אודי תציע את ה-Q7 החדש בגרסת S ספורטיבית עם מנוע דיזל בעל שני מגדשי טורבו שאחד מהם חשמלי.
בראיון למגזין הבריטי Autocar, חשף לאחרונה מנהל הפיתוח הטכני באודי, ד"ר אורליך הקנברג, שאודי תציע את ה-Q7 החדשה, שיוצג לקראת סוף השנה, בגרסת בעיצובים SQ7 אשר תהיה המכונית הסדרתית הראשונה באודי לעשות שימוש במנוע דיזל עם מגדש טורבו חשמלי.
באודי כבר עובדים מספר שנים על פיתוח מגדש טורבו חשמלי ולפני כשנתיים היא הציגה עם הקונספט RS5 TDI מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר המצויד בשני מגדשי טורבו שאחד מהם הוא חשמלי עם הספק מרבי של 385 כ”ס ומומנט מרבי של 76.4 קג”מ כבר החל מ-1,250 סל”ד.
מגדש הטורבו החשמלי, המתפקד למעשה כמגדש-על, נועד לספק הגדשה בסל"ד נמוך – ללא כל תלות בסל"ד המנוע - ובכך להשלים את מגדש הטורבו הרגיל הנסמך על גזי הפליטה. לפי אודי, השימוש במגדש חשמלי מאפשר לצמצם כמעט לאפס את השהיית הגדישה המוכרת ממנועי טורבו רגילים. מגדש הטורבו החשמלי קטן מאוד יחסית ופעולתו נסמכת על מערכת חשמלית נפרדת הכוללת מצבר 48V המספק מתח למנוע חשמלי בהספק של כ-9.4 כ"ס.