BYD הסינית חושפת תמונות ראשונות של רכב הסדאן החשמלי החדש של החברה, BYD סיל, אותו היא תציג בבכורה עולמית החודש במסגרת תערוכת בייג’ין. מותג BYD יותר ויותר מעניין אותנו שכן קבוצת אלייד (חברת האם של צ'מפיון מוטורס) וקבוצת שלמה הקימו חברה משותפת לשיווק המוצרים של BYD, ביניהם גם רכבים חשמליים פרטיים.
לחברת BYD יש כיום כבר לא מעט דגמים חשמליים אותם היא משווקת בשוק הסיני, וחלק קטן מהם גם מחוץ לסין כמו הקרוסאובר BYD טאנג, אך למעט הסופרמיני BYD דולפין EA1 החשמלית הייעודית שהוצג אשתקד, ושהפכה לרכב מכר בשוק הסיני, כל הרכבים החשמליים של החברה משווקים גם בדגמי בנזין ופלאג-אין.
BYD סיל היא כבר אופרה אחרת שכן היא מכונית שנולדה מראש להיות חשמלית בלבד והיא בנוסף המכונית הראשונה של BYD המבוססת על פלטפורמת e-platform 3.0 החדשה והייעודית לרכבים חשמליים של החברה שהוצגה אשתקד עם הקונספט OCEAN-X שהוא הקדימון ל- BYD סיל. הפלטפורמה הזו היא פלטפורמה נשלטת תוכנה (BYD OS) שתעשה שימוש בסוללות BYD בלייד החדשות של החברה, סוללות מסוג ליתיום-ברזל-פוספט (LFP - LiFePO4). בניגוד לטסלה שעושה שימוש בסוללות מסוג LFP רק בדגמי הבסיס (של חברת CATL), כל דגמי BYD סיל יעשו שימוש בסוללות מסוג LFP.
סוללות בלייד תוכננו להיות אמינות (אורך חיים) ובטוחות במיוחד ולפי BYD מארז הסוללה משולב כחלק מהפלטפורמה לחיזוק השלדה, טעינה מהירה תאפשר הוספה של 150 ק"מ לטווח בזמן של 5 דקות שכן מארז הסוללה מאפשר טעינה במתח של 800V ובזכות מערכת בקרת טמפרטורה אקטיבית הסוללה תוכל לפעול ביעילות בטווח טמפרטורות של 30- מעלות עד 60 מעלות. BYD מציינת בנוסף כי הפלטפורמה הזו תוכננה לרכבים שיוכלו להציע טווח נסיעה של מעל ל-1000 ק"מ. אפרופו סוללות בלייד, הרכבים החשמליים העתידיים של טויוטה שישווקו בסין יעשו שימוש בסוללות בלייד של BYD.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שלוש יחידות הנעה: הנעה אחורית עם 201 כ"ס או 308 כ"ס או הנעה כפולה עם מנוע קדמי בהספק של 214 כ"ס ומנוע אחורי בהספק של 308 כ"ס. כאשר BYD הציגה את הפלטפורמה החדשה, היא טענה כי לגרסאות ההנעה הכפולה יהיה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.9 שניות, נאלץ להמתין לחשיפה הרשמית בכדי לדעת אם זה אכן הנתון, בכל מקרה תצפו לנתון של מתחת ל-4 שניות. בזכות יחידות הנעה חשמליות מתקדמות המשלבות את כל הרכיבים ביחידה אחת לנצילות גבוהה יותר, BYD טוענת שלדגמי ההנעה הכפולה נצילות אנרגטית דומה לזו של דגמי הנעה אחורית.
לדגם BYD סיל אורך של 4.80 מטר, רוחב של 1.87 מטר, גובה של 1.46 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר כך שהיא ארוכה יותר בכ- 10 ס"מ מטסלה מודל 3 ועם תוספת של 4.5 ס"מ לבסיס הגלגלים. אלו מידות דומות למתחרה חשובה נוספת - NIO ET5 שגם היא מתחרה ישירה לטסלה מודל 3.