חברת שלמה מוטורס מכריזה על כניסה של BYD הסינית לשוק הרכב הישראלי כאשר השיווק יחל כבר ברבעון השלישי של השנה. חברת "שלמה מוטורס" היא מיזם משותף של קבוצת שלמה, המחזיקה בין היתר בחברת שלמה סיקסט, לבין קבוצת אלייד המחזיקה בבעלות על צ'מפיון מוטורס. מי שיעמוד בראש החברה החדשה הוא ג'קי אביב, מי שתפקד עד לאחרונה כמנהל, המיתולוגי אפשר לומר, של מותג סקודה בישראל.
BYD היא חברת ענק סינית המתמחה, בין היתר, בייצור אוטובוסים חשמליים, רכבים פרטיים - כולל חשמלי, היברידי ופלאג-אין - ובעיקר, היא מיצרני הסוללות המובילים בעולם וזה אחד היתרונות המשמעותיים של החברה מול חברות אחרות בתחום. למעשה, החברה החלה את דרכה בשנת 1995 כיצרן סוללות ורק בשנת 2003 היא החלה לייצר גם כלי רכב. הרכבים החשמליים של החברה, כגון BYD דולפין ו- BYD האן, נחשבים לרכבי מכר בשוק הסיני והרכב החשמלי האחרון של המותג, BYD סיל, נחשב לאחד המתחרים הטובים ביותר לטסלה מודל 3. דגם זה עושה שימוש בדור החדש של סוללות הבלייד של החברה, סוללות מסוג LFP עם אורך חיים גדול, טעינה אולטרה מהירה והבטחה לרמה הגבוהה ביותר של בטיחות. כל הרכבים החשמליים של טויוטה עבור השוק הסיני, לדוגמה, יעשו שימוש בסוללות בלייד של BYD.
עם תחילת הפעילות, חברת שלמה מוטורס צפויה לפתוח ארבעה אולמות תצוגה בפריסה ארצית, בהם יוכלו הלקוחות להתרשם ולרכוש את כלי הרכב. האולמות ייפתחו במיקומים מרכזיים: הראשון שבהם, צפוי להיפתח בפ"ת עם הגעת המשלוח הראשון של כלי הרכב בחודש ספטמבר. האולם בחיפה ייפתח בהמשך אותו חודש, בעוד האולם בירושלים יפתח שעריו באוקטובר ואולם נוסף בבאר שבע יחל לפעול בדצמבר.במקביל, ועם תחילת השיווק, צפויה החברה להשיק אתר ידידותי למשתמש, אשר יכלול אפשרות להזמנת רכב און ליין.
מייקל שו, מנכ"ל BYD אירופה וחטיבת התיאום הבינ"ל: "אנחנו שמחים מאוד לספק לשוק הישראלי את הטכנולוגיות המובילות בעולם ואת הטווח פורץ הדרך של דגמי הרכב הפרטיים שלנו בהנעה חשמלית. אנחנו מצפים לפתח עתיד תחבורתי בר קיימא בישראל, באמצעות שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם שלמה מוטורס ולספק פתרונות תחבורה חדשניים למדינה הידועה בזכות הטכנולוגיה שלה. יחד, יש לנו התשוקה והנסיון לעשות זאת בהצלחה גדולה".
ג'קי אביב, מנכ"ל שלמה מוטורס: "אנחנו גאים להשיק בישראל את כלי הרכב הפרטיים של אחד ממותגי הרכב החשמליים המובילים בעולם. שלמה מוטורס פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם היצרן כבר למעלה מעשור, עם תחילת הפיילוטים הראשונים של אוטובוסים חשמליים בארץ. עדות נוספת לקשר החזק בין שתי החברות, ניתן למצוא בהחלטה להתחיל בשיווק כלי הרכב הפרטיים בישראל, במקביל לתחילת שיווקם באירופה. אנו מתכננים לפתוח אולמות תצוגה בפריסה ארצית כבר במהלך החודשים הקרובים, על מנת שהצרכן הישראלי יוכל לבוא ולהתרשם מהטכנולוגיה המתקדמת ש-BYD מציעה".
בשלב זה אין הכרזה על הדגמים אותם נפגוש בישראל, אך BYD הכריזה לאחרונה על כניסה לשוק היפני וניתן לצפות שאותם דגמים המיועדים שוק היפני יהיו מיועדים גם לשוק הישראל, זה כולל את הסופרמיני המשפחתית החשמלית BYD דולפין, הדגם משווק עם מספר מערכות הנעה חשמליות בהספקים החל מ-95 כ"ס ועד ל-204 כ"ס ועם סוללות בקיבלות של 44.9kWh עד 58.6kWh בהתאמה. לדגם טווח נסיעה של 386 ק"מ עד 471 ק"מ.
לצד זה נמצא את BYD Atto 3, קרוסאובר משפחתי חשמלי באורך של 4.45 מטר ובסיס גלגלים של 2.72 מטר. דגם זה משווק עם מערכת הנעה חשמלית אחת בלבד המשלבת מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ יחד עם סוללה בקיבלות של 58.6kWh המאפשרת טווח נסיעה של 485 ק"מ.
בהמשך אנחנו מצפים לפגוש את BYD סיל שהיא כאמור טסלה מודל 3 הסינית. כאן כבר מדובר ברכב הפונה לשוק הפרימיום, רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין דגם הנעה אחורית עם 308 כ"ס או בדגם הנעה כפולה עם 522 כ"ס. בדגם זה מותקנת סוללה בקיבלות של 82.6kWh המאפשרת טווח נסיעה של 555 ק"מ.
אנחנו מצפים בנוסף לפגוש בנוסף גם את BYD Tan, הקרוסאובר 5-7 מושבים החשמלי של BYD (רק שבניגוד לאחרים הוא מבוסס על דגמי בנזין). מדובר בקרוסאובר המשווק גם באירופה מאז שנת 2020.