מראות צד מבוססת מצלמה טומנות בתוכן שלל יתרונות, החל משדה ראייה משופר ועד להפחתת רעשי רוח.
רגע לפני שאודי חושפת את ה-e-tron SUV, הקרוסאובר החשמלי של אודי אשר יוצג בשבוע הבא והיה אמור להיות הרכב הסדרתי הראשון בעולם עם מצלמות במקום מראות צד סטנדרטיות, לקסוס עוקפת את אודי בסיבוב עם הצגתה של לקסוס ES, שתשווק בישראל בתחילת 2019, עם מצלמות במקום מראות צד.
את מראות הצד האנלוגיות מחליפות מצלמות בהפרדה גבוהה המציגות את הנעשה בצידי הרכב על מסכים בגודל ״5 התלויים על קורות A בתא הנוסעים. לא קשה להבחין שבלקסוס לא תכננו מראש הטמעה של הטכנולוגיה הזו ב-ES החדש, וודאי שלא כמו באודי אשר הטמיעה את המסכים בדלתות בהרמוניה מושלמת.
שימוש במצלמות כמראות צד הוא פתרון טכנולוגי המגלם לא מעט יתרונות, החל משדה ראייה משופר לצדדים, שיפור הראייה בלילה, הפחתה של מקדם הגרר ורעשי רוח, ביטול כמעט מוחלט של השפעת מזג האוויר על הראות לאחור וכל זה, עוד לפני הטמעה של טכנולוגיה מתקדמת.
המצלמות משנות את שדה הראייה אוטומטית בהתאם לכיוון הנסיעה כך שבנסיעה לאחור מתקבל שדה ראייה רחב יותר ועל המסך מוצגים פסי הכוונה, וטכנולוגיה לזיהוי רכב (או רוכבי אפניים והולכי רגל) תאפשר להציג על המסך ממה להיזהר ועוד.
בשלב זה, המערכת תשווק רק בשוק היפני, לא כי כך לקסוס רוצה אלא כי ברוב מדינות העולם מדובר במגבלה רגולטורית.