במסגרת המצגת למשקיעים של טסלה המסכמת את הפעילות העסקית של החברה במחצית השנייה של 2023, טסלה הציגה מספר תמונות של הסייברטראק שצולמו במסגרת מבחני השטח המסכמים לפני שהדגם נכנס לייצור סופי.
אחת התמונות חושפת את הבעיה במגב היחיד בו טסלה ציידה את הדגם שלא מכסה חלק נכבד מהשמשה בצד הנוסע. יש לציין כי טסלה השקיעה לא מעט ברעיונות ואף רשמה מספר פטנטים בנושא, כולל שמועה הזויה על שימוש בלייזר במקום מגבים, אך בסוף היא בחרה בתצורה הפשוטה והבסיסית ביותר, פשוט מגב על ציר קבוע. כמובן שצריך לציין כי ישנה אפשרות כי טסלה עוד תשנה את התכנון הזה לפני הכנסת הדגם לפס הייצור.
טסלה היא ממש לא הראשונה שעושה שימוש במגב יחיד, מרצדס לדוגמה עשתה זאת כבר לפני 40 שנה בדגם W124 (שהפך בהמשך למשפחת E קלאס), אך שם מרצדס פיתחה מנגנון מיוחד שמאפשר להגדיל את הרדיוס של המגב בנקודות מסוימות לאורך פעולת הניגוב וכך לכסות את כל שטח השמשה, אך יותר מזה של זוג מגבים.
טסלה משקיעה לא מעט מאמצים בהוזלת תהליך הייצור של הרכבים שלה וזה כנראה חלק בלתי נפרד מכך, עד כמה זה יפריע לרוכשים? כנראה שלא ממש שכן סביר להניח שחלק גדול מאוד מהרוכשים העתידיים של הסייברטראק הם לא בדיוק הלקוחות הטיפוסיים של טנדרים למטרות עבודה של ממש.
מעבר לכך, הרבעון השני של 2023 היה עוד רבעון (שיא) מוצלח במיוחד עבור טסלה בו היא מסרה 466,140 רכבים חדשים (442,875 ברבעון הראשון) מתוכם 446,915 מהדגמים מודל 3 ומודל Y, שלאחרונה הפכה למכונית הנמכרת ביותר באירופה במחצית השנייה של 2023.
הסייברטראק, לפי מאסק, אמנם תימסר ללקוחות הראשונות עוד השנה אך בפועל זה ייקח לטסלה כמה חודשים טובים עד שנה לפחות כי להגיע לקיבולת ייצור שתאפשר שיווק המוני של עשרות אלפי יחידות בשוק האמריקאי ולפחות עוד שנתיים עד לקצב ייצור של מאות אלפי יחידות בשנה. זה יקרה כאשר טסלה תשלים את בניית או הרחבת פסי הייצור החדשים שלה, גם אלו של סוללות ה-4680 של החברה.
לצד כל זה, מאסק מתעקש כי השנה גם מערכת FSD לנהיגה אוטונומית מלאה תהיה מוכנה לשימוש ציבורי מלא. לטענת מומחים זה חלק מהסיבה שבטסלה מעדיפים להקטין קצת הכנסות ולחתוך מחירים לטובת הגדלת המכירות שכן ההכנסה שהיא תוכל לייצור ממערכת FSD תעלה אף על זו שהיא מכניסה על כל רכב שהיא מוכרת.