פורשה חושפת את המקאן החדש, האח הקטן של הקאיין שיתחרה באודי Q5 וריינג' רובר איוויק.
פורשה חושפת היום (יום ד') לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס את המקאן (Macan) החדש, הקרוסאובר/רכב פנאי הקומפקטי של החברה - “אח" קטן לקאיין המצליח. פורשה היא כבר מזמן לא רק 911 והמקאן החדש שיהיה אחד הדגמים הזולים של פורשה, צפוי לאפשר לחברה להגיע ליעד מכירות שנתי של יותר מ-200,000 רכבים, 50,000 מתוכם מהמקאן.
העיצוב לא מפתיע והמקאן שומר על קשר ישיר לקאיין הגדול יותר ולמשפחת דגמי פורשה בכלל. המקאן מבוסס על הפלטפורמה של אודי Q5 והוא חלוק עמו רכיבים רבים, למרות זאת הוא לא חולק עמו אותו פס ייצור והמקאן ירד מפס הייצור של פורשה בלייפציג.
עם מידות של 4,699 מ"מ אורך, 1,923 מ"מ רוחב ו-1,624 מ"מ גובה, המקאן קצר ב-146 מ"מ, צר ב-16 מ"מ ונמוך ב-82 מ"מ מהדור השני של הקאיין ולעומת ה-Q5 עליו מבוסס כאמור המקאן, המקאן ארוך ב-70 מ"מ, רחב ב-24 מ"מ ונמוך ב-30 מ"מ. משקל הדגם עומד בין 1,865 ק"ג למקאן S הבסיסי ועד ל-1,925 ק"ג למקאן טורבו, כ-220 ק"ג פחות מהקאיין בממוצע.
2014 פורשה מקאן - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
עם תחילת השיווק, פורשה תציע את המקאן עם שלושה מנועים, שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד, בהמשך יוצעו מנועים נוספים כולל מנוע 4 צילינדרים טורבו. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית או PDK כפולת המצמדים, מערכת עצור/סע ובכולם ההנעה כפולה.
הדגם הבכיר בהיצע – מקאן טורבו - יוצע עם מנוע 3.6 ליטר V6 בי-טורבו בהספק מרבי של 400 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 56.0 קג"מ בין 1,350-4,500 סל"ד.ביצועים: 4.8 שניות 0-100 קמ"ש (4.6 ש' עם חבילת ספורט כרונו), מהירות מרבית של 266 קמ"ש וצריכת דלק של 11.2 ק"מ לליטר.
דגם הבסיס, המקאן S, יוצע עם מנוע 3.0 ליטר V6 בי-טורבו בהספק מרבי של 340 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 46.9 קג"מ בין 1,450-5,000 סל”ד. ביצועים: 5.4 שניות 0-100 קמ"ש (5.2 ש' עם חבילת ספורט כרונו), מהירות מרבית של 254 קמ"ש וצריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר.
אירופה תקבל גם את דגם הטורבו דיזל, מקאן S דיזל, שיוצע עם מנוע 3.0 ליטר V6 בהספק מרבי של 258 כ"ס ב-4,250 סל"ד ומומנט מרבי של 59.1 קג"מ בין 1,750-2,500 סל"ד. ביצועים: 6.3 שניות 0-100 קמ"ש (6.1 ש' עם חבילת ספורט כרונו), מהירות מרבית של 230 קמ"ש וצריכת דלק של 16.4 ק"מ לליטר.