סקודה החלה היום (ג') לייצור סוללות עבור הרכבים החשמליים של קבוצת פולקסווגן בפס הייצור החדש של החברה במתחם הראשי שלה החברה במלאדה בולסלאב. זה המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת פולקסווגן באירופה שנמצא מחוץ לגרמניה, המפעל הבא מחוץ לגרמניה ייפתח רק בשנת 2025 בספרד, תחת ניהולה של סיאט כמובן.
על פס הייצור החדש סקודה תייצר סוללות, לצד רכיבים היקפיים נוספים, עבור הדגמים החשמליים של קבוצת פולקסווגן המבוססים על פלטפורמת MEB, כלומר סקודה אניאק, דגמי פולקסווגן ID, הדגמים החשמליים הקטנים של אודי כדוגמת Q4 e-tron ועוד. קיבולת הייצור של המפעל תעמוד בשלב זה על 250,000 סוללות בשנה, כך שמדובר בגידול משמעותי וחשוב עבור קבוצת פולקסווגן שבשלב זה, לא ממש עומדת בביקושים לרכבים החשמליים שלה.
לקראת סוף שנת 2023 פס הייצור החדש הזה יזכה להרחבה שתאפשר את הגדלת כושר הייצור לכדי 380,000 סוללות בשנה. המפעל הוא לא מגה מפעל, כלומר הכל במקום אחד, כך שמפס הייצור של הסוללות הן מועמסות על משאיות, חשמליות, המשנעות אותן לפס ההרכבה של הרכב הנמצא בתוך המתחם העצום של סקודה במלאדה בולסלאב.
הסוללות המיועדות לדגמים המבוססים על פלטפורמת MEB מיוצרות בשלושה גדלים: 55kWh המורכבת משמונה מודלים (כל מודל המרכיב סוללה מכיל 24 תאים), 62kWh המורכבת מתשעה מודלים והסוללה הגדולה ביותר בקיבלות של 82kWh והיא מורכבת מתריסר מודלים. ועל פס הייצור מייצרים גם את הציוד ההיקפי התומך בסוללה כמו מערכת הקירור האינטגרלית, מערכת ניהול הסוללה וכל המחברים השונים.