EURO NCAP עדכון פרוטוקול 2020
Euro NCAP - עדכון פרוטוקול 2020.
EURO NCAP עדכון פרוטוקול 2020
Euro NCAP - עדכון פרוטוקול 2020.

כמידי שנתיים ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP, המבצע מבחני בטיחות וריסוק לכל הרכבים המשווקים באירופה, מציג פרוטוקול מעודכן למבחנים אותם הרכבים צריכים לעבור בכדי להעריך את רמת הבטיחות וההגנה על הנוסעים ושאר משתמשי הדרך.

 

לשנת 2020 הארגון מבצע מספר שינויים שנועדו לאפשר הערכה קרובה יותר לתנאי אמת של לביצועי הבטיחות בהתאם לסוגי התאונות הנפוצים באירופה. ב-23 השנים האחרונות הרכבים נבחנו בשני סוגים של התנגשות חזיתית, אחת מלאה 100% מחזית הרכב מול מחסום קשיח והשני, אותו מעדכן כעת הארגון, הוא התנגשות של 40% מחזית הדגם מול מחסום קרוס נייח במהירות של 64 קמ"ש. את מבחן זה מחליף הארגון בהתנגשות של 50% מחזית הרכב במהירות של 50 קמ"ש מול מחסום קורס במשקל של 1,400 ק"ג הנע במהירות זהה.

המבחן המעודכן (MBDP) נועד לענות טוב יותר על צורת ההתנגשות הנפוצה ביותר באירופה וזו שאחראית למספר ההרוגים הרב ביותר. משקל העגלה הנעה, 1,400 ק"מ, נבחר כמשקל המייצג את את משקלה של מכונית משפחתית טיפוסית, כולל נוסעים. כחלק משדרוג הפרוטוקול הארגון מציג את הבובה THOR-50M, שלטענת הארגון היא המתקדמת ביותר בעולם כיום, אשר תאפשר לארגון לנתח בצורה מדויקת יותר את הכוחות הפועלים על נהג בוגר בזמן תאונה.

 

את מבחן התנגשות בצד הרכב הארגון מעדכן בכדי לעודד את יצרני הרכב להגדיל את השימוש בכרית אוויר מרכזית אותה חלק מיצרני הרכב החלו ליישם לאחרונה, כדוגמת הונדה ג'אז החדשה. לכן, הארגון הגדיל את משקל העגלה המדמה התנגשות בצד הדרך ויציג כעת הערכה לאינטראקציה בין הנהג לנוסע שלצידו בזמן תאונה (far-side impact).

 

במקרה שכבר התרחשה תאונה, התוצאות הסופיות שלה מושפעות משמעותית ממהירות הטיפול בנוסעים והערכת מצבם. הארגון יעניק קרדיט נוסף ליצרנים אשר יציידו את הרכבים שלהם במערכת המספקת לכוחות הצלה כמה שיותר מידע על התאונה, כגון מקום הרכב, סוג התאונה וחומרתה, מספר הנוסעים ברכב ועוד. תחום זה עדיין נמצא בחיתולים בישראל (הטכנולוגיה קיימת בחברות האיתור השונות אך הצרכן עדיין לא מוכן לשלם על השירות) אך שירות זה כבר קיים שנים רבות בשוק האמריקאי באמצעות שירות כדוגמת OnStar של ג'נרל מוטורס כאשר המערכת מפעילה התראה אוטומטית במרכז חירום במקרה של תאונה כולל שיחה ישירה עם הנהג לבדיקת מצבו (מעבר לשלל שירותים נוספים).

גם תחום מערכות הבטיחות המתקדמות, אותו החל הארגון להעריך ולנקד משנת 2014, זוכה להתייחסות וכעת הארגון יבחן גם מערכות בלימה אוטונומית הפועלות בתגובה לעצמים בצידי הרכב (תנועה חוצה), בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור כהגנה על הולכי רגל ומערכות בקרה המנטרות את מידת הערנות של הנהג והתגובה של המערכת. רוב המערכות כיום רק מתריעות לנהג על מנוחה נדרשת או על חוסר ריכוז, אך ישנן מערכות, כמו בדגמי פולקסווגן החדשים, שמסוגלות במקרה שהנהג לא הגיב להתרעות להביא את הרכב לכדי עצירה מלאה, בצד הדרך ולהזעיק במקביל כוחות הצלה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.