תצוגת תכלית של טכנולוגיית תקשורת V2X בין רכב לרכב ורכב לסביבה, צעד נוסף וחשוב בדרך לנהיגה אוטונומית מלאה.
מערכות בטיחות מתקדמות מסוגלות לספק מענה מקיף למצבי חירום, אך הן לא מסוגלות לאפשר נהיגה רצופה חסרת דרמות כפי שנהג רגיל מסוגל. מערכת בטיחות אולי תמנע התנגשות בהולך רגל במעבר חציה, אך היא לא יודעת לתת לו זכות קדימה מראש או לזהות מצב בו רכב קדמי עומד להאט לטובת הולך רגל. בדיוק עבור תרחיש זה, ורבים אחרים נספים, נדרשת תקשורת בין רכב לרכב ורכב לסביבה - תקשורת V2X.
יצרני רכב רבים, וגם חברות הזנק רבות, שוקדים על פיתוח הטכנולוגיה הזו, טכנולוגיה שהיא עוד אבן דרך הכרחית לקראת נהיגה אוטונומית מלאה וחשוב לא פחות, כזו שתאפשר שילוב מוצלח יותר בין רכבים אוטונומיים לבין רכבים נהוגים בידי בני אנוש. השלב הבא בדרך לתחבורה אוטונומית מלאה הוא מערכת שליטה מרכזית לניהול צי רכבים אוטונומיים, כזו שתאפשר ניתוב תנועה אידיאלי - מנקודת היציאה ועד לחניה. זה כמובן השלב המרוכב ביותר שכן הוא בעל משמעות אסטרטגית לאומית ואף גלובלית, במקרים מסוימים.
אחד הארגונים המשמעותיים כיום בתחום הוא ארגון 5GAA, התאגדות של יצרני רכב (אודי, מרצדס, ב.מ.וו) יחד עם ענקי טכנולוגיה ותקשורת (אינטל, וואווי, קוואלקום, אריקסון ועוד). אל ארגון זה חברו קבוצת PSA ופורד ויוצרו תצוגת תכלית ראשונה של תקשורת V2X.
בארגון 5GAA מציינים כי כבר החל משנת 2020 הטכנולוגיה תהיה מוכנה לשימוש מסחרי, אך סביר להניח שידרש עוד זמן רב עד אשר הטכנולוגיה תוטמע בתשתיות, רמזורים, צמתים, מעברי חציה ועוד.