MG סייברסטר
MG סייברסטר יוצאת לדרך באירופה.
MG סייברסטר
MG סייברסטר יוצאת לדרך באירופה.

החל מהחודש הבא לקוחות ראשונים באירופה (בריטניה) יוכלו לקבל את MG סייברסטר אותה הזמינו, מכונית הרודסטר החשמלית המרהיבה של MG, מותג שהיה בעברו הרחוק שם נרדף למכוניות רודסטר. MG סייברסטר היא אמנם סוג של רכב הילה עבור MG אך היא לא נועדה להיות מכונית יקרה ולא נגישה אלא משווקת במחיר תחרותי של החל מ-258 אלף שקל בשוק הבריטי - מחיר המקביל של למחירה של ב.מ.וו Z4.

 

MG סייברסטר בקצרה:

  • מכונית רודסטר חשמלית עם עיצוב מרהיב
  • דגם הנעה אחורית עם 335 כ"ס וטווח נסיעה של 509 ק"מ
  • דגם הנעה כפולה עם 503 כ"ס וטווח נסיעה של 445 ק"מ
  • נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.0 שניות או 3.2 שניות בהתאמה
  • תא נוסעים איכותי ועשיר באבזור 
  • יותר מכונית GT דו מושבית מאשר רודסטר קטנה וקלילה

 

MG סייברסטר החשמלית
מרהיבה למראה.

התפריט המומלץ לרודסטר אמיתית הוא רכב קטן וקל, עם ניהוג חד ומון משוב לנהג, מנוע קדמי והנעה אחורית וכמובן, דו מושבי וגג נפתח. בעידן המודרני יש רק מכונית אחת כזו וזו מאזדה MX-5, שאר דגמי הרודסטר גדולים וכבדים יותר והם אולי חזקים הרבה יותר ועדיין מהנים אך חסרים את הקסם שאפשר לקבל רק עם רכב קל משקל. עם הטכנולוגיה הנוכחית של הנעה חשמלית לא ניתן לקבל רכב קל משקל, שיספק טווח נסיעה סביר, ולכן MG סייברסטר היא יותר רודסטר מהסוג השני ופחות מהסוג הראשון. 

 

MG סייברסטר החשמלית
יותר GT דו מושבית מאשר רודסטר קלילה.

עם אורך של 4535 מ"מ, רוחב של 1913 מ"מ, גובה של 1,329 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,690 מ"מ, MG סייברסטר היא לא מכונית רודסטר קטנה, היא גדולה יותר משמעותית, לדוגמה, מדגמים כגון ב.מ.וו Z4 ודוגמה בגודלה למכונית כגון יגואר F טייפ. עם משקל עצמי של 1,850 ק"ג לדגם הנעה אחורית ו-1,984 ק"ג לדגם הנעה כפולה, אתם כבר מבינים שזו לא רודסטר קלאסית קטנה וקלת משקל. 

 

MG סייברסטר - מנועים, טווח נסיעה וביצועים:

MG סייברסטר תשווק בשתי גרסאות הנעה: סייברסטר טרופי - דגם הנעה אחורית עם הספק מרבי של 335 כ"ס ומומנט מרבי של 48.4 קג"מ וסוללה בקיבולת של 77kWh (נטו 74.4kWh), השילוב הזה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.0 שניות, מהירות מרבית של 195 קמ"ש וטווח נסיעה משולב של 509 ק"מ. 


סייברסטר GT - דגם ההנעה הכפולה בהספק משולב של 503 כ"ס, מומנט מרבי של 73.9 קג"מ ואותה סוללת 77kWh. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.2 שניות, מהירות מרבית של 202 קמ"ש וטווח נסיעה של 445 ק"מ. 

 

בכל הקשור לטעינה הכל די סטנדרטי עם טעינה מהירה בהספק מרבי של 144kW כך שטעינה של 10-80% אורכת כ-38 דקות. בהתאם לשוק היעד טעינה ביתית אפשרית בהספק של 7.4kW או 11kW כך שטעינה מלאה 0-100% אורכת כ-8 שעות עם מטען 11kW. 

 

MG סייברסטר תא הנוסעים
ממוקד סביב הנהג.

MG סייברסטר - תא נוסעים ואבזור:

מקודם הזכרנו מה הוא התפריט המומלץ לרכב רודסטר, הכל נכון וראוי אך צריך להודות שלפני הכל רודסטר היא היא מכונית לייף-סטייל וככזו לנראות חלק משמעותי מאוד. אתם ממש לא צריכים אותנו כדי שנאמר לכם כי בתחום זה MG עשתה עבודה מוצלחת מאוד והעניקה לסייברסטר עיצוב מיוחד ומרהיב למדי. זה גם המצב בחלל תא הנוסעים המושקע שכיאה לייעוד עוטף את הנהג כך שירגיש מחובר יותר לרכב. 

 

הנדסת האנוש קצת פחות מוצלחת בחלקה, מערך המסכים שמול הנהג (מולטימדיה "7, לוח מחוונים "10.25 ומחשב דרך/אנרגיה "7) מוסתרים בחלקם ע"י גלגל ההגה, לכן יש גם אופציה להגה YOKE קטום בחלקו העליון אך ללא מערכת היגוי אלחוטית המאפשרת שינוי של יחס ההיגוי בהתאם לזווית ההגה ומהירות הנסיעה, זה לא פתרון מוצלח ממש. גם הממשק מבוסס המגע השולט על בקרת האקלים, מצבי נהיגה שונים ועוד, הוא לא פתרון ידידותי במיוחד למשתמש. חסר לנו גם תא מטען קדמי שישלים/יפצה על זה האחורי הקטן בנפח של 249 ליטר. 

 

MG סייברסטר תא הנוסעים
שליטה מההגה על מרבית הדברים החשובים לנהיגה.

על חלק מכך ה- MG מפצה באמצעות מנופים מאחור ההגה המאפשרים שליטה על מצבי הנהיגה ועוצמת הבלימה הרגנרטיבית (כולל נהיגה בדוושה אחת), כפתור בוסט, כפתור תגבור היגוי (4 מצבים) וכפתורים ניתנים לאפיון אישי על גלגל ההגה.  יש גם פס מגע מתחת לפתח המיזוג המרכזי עם מספר קיצורים לבקרת האקלים ועוד שמפחית את הצורך להסיט את המבט לממשק בקרת האקלים המרכזי. את דלתות המספריים של הסייברסטר אתם יכולים לסגור באופן חשמלי באמצעות כפתורים בין המושבים, לצד כפתור השליטה על הגג המתקפל החשמלי. 

 

MG סייברסטר החשמלית
MG סייברסטר.

מה שלא חסר לסייברסטר זה אבזור נוחות ובטיחות כולל בקרת שיוט אדפיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור, תאורת LED מלאה, מערכת יציאה בטוחה, תאורה ראשית אדפטיבית, מושבים יפיפיים בריפוד עור משולב באלקנטה עם תמיכת צד מתכוונת, בקרת אקלים מפוצלת, חימום למושבים, תאורת אווירה, דוושות מתכת, מפתח חכם, אפליקציה לשליטה מרחוק, מצלמה היקפית, תפעול קולי, חישוקי "20, מערכת בלימה של ברמבו ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.