לצד השקת אודי Q4 e-tron, אודי ישראל החלה בשיווק אודי e-tron GT החשמלי הספורטיבי אותו תוכלו לרכוש גם בדגם הביצועים e-tron GT RS עם 646 כ"ס. שני הדגמים מצוידים בסוללה גדולה המאפשרת טווח נסיעה של עד 488 ק"מ ומחירי הדגם עומדים על החל מ-765,000 ₪.
אודי e-tron GT היא במידה רבה הגרסה של אודי לפורשה טייקן כאשר שני הדגמים חולקים את אותה פלטפורמת PPE הייעודית לרכבים חשמליים, מנועים זהים - אך בהספקים שונים, תיבת 2 הילוכים למנוע האחורי, אותן סוללות עם טכנולוגיית 800V לטעינה אולטרה מהירה ועוד. מה שאין לטייקן של פורשה הוא את העיצוב המרהיב והמוצלח יותר של ה- e-tron GT המאפשר לדגם להשיג מקדם גרר נמוך יחסית של 0.24.
כמו בשאר הדגמים החשמליים של אודי, תא הנוסעים אמנם בעל עיצוב ייחודי משלו אך הוא לא מנסה להעניק "אווירה חשמלית" מיוחדת אלא את אותה אווירה ותחושה המתקבלת בשאר דגמי המותג. זה המצב גם בתחום ממשקי השליטה השונים כגון אותה מערכת מולטימדיה MIB3 עם מסך מגע "10.1, ממשק בקרת האקלים הפיזי של אודי A3 ((מפוצלת לשלושה אזורים) או לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל של "12.3. מה שכן שייך לעידן החשמלי הוא השימוש בריפודי מושבים מחומרים ממוחזרים.
אודי e-tron GT מצוידת במערכת הנעה חשמלית המשלבת שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי להנעה כפולה, וכן סוללה בקיבולת נטו של 83.7kWh (ברוטו: 93kWh). בזכות שימוש בטכנולוגיית 800V במקום 400V המקובלת, לדגם יכולת טעינה מהירה בהספק של עד 270kw כך שבחמש דקות של טעינה במטען מסוג זה תוכלו להוסיף 100 ק"מ לטווח הנסיעה וטעינה עד לקיבולת של 80% דורשת רק קצת יותר מ-20 דקות. טעינה ביתית AC מתבצעת באמצעות מטען פנימי בהספק של 11kW המאפשר טעינה מלאה של הסוללה בזמן של כ-8 שעות.
לאודי e-tron GT הבסיסית הספק קבוע העומד על 469 כ"ס וההספק זמני במצב BOOST העומד על 530 כ"ס. המומנט מרבי עומד על 64.2 קג"מ ועולה ל-65.2 קג"מ במצב בוסט. לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.1 שניות (במצב בוסט) ומהירות מרבית של 245 קמ"ש. לדגם זה טווח נסיעה חשמלי של 488 ק"מ בתקן WLTP.
לדגם הביצועים e-tron GT RS הספק מרבי של 646 כ"ס במצב בוסט הזמני והספק קבוע של 590 כ"ס. המומנט המרבי בדגם עומד על 84.6 קג"מ וזה מספיק בכדי לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. לדגם זה טווח נסיעה חשמלי של 472 ק"מ בתקן WLTP.
אודי e-tron GT היא מכונית גדולה למדי ועם אורך של 4.99 מטר, רוחב של 1.96 מטר, גובה של 1.41 מטר ובסיס גלגלים של 2.89 מטר היא דומה בגודלה למודל S של טסלה. נפח תא המטען בדגם עומד על 405 ליטר בדגם הרגיל ו-350 ליטר בדגם RS ובנוסף נמצא תא מטען קדמי בנפח של 85 ליטר. שני הדגמים נשענים על בולמים אדפטיביים וקפיצי אוויר המאפשרים בנוסף לשליטה משופרת במרכב גם את שינוי גובה המרכב בטווח של בטווח של 44 מ"מ, 22 מ"מ כלפי מעלה או מטה.
רשימת אבזור הנוחות בדגם כוללת, בין היתר: מולטימדיה "10.1 עם אנרדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מערכת שמע עם 10 רמקולים, מפתח חכם, מערכת ניווט מקורית, תאורה ראשית Matrix LED מתקדמת, מושבי ספורט קדמיים עם כיוון חשמלי וזכרונות, ריפודי עור, חלון גג פנורמי, חישוקי "19 ועוד. דגם e-tron GT RS מוסיף לרשימה מערכת שמע משודרגת B&O עם 16 רמקולים, כיוון חשמלי להגה, גימור משודרג בתא הנוסעים, חישוקי "21, חיפוי עור נאפה נרחב יותר ועוד.
בתחום הבטיחות, בשני הדגמים נמצא בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, אור גבוה אוטומטי ו- Park Aid Plus עם חיישני חנייה קדמיים ואחוריים. דגם e-tron GT RS כולל בנוסף גם מערכת ניטור שטח מת, בלימה אוטונומית לאחור במהירויות חנייה, מצלמה היקפית 360, ניטור תנועה חוצה מלפנים ומערכת עזר לחנייה. 2022 אודי e-tron GT - מפרט טכני מלא להורדה.
אודי e-tron GT מחירון:
e-tron GT - החל מ- 765,000 ₪
e-tron GT RS - החל מ- 1,165,000 ₪