BYD מציגה במסגרת תערוכת פריז את הקרוסאובר החשמלי Sealion 7, קרוסאובר 5 מושבים בסגנון קופה שהוצג בסין בחודש מאי האחרון כ-Sealion 07, הוא מבוסס על טכנולוגיית הדור הבא של BYD ובכוונתה של BYD להשיק את הדגם באירופה עוד השנה כמתחרה ישיר לטסלה מודל Y, אקספנג G6 ודגמים אחרים נוספים.
לפני הכל יש לציין כי BYD רק הציגה את הדגם ולא סיפקה פרטים על הגרסה האירופאית של הדגם או ליתר דיוק במה היא תהיה שונה מהגרסה לשוק הסיני, אם בכלל. BYD סי-ליאון 7 מבוסס על פלטפורמת e-Platform 3.0 Evo שהיא הגרסה המתקדמת יותר של הפלטפורמה המשרתת כיום דגמים כגון BYD סיל, BYD אטו 3 ועוד. הפלטפורמה הזו מוסיפה, בעיקר, תמיכה בארכיטקטורת 800V ויחידות הנעה חשמליות חדשות עם סל"ד גבוה במיוחד של 23,000, בפועל זה אומר טעינה מהירה יותר, נצילות גבוהה יותר (92%), מהירות מרבית גבוהה יותר ועוד.
בפלטפורמת Evo האינטגרציה של הסוללות שודרגה לטובת צפיפות אנרגטית גבוהה יותר וקשיחות מבנית גבוהה יותר והתמיכה בארכיטקטורת 800V מאפשרת טעינה מהירה בהספק של עד 230kW כך שטעינה של 10-80% בזמן של כ-25 דקות לעומת כ-38 דקות בדגמים כגון BYD סיל עם ארכיטקטורת 400V. לצד זה הסוללות זכו למערכת בקרת טמפרטורה חדשה שתשפר את הטעינה בתנאים של סביבה קרה ובמקביל תאפשר להגדיל את טווח הנסיעה בכמה עשרות ק"מ לאותה קיבולת סוללה.
בשוק הסיני, BYD סי-ליאון 7 משווק עם שלוש יחידות הנעה חשמליות: דגם בסיס עם הנעה אחורית 231 כ"ס ומומנט של 38.7 קג"מ עם סוללת LFP בקיבולת של 71.8kWh, שילוב המאפשר נתון 0-100 קמ"ש של 7.3 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וטווח נסיעה של 550 ק"מ בתקן הסיני האופטימי. דגם הנעה אחורית נוסף מצויד במנוע אחורי עם 313 כ"ס ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ וסוללת LFP בקיבולת של 80.5kWh וכאן השילוב הזה מאפשר להשיג נתון 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות, מהירות מרבית של 225 קמ"ש וטווח נסיעה של 610 ק"מ.
מעל שני דגמים אלו נמצא את דגם ההנעה הכפולה עם אותה סוללה אך בהספק מרבי משולב של 530 כ"ס ומומנט מרבי של 70.3 קג"מ, כאן זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 4.2 שניות ולטווח נסיעה של 550 ק"מ.
עבור אירופה, BYD מציינת סוללה בקיבולת ענק בקיבולת של 91.3kWh ודגם הנעה כפולה עם נתון תאוצה 0-100 קמש של 4.5 שניות, זה דגם שאמור להתחרות במודל Y פרפורמנס, קצת פחות מהיר אך עם טווח נסיעה ארוך יותר. עדכון: לדגם הבכיר עם סוללת 91.3kWh טווח נסיעה של 500 ק"מ בלבד וטעינה מהירה יותר בהספק של 240kW לעומת 150kW עם שאר הסוללות.
ל-BYD Sealion 7 אורך של 4,830 מ"מ, רוחב של 1,925 מ"מ, גובה של 1,620 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,920 מ"מ, כך שמדובר ברכב גדול יותר מהמתחרים הישירים, כגון טסלה מודל Y. לדגם נפח תא מטען אחורי של 500-1769 ליטר ועוד תא מטען קדמי בנפח של 58 ליטר והוא נשען על בולמים אדפטיביים עם מערכת בקרת השלדה Disus-C החדשה של BYD.
עם BYD סי-ליאון 7, הצפוי להגיע לישראל בשנה הבאה, BYD פועלת למעשה בסוג של תנועת מלקחיים באחד הסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק הרכב החשמלי כאשר BYD סיל U תוקף את הסגמנט הזה מלמטה והסי-ליאון 7 מלמעלה. כאשר BYD תפרסם את המפרט האירופאי של הדגם, נעדכן את הידיעה בהתאם. התמחור באירופה טרם נחשף אך בשוק הסיני לפחות, המחיר של הסי-ליאון מתחיל היכן שהסיל U נגמר, בתרגום חופשי זה אומר מחיר של מעל ל-210,000 שקל לדגם הבסיס.