בחודש פברואר 2023 הפרלמנט של האיחוד האירופי אישר את התוכנית להפסקת השיווק באירופה של רכבים בעלי פליטת מזהמים, המשמעות של ההחלטה היא שהחל משנת 2035 ייאסר השיווק של רכבים חדשים עם מנועי בעירה פנימית.
כמעצמת הרכב של אירופה, גרמניה, בהובלת שר התחבורה הגרמני וולקר וויסינג, התנגדה נמרצות להחלטה הגוררת לא מעט משמעויות כלכליות נגד תעשיית הרכב הגרמנית, וכלל תעשיית הרכב באירופה, ולמעשה מעניקה יתרון לתעשיית הרכב הסינית וחברות אחרות כמו טסלה, חברות שלא צריכת למעשה לייצר רכבים עם מנועי בעירה פנימית וזה לא משנה אם אתם בעד או נגד, אלו עדיין מוצרים שהם חיוניים לקיום כלכלה בריאה בעולם.
הדרישה של גרמניה הייתה לאפשר שיווק של רכבים בעלי פליטה גם לאחר שנת 2035 כאשר התנאי הוא שאלו יהיו רכבים בעלי איזון פליטת פחמן. את זה ניתן להשיג רק באמצעות דלקים סינטטיים, דלקים שאמנם מייצרים פליטה קלה של מזהמים כחלק מתהליך הבעירה במנוע, אך תהליך הייצור שלהם נעשה באמצעות אנרגיה נקייה בלבד ובאמצעות שימוש בחמצן דו פחמני (CO2) כחלק מתהליך הייצור של הדלק וכך מגיעים לאיזון פליטות פחמן.
פורשה היא אחת המובילות בתחום והיא כבר הקימה רשת לייצור ואספקה של דלק סינטטי, רשת היא ניסוי רחב היקף להיתכנות השימוש בדלק סינטטי. אך פורשה לא לבד, למעשה כל תעשיית הרכב היפנית כמעט משקיעה בתחום הדלקים הסינטטיים, בשנת 2022 הוקמה ביפן ארגון מחקר לפיתוח דלקים סינטטיים, בארגון שותפים כל יצרני הרכב הגדולים של יפן, כולל טויוטה, סוזוקי ודייהטסו וממש לאחרונה, גם סובארו ומאזדה הכריזו על כניסה למיזם הזה.