משאיות חשמליות על בסיס מימן הן כבר עובדה קיימת וכנראה שזו תצורת ההנעה האידיאלית לרכב כבד עם אפס פליטת מזהמים, אך בכל הקשור לרכבי נוסעים בשלב זה אנחנו עדיין לא יודעים לומר מה העתיד של רכבים חשמליים מבוססי מימן.
פיתוח תא דלק מימני דורש ידע ומשאבים רבים לכן זה מפתיע שחברת הזנק חדשה ולא מוכרת בשם NAMX חושפת קונספט לרכב חשמלי מבוסס תא דלק מימני ולא על בסיס סוללות שהן הרבה יותר קלות ליישום. לא רק זה, החברה מציגה עם הקונספט שלה, בעיצוב מרהיב של סדנת פינינפארינה, רעיון ייחודי של מיכלי מימן נשלפים כך שהרכב מצויד במיכל אחד קבוע עם האפשרות להתקין עד שש קפסולות מימן נשלפות בהתאם לטווח הרצוי.
לפי החברה השילוב הזה יאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-800 ק"מ ובכוונת החברה לפתח רשת להפצת קפסולות המימן. לא ממש ברור איזו בעיה החברה מנסה לפתור באמצעות הרעיון הזה, שכן, לדוגמה, לדור הנוכחי של טויוטה מיראי יש 3 מיכלי מימן קבועים המאפשרים לדגם טווח נסיעה מספק של כ-650 ק"מ ותדלוק של המיכלים האלו אורך לא יותר מ-5 דקות. למיכלי המימן יש חיסרון בנפח הגדול יחסית שהם גונבים מחלל רצפת הרכב וחלל תא הנוסעים, גם בשל הצורך להגן עליהם במקרה של תאונה, אך זה כבר נושא אחר שקפסולות לא באות לפתור, כנראה.
אם הרכב הזה יגיע לכדי ייצור זה יקרה רק בשנת 2025 ואז הוא ישווק עם שתי יחידות הנעה, אחת עם הנעה אחורית בהספק של 300 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.5 שניות ואחת כפולה בדגם GTH בהספק של 550 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות.
אחד החסרונות של תא דלק זה כושר ייצור מוגבל יחסית של חשמל, דבר המגביל בהתאם את ההספק המרבי שניתן להפיק מהמנועים החשמליים. תא דלק מודרני לרכב כבד, לדוגמה, בעל כושר ייצור חשמל בהספק של כ- 200kW כלומר כ-268 כ"ס, הדגם של NAMX מציג נתונים גבוהים יותר באופן משמעותי ולכן או שהחברה מסוגלת לייצר תא דלק בהספק יוצא דופן או שהדגם עושה שימוש בסוללה גדולה יחסית המאפשרת, לזמן קצוב, לקבל את אותם נתוני הספק ובשאר הזמן ההספק נמוך יותר.