יונדאי i30 החדשה אשר תשווק בישראל בחודשים הקרובים, מצוידת בכל הדרוש בכדי להתחרות במשפחתיות האצ'בק המובילות.
לאחר שנחשפה בחודש ספטמבר האחרון, יונדאי החלה השבוע בשיווקה של ה-i30 החדשה באירופה, אלינו הדגם יגיע בחודשים הקרובים. בשלב זה ה-i30 החדשה משווקת רק במרכב החמש דלתות של הדגם, אך בהמשך השנה הדגם יוצג בגרסאות מרכב נוספות כולל סטיישן (i30cw) גרסת ביצועים, i30 N שתתחרה בגולף GTI, ובעתיד הרחוק יותר, גם בגרסת ליפטבק חדשה וראשונה לדגם שתאפשר ליונדאי להתחרות באוקטביה (בעיקר).
ה-i30 החדשה מבוססת על פלטפורמה קשיחה ומחוזקת של הדגם היוצא, זו גם הסיבה שהמידות החיצוניות של הדגם לא השתנו במיוחד, בסיס הגלגלים נותר זהה על 2.65 מטר, וגם המרווח הפנימי לנוסעים לא השתנה משמעותית, כלומר מרווחת במידה מספקת לארבעה נוסעים בוגרים, בדומה לגולף – אמת המידה של הסגמנט.
תא הנוסעים של ה-i30 החדש מציג שיפור לעומת הדגם היוצא בכל הקשור לעיצוב (במיוחד) ולאיכות חומרים, גם אם הוא עדיין לא ברמה של הגולף כפי שתוכלו לראות בסרטנים, אך מאוד קרוב לשם. תא הנוסעים לא רק נאה יותר אלא גם מודרני יותר בו ניתן למצוא משטח טעינה אלחוטי למכשירים סלולריים, בלם יד חשמלי, מולטימדיה "8 מתקדמת (בספק לישראל) ושלל מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט חכמה, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ועוד. בנוסף לכך, תא הנוסעים שקט יותר מזה של הדגם היוצא.
הפלטפורמה הקשיחה יותר אפשרה ליונדאי להפחית את רעידות העוברות למרכב וחופש רב יותר בתכנון וכיול המתלים, אלו מאפשרים ניהוג חד ומהיר יותר יחד עם שיפור בנוחות הנסיעה.
סביר להניח שבישראל הדגם ישווק עם מנוע אחד בלבד: 1.4 טורבו T-GDI החדש של יונדאי עם הספק מרבי של 140 כ"ס ומומנט מרבי של 24.7 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד DCT (או 6 הילוכים ידנית באירופה) והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.2 שניות ומהירות מרבית של 205 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עם יחידת הנעה זו עומדת על 18.2 ק"מ לליטר.
היצע המנועים של הדגם באירופה כולל: 1.4 ליטר אטמוספרי עם 100 כ"ס, 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 120 כ"ס ו-17.4 קג"מ המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד (11.1 שניות, 190 קמ"ש ו-20 ק"מ לליטר), 1.6 ליטר טורבו דיזל CDRi בהספקים של 90, 110 ו-136 כ"ס.