BYD חשפה היום (ה') בסין את רכב הכביש שטח החשמלי Yangwang U8 שלמעשה מבשר על לידתו של מותג פרימיום חדש לרכבים חשמליים - מותג יאנגוואנג (Yangwang) - תחתיו BYD מתכננת לשווק בעיקר רכבי SUV יוקרתיים עם הנעה חשמלית מלאה או היברידית פלאג-אין.
הדגם הראשון של המותג כאמור הוא דגם U8 וכפי שאתם רואים, מדובר ברכב כביש-שטח מוגזם למראה וזה בדיוק מה שהסינים אוהבים ברכבים מסוג זה. לא רק המראה מוחצן במיוחד גם גודלו של הדגם על הצד המוגזם עם אורך של 5.3 מטר ובסיס גלגלים של 3.05 מטר. דגם U8 יתחרה בדגמים כגון מרצדס EQG החשמלי שיוצג בהמשך השנה, בגרסה החשמלית של לנד רובר דיפנדר שתוצג בשנת 2024 ועוד.
יאנגוואנג U8 תוכנן כרכב כביש-שטח לכל דבר ועניין ולכן הוא מבוסס על שלדת סולם, בה הסוללה (בלייד) היא חלק בלתי נפרד מהשלדה. כיאה לרכב שטח מתקדם בו יש צורך בשליטה על האחיזה בכל גלגל וגלגל, BYD ציידה את הדגם במערכת הנעה חשמלית עם 4 מנועים חשמליים נפרדים כך שלמערכת ההנעה שליטה מלאה ונפרדת על הכוח העובר לכל גלגל וגלגל.
כל מנוע מייצר הספק מרבי של 295 כ"ס ו-36.2 קג"מ אך מסוגל לייצר בעת הצורך פיק של 325 כ"ס ו-42.8 קג"מ. בזכות העבודה שיש לדגם 4 מנועים נפרדים, הוא יהיה יציב ובטוח גם בעת התפוצצות של צמיג במהירות נסיעה של עד 120 קמ"ש והוא גם יכול לבצע סיבוב פרסה במקום, דבר שפגשנו כבר פגשנו ברכבים חשמליים אחרים עם 4 מנועים חשמליים.
מה שלא פגשנו ברכבי שטח חשמליים אחרים זה את העבודה שהדגם עומד בתקן IP68, וכן, זה אותו תקן הקובע את רמת האטימות של המכשיר הסלולרי שלכם נגד חלקיקי אבק ומים. במקרה של דגם U8 זה אומר שלדגם פשוט יכול לצוף במעבר מים ולמעשה לשוט בזכות הנעת הגלגלים. למרות היכולת הזו בחברה מציינים כי לא מדובר בסירה על גלגלים ומצב הנהיגה הזה מיועד רק למקרי קיצון.
בשלב זה מדובר רק בחשיפה מקדימה של הדגם לקראת תחילת השיווק בהמשך השנה, כך שלא כל הפרטים על הדגם נחשפו, גם לא תא הנוסעים שאמור להיות יוקרתי. בשלב זה גם עדיין לא ידוע האם בכוונתה של BYD לשווק את מותג יאנגוואנג מחוץ לשוק הסיני ובכל מקרה, לא מדובר כאן ברכב חשמלי במחיר נגיש ואטרקטיבי כמו האטו 3 של BYD.
לצד דגם U8 יאנגוונג הציגה במקביל את מכונית הספורט U9 החשמלית אך למעט חשיפת הדגם על הבמה, כדגם המהווה סוג של דגם הילה והצהרת כוונות, החברה לא סיפקה יותר מידי פרטים על ה-U9 למעט העובדה שגם דגם זה מצויד בארבעה מנועים חשמליים ושאנחנו יכולים לצפות לנתון 0-100 קמ"ש בגזרת ה-2.0 שניות.