אודי A5 קופה החדשה גדולה, מודרנית ומרווחת יותר מהדגם היוצא, תוצע עם מנועים בהספקים של 190-354 כ"ס המציגים שיפור של 17% בביצועים ו-22% בצריכת הדלק.
אודי חשפה אמש בבכורה עולמית את ה- A5 החדשה, כולל גרסת ה- S5 הספורטיבית, הדור השני למכונית הקופה של אודי המגיע תשע שנים לאחר שהוצג הדור הראשון של הדגם אי שם בשנת 2007. עם ה- A5 החדשה, אודי תתחרה בקרוב במרצדס C קלאס קופה, ב.מ.וו סדרה 4, לקסוס RC ועוד.
כמו בכל דגמי אודי, כמעט, העיצוב החיצוני לא מפתיע אותנו שכן הוא ליטוש מודרני של הדגם היוצא, באמצעות קווי אורך מודגשים וישרים יותר, פנסי חזית צרים, גריל אודי טרפזי גדול ובולט ושימוש נרחב בתאורת LED. גם אם רק מדובר רק באבולוציה עיצובית לדגם היוצא, התוצאה הסופית היא מכונית קפה נאה במיוחד שכמו כל דגמי אודי המשלבת בין אלגנטיות המתבקשת מרכב יוקרה לספורטיביות המאפשרת פנייה לקהל לקוחות צעיר. על עיצוב תא הנוסעים אין מה להכביר במילים, הוא זהה לחלוטין לעיצוב תא הנוסעים של ה- A4 החדשה.
ה- A5 החדשה מבוססת על ה- A4 החדשה וכמותה היא נשענת על הדור החדש של פלטפורמת MLB המודולרית - MLB Evo. באמצעות הפלטפורמה החדשה, שהיא קשיחה וקלה יותר, יחד עם המנועים החדשים והקלים יותר, ה-A5 קופה קלה בממוצע בכ-60 ק"מ מהדגם היוצא. העיצוב החדש אפשר לאודי להקטין את מקדם הגרר לכדי 0.25. אודי לא חושפת עדיין את מידות הדגם, אך היא מציינת כי ה- A5 החדשה מרווחת יותר מזו היוצאת בזכות בסיס גלגלים ארוך יותר ותא המטען גדול יותר ב-10 ליטר מזה של הדגם היוצא, עם נפח של 465 ליטר.
עם תחילת השיווק באירופה, אודי תציע את ה- A5 החדשה חמישה מנועי בנזין ודיזל, כולם בתקן יורו 6, עם מערכת עצור/סע ומערכת רגנרציה של אנרגיית הבלימה כסטנדרט. היצע מנועי הבנזין כולל את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו TFSI החדש של אודי (EA888) בהספקים של 190 או 286 כ"ס, שדרוג לעומת ה-252 כ"ס של מנוע זה ב- A4. לפי אודי, המנוע החדש מציע לעומת הדגם היוצא שיפור של 17% בביצועים ו-22% בצריכת הדלק.
אודי S5 החדשה מצוידת באותו מנוע 3.0 ליטרTFSI של ה- S4 החדשה, עם הספק מרבי של 354 כ"ס - שיפור של 21 כ"ס לעומת הדגם היוצא. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים (קוואטרו באודי). השורה התחתונה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.7 שניות וצריכת דלק משולבת של 13.7 ק"מ לליטר.
היצע מנועי הדיזל כולל מנוע בנפח 2.0 ליטר בהספק של 190 כ"ס ומנוע 3.0 ליטר V6 בהספקים של 220 ו-272 כ"ס. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים כפולת מצמדים S-tronic, למעט דגם הדיזל הבכיר וה- S5 המצוידים בתיבת 8 הילוכים אוטו' ובהנעה כפולה כסטנדרט. במהלך השנה הבאה, אודי צפויה להציג את גרסת הביצועים של הדגם, ה- RS5 החדשה, הצפויה לעשות שימוש במנוע V8 עם הספק של 500-600 כ"ס שתתחרה ב- M4 של ב.מ.וו, במרצדס C63 קופה, בלקסוס RC F ועוד.