העידן החשמלי הקים לתחייה את סגמנט המיניוואנים וכעת גם אקספנג הסינית מצטרפת לחגיגה עם המיניוואן 7 מושבים בגודל מלא שלה - אקספנג X9. רק נזכיר כי מותג אקספנג ישווק בישראל במהלך החודשים הקרובים (פריסבי מבית קרסו מוטורס) בדגמים אקספנג P7 ואקספנג G9.
אקספנג X9 הוא מיניוואן בתצורה של 2+2+3 כך ששני הנוסעים בשורה השנייה זוכים למושבי מחלקה ראשונה חשמליים שגם נעים על מסילה המאפשרת להצמיג את מושבי השורה השנייה לזו השלישית וכך לקבל חלל VIP של ממש. לדגם אורך של 5.3 מטר, רוחב של 1.99 מטר, גובה של 1.78 מטר ובסיס גלגלים של 3.16 מטר, כך שמדובר ברכב שהוא קצת גדול יותר מדגמים כגון קיה קרניבל.
הדגם ישווק עם אותן מערכות הנעה חשמליות המוכרות לנו מהאקספנג G9, כלומר דגם הנעה אחורית עם הספק של 320 כ"ס ומומנט מרבי של 43.8 קג"מ ודגם הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים בספק כולל של 550 כ"ס ומומנט מרבי של 73 קג"מ. לגרסת ההנעה האחורית תוצמד סוללת LFP בקיבולת של 84.5kWh ולגרסת ההנעה הכפולה סוללת NMC בקיבולת של 101.5kWh.
אקספנג X9 מבוסס על פלטפורמת SEPA 2.0 שהיא פלטפורמת הדור הבא של אקספנג, מדובר בפלטפורמה נשלטת תוכנה על בסיס ארכיטקטורת 800V. בשימוש בעמדות SC של אקספנג ניתן להטעין את הדגם בהספק של עד 480kW כך שטעינה של 5 דקות תוסיף כ-200 ק"מ לטווח הנסיעה, בעמדות של חברות אחרות ההספק מוגבל ל-180kW.
אקספנג העניקה ל- X9 עיצוב אולטרה מודרני ובניגוד למקובל בסגמנט, ההגג לא אופקי אלא משתפל לאחור ומעניק לדגם מראה דינאמי ולא אופייני למיניוואן. כמו שאר הדגמים של אקספנג תא הנוסעים מינימליסטי מאוד והוא כולל את גלגל ההגה החדש של אקספנג ומערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מרכזי גדול ממדים.
יושבי השורה השנייה נהנים ממסך מגע לשליטה נפרדת על בקרת האקלים, תאורה ועוד וכן ממושבי מחלקה ראשונה חשמליים עם הדום ואפשרות להסיט את המושבים עד לקצה השורה השלישית כדי להפוך את החלל לחלל VIP של ממש.