כלמוביל מרצדס משלימה את מגוון גרסאות ההנעה השונות של מרצדס A קלאס החדשה בישראל עם השקתו של דגם הפלאג-אין A250e אותו תוכלו לרכוש במחיר של החל מ-329,900 שקל וליהנות ממערכת הנעה המספקת טווח נסיעה חשמלי משמעותי של 70 ק"מ.
מרצדס A250e פלאג-אין מצוידת במערכת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין את מנוע ה-1.33 ליטר טורבו של דגמי הבנזין הרגילים, בהספק של 160 כ"ס ו-25.5 קג"מ, עם מנוע חשמלי בהספק של 102 כ"ס ו-30.6 קג"מ. ההספק הכולל של המערכת עומד על 218 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 45.9 קג"מ. מערכת ההנעה הזו משודכת לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים 8G-DCT בה גם משולב המנוע החשמלית. כל זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.6 שניות ולמהירות מרבית של 235 קמ"ש.
סוללה גדולה יחסית בקיבולת של 15.6kWh מאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של 70 ק"מ ונסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 135 קמ"ש. טעינה של הסוללה באמצעות שקע ביתי רגיל אפשרית ודורשת המתנה של כ-5 שעות. לדגם צריכת דלק משולבת של 90.9 ק"מ לליטר, אך זה הכל תלוי כמובן בטווח הנסיעה היומי שלכם ומידת ההקפדה על טעינת הרכב. אם הנסיעה היומית שלכם כוללת לדוגמה רק 50 ק"מ ותדאגו להטעין את הרכב מידי יום, אז צריכת הדלק שלכם תהיה אפס.
מרצדס A250e משווקת ברמת הגימור AMG Line Plus הכוללת, בין היתר: חישוקי סגסוגת "18, עיצוב ספורטיבי בהשראת דגמי AMG, מושבי ספורט בריפוד עור משולב באלקנטרה, כיוון חשמלי למושב הנהג, מולטימדיה MBUX עם מסך "10.25 והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך "10.25, מצלמת רוורס, 4 שקעי USB, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חלון גג חשמלי נפתח, בקרת אקלים, מראות עם עמעם אוטומטי נגד סנוור, חיישני תאורה וגשם, תאורת LED מלאה, בלם יד חשמלי עם AUTO HOLD ועוד.
יש גם מפרט בטיחות עשיר הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, סייען נסיעה בפקקים (מהירות והיגוי), בלימה אוטונומית עם זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, ניטור שטח מת, מערכת יציאה בטוחה מהרכב, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה, בקרת עייפות נהג ועוד. 2021 מרצדס A250e - מפרט טכני מלא להורדה.
המחיר של ה- A250e פלאג-אין העומד על 329,900 ₪ הופך את הדגם למתחרה של ב.מ.וו 330e שהיא גדולה הרבה יותר, יוקרתית ואיכותית יותר, גם חזקה יותר ובעצם הכל יותר, למעט טווח הנסיעה החשמלי שעומד בסדרה 3 עם 56 ק"מ. לא ברור ממש להיכן הלכו כל הטבות המס הנדיבות לדגמי פלאג-אין בישראל, אבל המחיר בהחלט הופך את הדגם למשהו שלא נראה על הכביש במספרים גדולים.