ב.מ.וו סדרה 1 החדשה לשנת 2012 תציע מנוע חדש, 1.6 ליטר טורבו 4 צילינדרים ו-170 כ"ס.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה לשנת 2012

ב.מ.וו מסירה את הלוט מעל סדרה 1 חמש דלות האצ'בק החדשה (F20), באופן מפתיע למדי. החדשה החשובה ביותר זה תחילת השימוש במנועי 1.6 ליטר טורבו לראשונה עבור סדרה 1. החשיפה הרשמית תערך בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2011.

 

לפני שניגע בעיצוב, החדשה החשובה ביותר זה השימוש במנועי 1.6 טורבו 4 צילינדרים לראשונה בסדרה 1. לפי אותו אתר, בדגם הבסיס 116i יספק המונע הזה 138 כ"ס (כמו בדגם 2.0 ליטר 118i הבסיסי כיום) ומומנט של 22.4 קג"מ. עם מנוע זה ותיבה אוטו' הביצועים עומדים על 9.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. צריכת הדלק תעמוד על 17.24 ק"מ לליטר.

 

בדגם הבכיר יותר 118i, ההספק יעמוד על 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ לעומת 150 כ"ס בדגם 120i הנוכחי עם מנוע 2.0 ליטר. 7.5 שניות יספיקו לכם להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש עד למהירות מרבית של 225 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה תעמוד על 17.24 ק"מ לליטר, עם תיבת הילוכים אוטו'. דגם 125i יקבל את אותו מנוע בהספק של 245 כ"ס במקום מנוע ה-3.0 ליטר שישה צילינדרים. מנועים אלו ישודכו ליבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית.

 

בתחום מנועי הדיזל דגם 116d יציע הספק של 116 כ"ס, 118d עם 124 כ"ס ודגם 120d יציע כבר 184 כ"ס. לדגם 120d ביצועים של 7.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 228 קמ"ש. מהצד השני, דגם 116d יציע צריכת דלק משולבת של 23.2 ק"מ לליטר עם תיבת הילוכים ידנית.

 

העיצוב של סדרה 1 החדשה, מושתת על הקווים של סדרה 1 היוצאת ומטפל בכל נקודות החולשה שהן בעיקר העיצוב האנמי מידי, אך גם זה החדש לא פורץ גבולות. קווי העיצוב חזקים ובולטים יותר, יחד עם מכסה מנוע קרבי יותר, מחווני איתות אינטגרליים נספו למראות הצד, החזית נושאת את גריל הכליות בעיצוב חדש ובעיקר זוג פנסים גדולי מידות שנדמה שהאחראי על עיצוב החזית של דגמי ב.מ.וו בשנים האחרונות (בניצוחו של אדריאן ואן הוידונק) לא סגור על שפת העיצוב והחזית משדרת מסר לא ברור. ב-ב.מ.וו מתעקשים דרך אגב שמדובר בחזית בהשראת כריש ומהצד זה אכן מזכיר במעט.

f20--1
f20--1
f20--2
f20--2
f20--3
f20--3
f20--4
f20--4
f20--5
f20--5
f20--6
f20--6
f20--7
f20--7
f20--8
f20--8

מאחור, פנסי "היונדאי i30” שנראו כבר מיושנים למדי מפנים את מקומם לתאורת LED כמו שאר דגמי ב.מ.וו מהשנים האחרונות. התוצאה הסופית היא מראה אתלטי/ספורטיבי ומגובש יותר למעט החזית שללא ספק תספוג ביקורת רבה.

 

סדרה 1 החדשה צמחה כמעט בכל הכיוונים עם אורך כולל של 4,320 מ"מ (85 מ”מ+), הרוחב עומד על 1,765 מ"מ (17 מ"מ+), הגובה עומד על 1,419 מ"מ (2 מ"מ-) ובסיס הגלגלים עומד על 2,690 מ"מ (30 מ"מ+). לפי מפתח הדלת האחורית בתמונות, נראה ש-ב.מ.וו טיפלה בנקודת החולשה העיקרית של סדרה 1 היוצאת וזה המרווח המאוד מצומצם מאחור. נפח תא המטען נהנה ממידת האורך שגדלה והוא צמח בכ-30 ליטר לכדי 360 ליטר.

 

בעוד העיצוב החיצוני לא שונה מהותית מהדגם היוצא, עיצוב הפנים כבר כן מחדש יותר ושואל אלמנטים רבים מסדרה 6 החדשה. לוח השעונים חדש ובמראה מודרני יותר וכך גם ההגה החדש שהושאל מסדרה 6, כולל כפתורי השליטה השונים עליו. הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש בדומה לסדרה 6 כולל השליטה על מערכת השמע ומערכת בקרת האקלים. מסך השליטה המרכזי של מערכת ה-iDrive יורד מטה מהדשבורד אל חלקה העליון של הקונסולה המרכזית. ניתן גם להבחין בשני מחזיקי כוסות בחלקה התחתון של הקונסולה המרכזית במיקום הרבה יותר נוח ושמיש לעומת הדגם המוחלף.

 

האבזור

f20--1
f20--1
f20--2
f20--2
f20--3
f20--3
f20--4
f20--4
f20--5
f20--5
f20--6
f20--6
f20--7
f20--7
f20--8
f20--8
f20--10
f20--10
f20--11
f20--11
f20--14
f20--14
f20--15
f20--15
f20--16
f20--16
f20--17
f20--17
f20--18
f20--18
f20--22
f20--22
f20--23
f20--23
f20--24
f20--24
f20--25
f20--25
f20--27
f20--27
f20--28
f20--28
f20--29
f20--29
f20--31
f20--31
f20--32
f20--32
f20--33
f20--33
f20--36
f20--36
f20--37
f20--37
f20--38
f20--38

 

 

אדריאן ואן הוידונק
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.