מגזין הרכב האמריקאי Car and Driver מסכם את חוויית הבעלות על טסלה מודל 3 LR לאחר שנתיים של מבחן ארוך טווח בהם הרכב צבר נסועה של כ-72,000 ק"מ. יש לקחת בחשבון שחלק מהדברים הנאמרים בסקירה לא רלוונטיים לשוק הישראלי, כמו הצורך לתחזוקת בלמים מיוחדת אחת לשנה במדינות קרות בהן מפזרים מלח על הכביש למניעה של התגבשות קרח על הכביש.
בכל הקשור לנצילות אנרגטית, כמו כל רכב חשמלי לטמפרטורה החיצונית השפעה מכרעת על הטווח והנצילות, המגזין מדווח כי בחורף (0 מעלות) הנצילות ירדה בכ-50% לעומת חודשי הקיץ, במיקום של המגזין זה מזג אוויר נוח ואידיאלי לרכב חשמלי עם טמפרטורות של 26 מעלות. בכל מקרה, לרכב חשמלי עדיף משמעותית הקיץ הישראלי החם לעומת מזג אוויר חורפי.
כמו בישראל עלויות הטעינה משתנות משמעותית אם אתם עושים את זה בבית, אז תעריף הטעינה הוא תעריף החשמל הביתי הזול, לעומת שימוש בעמדות טעינה מהירות שיכולות להכפיל ואף יותר את עלות הטעינה. בשורה התחתונה, המגזין מדווח כי תמהיל הטעינה של הרכב עמד על 57/43 לטובת הטעינה הביתית דבר שהסתכם לעולת נסיעה של 8 סנט לכל מייל (1.6 ק"מ) שזה שווה ערך לתדלוק של רכב בנזין עם צריכת דלק של 21.2 ק"מ לליטר, זה כמובן תקף לשוק האמריקאי. בחישוב גס לעומת מחירי הדלק בישראל כבר מדובר ברכב בנזין עם צריכת דלק של כ-42 ק"מ לליטר.
מה עם דעיכה של הסוללה? לאחר כ-32,000 ק"מ המגזין בדק את הסוללה וגילה כי קיבולת הסוללה ירדה בכ-6% אך עד לסיום המבחן נתון זה נותר ללא שינוי. יש לקחת בחשבון שגם זמן הוא פקטור בדעיכה של סוללה וכאן מדובר בשנתיים בלבד ויש לקחת בחשבון גם שימוש משמעותי שהמגזין עשה בטעינה מהירה שגם לה יש השפעה מסוימת על דעיכת הסוללה. הנתון הזה מתיישב עם נתונים של רכבים חשמליים אחרים וזו אחת הסיבות שיצרני הרכב לא מפחדים להצמיד אחריות של 8 שנים לסוללה עם הבטחה לירידה של לא יותר מ-30% מקיבולת הסוללה.
הביקורת המשמעותית של המגזין על הרכב היא מה שאנחנו כבר יודעים ומכירים, השימוש במסך מגע עבור מרבית הפעולות שנהג מבצע ברכב בזמן נהיגה, גם הבסיסיות ביותר, הוא לא אידיאלי, כמו תפעול מסורבל של המגבים או כיוון פתחי המיזוג. בנוסף, לדגם אמנם יש יכולת עדכון מרחוק למרבית מערכות הרכב, אך בתכלס העדכונים זניחים ואלו החשובים יותר, של מערכות הנהיגה האוטונומיות, פשוט לא הגיעו.