ב.מ.וו חשפה הערב את סדרה 7 החדשה (G70), דור שביעי לספינת הדגל של ב.מ.וו המתחרה מול מרצדס S קלאס, אודי A8 ועוד. לראשונה, ב.מ.וו סדרה 7 תשווק גם בגרסה חשמלית מלאה בדגם i7, על כך בידיעה נפרדת.
סדרה 7 החדשה מבוססת על פלטפורמת CLAR המתקדמת של החברה אך במקום ליבה מקרבון שהייתה בדגם היוצא, בדגם החדש יש במקום שילוב של אלומיניום, פלדה וטיטניום ולפי החברה אין כאן פשרה לא על משקל ולא על קשיחות. סדרה 7 החדשה כבר לא תשווק בגרסה קצרה או ארוכה אלא בגרסה אחת, ארוכה, עם אורך של 5,391 מ"מ (תוספת של 130 מ"מ), רוחב של 1,950 מ"מ (48 מ"מ), גובה של 1,544 מ"מ (51 מ"מ), בסיס גלגלים של 3,215 מ"מ (5 מ"מ) ונפח תא מטען של 500-540 ליטר בהתאם לגרסת ההנעה. בכל מקרה מדובר בדגם סדאן ענק בגודלו שהוא קצת גדול ארוך יותר ממרצדס S קלאס LWB אך דומה בשאר המידות.
כמו כל דגמי החברה האחרונים, גם אל העיצוב של סדרה 7 החדשה צריך קצת זמן להתרגל ובמיוחד לפגוש את הדגם במציאות בכדי לגבש דעה מוצקה יותר על העיצוב וצריך להודות כי התמונות שהחברה סיפקה לא ממש עושות חסד עם העיצוב של הדגם. אין ספק שבראש של מעצבי הדגם נמצא כיום גם השוק הסיני שדי מחבב את סגנון העיצוב הזה. כל דגמי סדרה 7 נשענים על מתלי אוויר המאפשרים במידת הצורך את הגבהת המרכב ב-20 מ"מ בנסיעה על כבישים משובשים, בנוסף ישנה מערכת היגוי אחורית המאפשרת הטייה של הגלגלים האחוריים בזווית של עד 3.5 וכן מוטות מייצבים אקטיביים.
לעומת העיצוב החיצוני, תא הנוסעים של סדרה 7 החדשה הוא אופרה אחרת, מופע מרשים של מינימליזם, שילובי חומרים עשירים וגימור מוקפד עד הפרטים הקטנים ביותר, כיאה לרכב פאר, וכל זה לצד שפע של טכנולוגיה מתקדמת וממשקי שליטה ייחודיים, כמו מסכי "5.5 בידיות הדלתות מאחור המאפשרים שליטה על כל מערכות הנוחות. לאורך הדשבורד נמצא אלמנט עיצוב קריסטלי שהוא למעשה תאורת אווירה ייחודית המאפשרת שילוב של צבעים ולא רק צבע אחד, הפס הזה מסתיר בנוסף את פתחי האוורור הקדמיים שהשליטה עליהם מתבצעת כעת דרך המסך המרכזי או פס מגע עליו מחליקים את האצבע לפתיחה או סגירה של פתחי האוורור.
כמובן שגם נמצא את מערכת iDrive8 המתקדמת עם מסך קמור המשלב שני מסכים ("12.3 ו-"14.9), המערכת כוללת קישוריות 5G המאפשרת, בזמן שהרכב עומד, לצפות במגוון שירותי הזרמת מדיה כולל YouTube ועוד. בין המושבים הקדמיים נמצא מחזיקי כוסות עם חימום/קירור, את ממשק השליטה המרכזי על המולטימדיה וההילוכים, משטח טעינה אלחוטי ועוד. את הדלתות בדגם ניתן לפתוח/לסגור באופן חשמלי וכמובן שיש גם מפתח דיגיטלי המאפשר שימוש במכשיר הסלולרי כמפתח של הרכב, לשתף את המפתח עם אחרים ועוד.
המושב האחורי הוא כמובן גולת הכותרת בתא הנוסעים, עם שפע מקום לרגליים, מושבים נפרדים מתכווננים חשמלית עם אוורור/חימום ועיסוי, הדום לרגליים ואפשרות להטייה של המשענת בזווית של 42.5 מעלות. את מרכז תשומת הלב תופס כמובן המסך הענק ("31) שהופך את החלל מאחור לסוג של בית קולנוע פרטי באיכות 4K הפועל על מערכת Amazon Fire TV. לחיצה על כפתור בדלת תוריד את המסך מהתקרה, תסגור את וילונות ההצללה וחלון הגג ותעמעם את התאורה. על השמע ברכב אחראית מערכת עם 18 רמקולים אותה ניתן לשדרג למערכת מבית Bowers & Wilkins הכוללת לא פחות מ-36 רמקולים. כל זה כמובן שרק על קצה המזלג בכל הקשור לאבזור שברכב או לאפשרויות הרבות לשילובי הצבעים וסוגי הריפודים, כגון אפשרות לריפודי בד קשמיר רך ומפנק.
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה תשווק עם מספר יחידות הנעה חדשות כאשר בשוק האירופי הדגם ישווק ללא דגמי בנזין טהורים אלא רק עם הנעה היברידית פלאג-אין, דגם דיזל אחד וכמובן בדגם i7 החשמלי. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית וכל מנועי הבנזין והדיזל הטהורים עושים שימוש בסיוע היברידי 48V.
הדגם הבכיר של סדרה 7 החדשה, ב.מ.וו M760e xDrive, כבר לא עושה שימוש במנוע V12 אלא במערכת הנעה היברידית פלאג-אין חזקה המשלבת מנוע 3.0 ליטר עם 380 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 200 כ"ס כך שההספק הכולל בדגם עומד על 571 כ"ס והמומנט המרבי על 81.5 קג"מ. על הכביש זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.3 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש. הסוללה שבדגם (נטו: 18.7kWh) מאפשרת נסיעה חשמלית מלאה לטווח של עד 84 ק"מ ועד למהירות של 140 קמ"ש.
דגם פלאג-אין נוסף הוא ב.מ.וו 750e xDrive עם אותה יחידת הנעה אך כאן מנוע הבנזין מוגבל להספק מרבי של 310 כ"ס כך שההספק הכולל עומד על 490 כ"ס והמומנט המרבי על 71.3 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של עד 89 ק"מ. טעינה של דגמי הפלאג-אין PHEV מעמדת טעינה ביתית דורשת המתנה של פחות מ-3 שעות.
דגם M760e הוא כמובן דגם ביצועים כך שהוא זוכה לא רק לעיצוב אגרסיבי יותר (הדגם בשחור מלא בתמונות) אלא גם לשלל שדרוגים נוספים לשיפור התחום הדינמי והתנהגות בכביש. שני דגמי הפלאג-אין יהיו זמינים רק במהלך שנת 2023.
מי שירצה משהו מסורתי יותר יכול לבחור בדגם 760i xDrive עם מנוע 4.4 ליטר V8 טווין טורבו בהספק מרבי של 536 כ"ס המאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.4 שניות. בשוק האמריקאי הרוכשים יוכלו לבחור בדגמי הבסיס 735i או 740i עם הנעה אחורית ומנוע 3.0 ליטר טורבו בהספקים של 272 כ"ס או 380 כ"ס עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות או 5.4 שניות בהתאמה ומהירות מרבית זהה של 250 קמ"ש.
באירופה כאמור הרוכשים יוכלו לבחור בדגם דיזל אחד, 740d xDrive, עם מנוע 3.0 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 68.3 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.3 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. בגרסה זו לא בוחרים בשל הביצועים אלא בזכות צריכת הדלק החסכונית העומדת על 16.9 ק"מ ובשילוב מיכל הדלק הגדול אפשר לכסות מרחק של מעל ל-1000 ק"מ בתדלוק אחד.
בתחום הבטיחות ומערכות הסיוע לנהג, סדרה 7 החדשה מצוידת במגוון רחב של חיישנים, כולל חיישן LiDAR המאפשרים לדגם נהיגה ברמה אוטונומית 3 (לאחר עדכון תוכנה בהמשך). מעבר למגוון רחב של מערכות שונות, נמצא גם את מערכת Highway Assistant החדשה (אופציה) המאפשרת נהיגה בכבישים מהירים ללא צורך באחיזה בגלגל ההגה עד למהירות של 130 קמ"ש. מצלמה פנימית המנטרת את הנהג תוודא כי הוא שומר על קשר עין תמידי עם הכביש כתנאי להמשך פעולת המערכת.
מערכת Augmented View משלבת מידע ממערכת הניווט ווידאו מהמצלמה הקדמית בכדי להציג לנהג בדיוק את הנתיב בו הוא אמור לבחור או את הפנייה בה הוא אמור לפנות. לא מדובר רק בחצי כיוון אלא ממש סימון של הנתיב וכיוון הנסיעה. בתחום החנייה, המערכת זוכרת את כל תנועות ההיגוי שנעשו ב-200 המטרים האחרונים של הנסיעה ומסוגלת לשחזר אותם אוטומטית בנסיעה לאחור. לצד זה ישנה אפשרות להכניס/להוציא את הרכב ממקום החנייה מחוץ לרכב באמצעות אפליקציית My BMW. מערכת Maneuver Assistant מסוגלת לזכור עד 10 מיקומים בהם מאתגר לנווט את הרכב, עד 200 מטר של נסיעה, ולבצע את המקטע הזה במקום הנהג באופן אוטונומי לחלוטין. כאשר הרכב מזהה כי הגעתם לנקודת ההתחלה של מיקום כזה, על המסך יוצג כפתור שבלחיצה עליו הרכב ייקח את השליטה. בכל מקטע כזה הנהג לא חייב להימצא בתוך ברכב והוא יכול להפעיל את המערכת דרך האפליקציה, אך הוא חייב להישאר בטווח של 20 מטר מהרכב.