מרצדס MBUX Hperscreen
מרצדס MBUX Hperscreen.
מרצדס MBUX Hperscreen
מרצדס MBUX Hperscreen.

מרצדס מספקת לנו הצצה ראשונה אל מערכת MBUX Hyperscreen אותה נפגוש במרצדס EQS, ספינת הדגל החשמלית והמתקדמת במיוחד של מרצדס שתוצג בקרוב.

 

מערכת MBUX Hyperscreen, בצד הפיזי שלה, היא למעשה משטח זכוכית ענק וקמור הנפרס לכל רוחב הדשבורד מקצה לקצה ומאחוריו מותקנים מספר מסכים בטכנולוגיית OLED מתקדמת, שלושה במקרה של ה-EQS כולל אחד נפרד עבור הנוסע. הסידור הזה יעניק למרצדס EQS תא נוסעים מרשים במראה מינימליסטי ועתידני במיוחד.

 

מרצדס MBUX HYPERSCREEN
הכל במקום אחד.

המראה המרשים הוא רק חלק אחד של המערכת החדשה, החלק השני מציג למעשה את הדור הבא של מערכת MBUX העושה שימוש באינטליגנציה מלאכותית (AI) בכדי לייעל ולפשט את השימוש במערכת. בכל מערכת מודרנית אתם צריכים לעבור שלל תפריטים ומסכים בכדי לשנות משהו, גם אם זה משהו שאתם נוהגים לעשות כל יום ואף מספר פעמים ביום, את כל זה המערכת החדשה של מרצדס מנסה לפשט באמצעות מה שמכנים בחברה "אפס שכבות".

רעיון ה"אפס שכבות" הוא להציג על המסך הראשי רק את כל מה שכל מה שהנהג בדרך כלל משתמש שלא צריך לדפדף בין תפריטים ומסכים או לעשות שימוש בתפעול הקולי. עם הזמן מערכת האינטליגנציה המלאכותית לומדת את הרגלי השימוש של הנהג (לכל נהג פרופיל אישי שונה) והיא תתאים את התצוגה על המסך הראשי בהתאם ותספק לו הצעות בהתאם להרגילים שלו, כמו להתקשר הביתה בשעה 17:00 אם זה מה שהוא עושה כל יום ברכב. כל מערכת AI צריכה בסיס להתחיל ממנו ואת הבסיס הזה, של מה להציג במסך המרכזי לפני שהמערכת לומדת את הנהג, מרצדס למדה באמצעות מידע שקיבלה ממערכת MBUX המותקנת כיום כבר במעל ל-1.8 מיליון רכבי מרצדס.

 

מרצדס MBUX HYPERSCREEN
כמובן שיש גם מסך ללוח המחוונים.

לפי מרצדס, וזה די צפוי, השימוש העיקרי של המשתמשים במערכת הוא עבור ניווט, שמע - רדיו או מדיה, וניהול שיחות למספר מצומצם יחסית של מספרים. זו הסיבה שכאשר הרוכשים של מרצדס EQS יכנסו לראשונה לרכב מה שהם יפגשו על המסך המרכזי הענק זה את מערכת הניווט פרוסה על כל המסך ואריחי יישומונים בצידי המסך עבור שאר הדברים השימושיים כגון מוזיקה, שיחות, אנשי קשר שאנחנו בדרך כלל מתקשים אליהם ועוד. כמו במרצדס S קלאס החדשה, בתחתית המסך המרכזי ישנה תצוגה קבועה לשליטה על בקרת האקלים והפשרת האדים.

 

גם לנוסע שלצד הנהג יש מסך משלו עם כל האפשרויות שיש לנהג, למעט שליטה על מערכות נהיגה. כאשר המערכת מזהה שאין נוסע לצד הנהג, היא תציג שומר מסך דקורטיבי וניתן גם לכבות את המסך לחלוטין.

 

מערכת MBUX HYPERSCREEN
מסך אחד ענק.

מערכת ה-AI שברכב לא אחראית רק על ממשק המולטימדיה, כך לדוגמה הדגם מצויד במתלי אוויר המאפשרים להגביה את המרכב ואם הנהג משתמש במערכת במיקום קבועה, המערכת תלמד ותבצע את זה במקום הנהג בכל פעם שיתקרב ליעד.

מרצדס מציינת כי הזכוכית המכסה את המסכים, שהיא יחידה אחת באורך של יותר מ-1.4 מטר, עוברת מגוון תהליכי ייצור כולל מגוון ציפויים שנועדו לאפשר לה להציג התנגדות גבוהה לשריטות. מאחורי מסך הזכוכית יש מספר מפעילים המספקים משוב למגע של היד במסך ובכדי להפעיל את כל המערכת הזו יש מעבד בעל 8 ליבות, זיכרון RAM של 24GB ורחב פס תקשורת של 46.8GB לשנייה.

 

MBUX Hyperscreen

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.