BYD סיגל (שחף) היא המכונית העירונית החשמלית החדשה של BYD וכמו הסופרמיני/ משפחתית האצ'בק של החברה, BYD דולפין, זו מכונית שבהחלט היינו שמחים לפגוש בישראל כמכונית חשמלית מודרנית במחיר נגיש - מחיר הדגם בסין יעמוד על 42-52 אלף שקל.
BYD סיגל מבוססת כמו הדולפין על פלטפורמה e-platform 3.0 הייעודית לרכב חשמלי והיא תשווק עם מבחר של שני מנועים חשמליים, קדמיים, בהספקים של 75 כ"ס או 95 כ"ס. בשלב זה אין נתונים לגבי הסוללות שיותקנו בדגם, את זה נגלה בעוד מספר ימים כאשר BYD תחשוף את כל הנתונים על הדגם.
עדכון: BYD סיגל תשווק בסין עם מבחר של שתי סוללות, האחת בקיבולת של 30kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-300 ק"מ והשנייה בקיבולת של 39kWh המאפשרת טווח נסיעה של 405 ק"מ, קחו בחשבון כי מדובר בתקן CLTC הסיני שהוא מאוד אופטימי בכל הקשור לטווח נסיעה. BYD לא מציינת זאת, אך יתכן כי BYD סיגל תהיה המכונית הראשונה של BYD לעשות שימוש בסוללות הסודיום-יון של החברה, סוללות שאמרות לאפשר את הוזלת הייצור והמחיר של הדגם.
תא הנוסעים של ה"שחף" מציג את שפת העיצוב המוכרת של החברה והוא כולל מולטימדיה "12.8 גדולה שכמו בשאר דגמי BYD מסתובבת למצב אנכי, לוח מחוונים דיגיטלי "5 עם יותר מידי מידע למסך קטן שכזה, משטח טעינה אלחוטי, מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים ועוד, כל זה לצד מגוון מערכות בטיחות מתקדמות.
לדגם אורך של 3780 מ"מ, רוחב של 1715 מ"מ, גובה של 1540 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,500 מ"מ. מדובר בדגם גדול יותר משמעותית לעומת רכבים עירוניים כגון קיה פיקנטו ולמעט מידת האורך הקצרה יותר, האטו 1 קרובה יותר בגודלה לסופרמיני ממוצעת.
בשוק המקומי שלנו, בשלב זה לפחות המתחרה היחידה של האטו 1 היא ליפמוטור T03 החשמלית, שהיא קצרה יותר ב-10 ס"מ באורך ובבסיס הגלגלים וגם צרה יותר ב-5 ס"מ. האם נזכה בכלל לפגוש את האטו 1 בישראל? סביר להניח שכן אך נאלץ להמתין לתקינה אירופאית בכדי שזה יקרה.