עליית המס על רכבים חשמליים פותחת את ההזדמנות מחדש לרכבי פלאג-אין, המציעים את הטוב מכל העולמות, לחזור לשוק הרכב הישראלי וזה בדיוק מה ששלמה מוטורס, יבואנית BYD בישראל, עושה כעת עם השקתו של BYD סיל U DM-i, גרסת הפלאג-אין של הסיל U החשמלי המציעה טווח של עד 80 ק"מ וטווח כולל של כ-1000 ק"מ. בסין, דרך אגב, רכבי פלאג-אין מהווים כ-50% מסך המכירות של רכבים עם הנעה חשמלית משמעותית ולכן כמעט כל רכב חשמלי בסין משווק גם בגרסה היברידית פלאג-אין, בדיוק כמו במקרה של הסיל U.
BYD סיל U פלאג-אין בקצרה:
- קרוסאובר פלאג-אין 5 מושבים
- א/ר/ג: 4.77 מ'/1.89 מ'/1.67 מ'
- בסיס גלגלים: 2.76 מ'
- סוללה: 18.3kWh
- הנעה קדמית: 1.5 אטמוספרי 218 כ"ס
- 0-100 קמ"ש: 8.9 שניות
- טווח חשמלי: 80 ק"מ
- הנעה כפולה: 1.5 טורבו 324 כ"ס
- 0-100 קמ"ש: 5.9 שניות
- טווח חשמלי 70 ק"מ
- סיל U הנעה קדמית - 209,990 ₪
- סיל U הנעה כפולה - 234,990 ₪
ויזואלית, למעט תוספת של פתח תדלוק מהצד הנגדי של שקע הטעינה ופתחי אוויר שנוספו במרכז הפגוש הקדמי לטובת הזרמת אוויר למצנן, לא תוכלו להבחין בהבדלים נוספים בין הדגמים כך שהעיצוב המוכר, הנאה והמודרני, של הסיל U נשמר גם בגרסת הפלאג-אין של הדגם. כמובן שגם המידות נותרו זהות (שינוי סמלי של מ"מ לפה או לשם) עם אורך של 4,775 מ"מ, רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,670 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,765 מ"מ, כך שמדובר ברכב גדול ומרווח לחמישה נוסעים. בזכות העבודה שהדגם נשען על פלטפורמה לרכב חשמלי, הסוללה מותקנת ברצפת הרכב ולא תחת תא המטען כמו במרבית דגמי הפלאג-אין, נפח תא המטען נותר גדול ושימושי - 552 ליטר עד-1,440 ליטר.
כמו כמעט כל רכב פלאג-אין מהשוק הסיני (עניין של מיסוי מקומי לפי נפח מנוע), מערכת ההנעה ההיברידית של הסיל U DM-i מבוססת על מנוע 1.5 ליטר, אטמוספרי 96 כ"ס ו-12.4 קג"מ או טורבו בגרסת ההנעה הכפולה עם 128 כ"ס ו-22.4 קג"מ - מנוע בתכנון ייעודי להנעה היברידית עם נצילות תרמית של כ-43%. מנוע הבנזין משמש כאן בעיקר כגנרטור לטעינת הסוללה בזמן נסיעה כאשר ההנעה מתבצעת בעיקר באמצעות המנוע החשמלי, הוא יצטרף בפועל להנעת הרכב רק בשיוט החל מ-70 קמ"ש עד למהירות המרבית. למערכת ההנעה שלושה מצבי פעולה עיקריים: חשמלי מלא בו מנוע הבנזין כבוי והנעה מתבצעת רק באמצעות הסוללה, מצב היברידי טורי בו מנוע הבנזין פועל כגנרטור ומצב מקביל בו מנוע הבנזין מצטרף להנעת הדגם והוא מחובר להנעה באמצעות יחידת מצמדים מופעלת חשמלית - אין כאן תיבת הילוכים. בנוסף לכך לרשות הנהג ישנ אפשרות לשמור על מצב הטעינה של הסוללה לשימוש מאחור יותר.
בדגמי ההנעה הקדמית של הסיל U DM-i (רמת גימור Boost) נמצא מנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ כך שההספק המשולב עומד על 218 כ"ס והמומנט המשולב על 30.6 קג"מ. זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 8.9 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. צריכת הדלק במצב נהיגה היברידי, כאשר הסוללה ירדה למצב טעינה של 25%, עומדת על 15.6 ק"מ לליטר. לדגם זה כושר גרירה של עד 750 ק"ג.
בדגמי ההנעה הכפולה של הסיל U DM-i (רמת גימור Deisgn) נמצא מנוע חשמלי חזק יותר עם 203 כ"ס ו-30.6 קג"מ ומנוע חשמלי אחורי עם 163 כ"ס ו-25.5 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 324 כ"ס והמומנט המשולב על 56.0 קג"מ. זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.9 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. צריכת הדלק במצב נהיגה היברידי עומדת על 13.5 ק"מ לליטר. לדגם זה כושר גרירה של עד 1,300 ק"ג.
בדגם ההנעה הקדמית או בדגם ההנעה הכפולה נמצא סוללת LFP בקיבולת של 18.3kWh המאפשרת טווח נסיעה של 80 ק"מ או 70 ק"מ, בהתאמה. באירופה, את דגם ההנעה הקדמית ניתן לקבל גם עם סוללת 26.6kWh וכאן הטווח החשמלי משמעותי יותר ועומד על 124 ק"מ. הסוללה מאפשרת חיבור מתאם V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים בהספק של עד 3.3kW.
טעינה ביתית של הסוללה אפשרית באמצעות מטען 11kW תלת פאזי כך שטעינה של 15%-100% אורכת 120 דקות, טעינה מהירה DC אפשרית אך מוגבלת להספק של 18kW בלבד כך שטעינה של 30%-80% אורכת 35 דקות.
מפרט האבזור עשיר וזהה בין הדגמים וכולל, בין היתר: חלון גג פנורמי עם וילון חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מולטימדיה "15.6 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ותפעול קולי, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, מפתח דיגיטלי NFC (רק לאייפון בשלב זה), ריפודי עור סינתטי, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, חימום להגה, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, דלת תא מטען חשמלית, מערכת שמע Infinity עם 10 רמקולים, חישוקי "19, משטח טעינה אלחוטי כפול, שקעי USB מלפנים ומאחור (60W או 18W) ועוד. לצד זה נמצא כמובן גם מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית על שמירה על מרכז הנתיב, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מלפנים ומאחור עם בלימה אוטונומית, מערכת יציאה בטוחה ועוד. BYD סיל U DM-i מפרט טכני מלא להורדה.
BYD סיל U DM-i מחירון:
- BYD סיל U DM-i Boost - מחיר 209,990 ₪
- BYD סיל U DM-i Boost - מחיר 234,990 ₪
- המחירים הם מחירי 2025.
לדגם מוצמדת אחריות מלאה לשש שנים עד 150,000 ק"מ, אחריות על הסוללה של 8 שנים עד 200,000 ק"מ ואחריות על מכלולי הנעה של ל-8 שנים עד 150,000 ק"מ. לדגם שגרת טיפולים של שנה או 15,000 ק"מ.