דנזה Z9 GT החשמלית
דנזה Z9 GT.
דנזה Z9 GT החשמלית
דנזה Z9 GT.

מותג היוקרה דנזה (DENZA), שעד היום שיווק רכבים בשוק הסיני בלבד, בעל שאיפות להתרחבות גלובלית וזה כולל גם את השוק האירופי השמרני והתחרותי, שם דנזה רוצה להתחרות במותגי היוקרה הגרמניים כגון ב.מ.וו, אודי, פורשה ועוד והיא תעשה את זה עם דנזה Z9 GT שהוצגה כדגם טרום ייצור בתערוכת בייג'ין האחרונה (אפריל 2024). 

 

מדוע מרצדס לא הוזכרה ברשימת המותגים המתחרים? זה המקום להזכיר למי ששכח כי מותג דנזה נוסד עוד בשנת 2010 כמיזם משותף (50/50) של BYD ומרצדס תחתיו החברות שאפו לייצר ולשווק בסין רכבי יוקרה חשמליים. המותג המשותף אמנם הספיק להשיק שני דגמים (דנזה 500 ודנזה X) אך אלו לא היו מלהיבים בשום צורה, מוזרים למראה, שלא לומר פשוט מכוערים, המחיר היה גבוה והכישלון השיווקי לא אחר להגיע. בשנת 2021 החברה נערכה מחדש כאשר BYD רכשה את מרבית המניות ממרצדס כך שהיא מחזיקה 90% ממניות המותג כך שלמעשה מרצדס רק צופה מהצד עם 10% מהמותג.

 

2025 דנזה Z9 GT
מערכת הנעה חשמלית עם 3 מנועים.

מותג דנזה מחזיק כיום ארבעה דגמים, שני דגמים שייכים "לדנזה הישנה" ושני דגמים שהוצגו אשתקד והשנה מייצגים את "דנזה החדשה", הקרוסאובר דנזה N7 ומכונית הליפטבק בסגנון פורשה פאנאמרה, דנזה Z9 GT הצפויה להיות הנציגה הראשונה של דנזה באירופה (ואולי גם בישראל). 

 

העיצוב של דנזה Z9 GT בסגנון שוטינג ברייק מיוחד ובהחלט מעביר את המסר היוקרתי שהמותג רוצה לשדר, אך קחו בחשבון שמה שאתם רואים זה דגם טרום ייצור כך שייתכנו שינויים ויזואליים עד ש- BYD תחשוף את גרסת הייצור הסופית של הדגם. דנזה Z9 GT היא מכונית גדולת ממדים באורך של 5.2 מטר, רוחב של 1.99 מטר, גובה של 1.48 מטר ובסיס גלגלים של 3.12 מטר, אלו מידות דומות להפליא למידות של פורשה פאנאמרה החדשה - בגרסת LWB. 

 

דנזה Z9 GT תא הנוסעים
דנזה Z9 GT.

כמו דגמים אחרים רבים בשוק הסיני, גם דנזה Z9 GT תשווק עם הנעה היברידית פלאג-אין או עם הנעה חשמלית מלאה. לגרסה החשמלית הבכירה של דנזה Z9 GT מערכת הנעה חשמלית עם שלושה מנועים (שניים מאחור) בהספק כולל של 966 כ"ס ומומנט מרבי של 140 קג"מ, זה מספיק כדי להאיץ את הרכב הענק הזה (​​2875 ק"ג) מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות. בשלב זה דנזה עדיין לא חושפת את קיבולת הסוללה או טווח הנסיעה של הדגם אך אם צריך לנחש, הדגם ישווק עם סוללה בקיבולת של 135.5kWh שהוצגה עם יאנגוואנג U7, עוד מותג יוקרה של BYD שלא ממש ברור מדוע היא צריכה כל כך הרבה מותגים אך אנחנו חיים בעידן בו תעשיית הרכב הסינית יורה בכל הכיוונים ומנסה לראות מה פוגע. 

 

דנזה Z9 GT תא הנוסעים
יוקרה או פשוט BYD פרימיום?

גרסת הפלאג-אין של הדגם, שלא ממש רלוונטית לשוק האירופי, משלבת מנוע 2.0 ליטר עם שלושה מנועים חשמליים ולמערכת הזו הספק משולב של 870 כ"ס. כמו מרבית דגמי הפלאג-אין בשוק הסיני, המערכת היא יותר סוג של רכב חשמלי עם מאריך טווח שכן עיקר ההנעה מתבצעת באמצעות המנועים החשמליים כאשר מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור. 

 

2025 דנזה Z9 GT
דנזה Z9 GT.

כיאה לרכב סיני ששואף להתחרות בסגמנט היוקרה נמצא כאן אבזור כיד המלך, המון מסכים, יש גם שני מקררים - קדמי ואחורי, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, מראות צד דיגיטליות, פתיחה חשמלית לדלתות ועוד ועוד. למרות השימוש הנרחב בעור והאבזור העשיר, קשה להשתחרר מכך שבסוף, הדנזה Z9 GT מרגיש כמו BYD פרימיום ולא רכב יוקרה של ממש שיכול להתחרות באיכות חסרת הפשרות של פורשה או בהידור והיוקרה של מרצדס. מצד שני, זה דגם טרום ייצור ובכלל, אם יש משהו שלמדנו מתעשיית הרכב הסינית, זה שהיא לומדת ופועלת מהר ולא מפחדת לעדכן ולשנות באופן משמעותי דגמים שיצאו לשוק רק לפני זמן קצר. לצד כל זה צריך כמובן לזכור שבסוף זה הכל עניין של מחיר כך שגם אם השאיפות הן מרצדס S קלאס אך המחיר יהיה C קלאס, זו כבר אופרה אחרת לחלוטין ואם צריך לנחש, כנראה שזה גם יהיה המצב בפועל. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 15

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.