יונדאי i30 החדשה איכותית ומאבזרת יותר, דומה בגודלה לדגם היוצא ותשווק עם מבחר מנועי בנזין ודיזל בהספקים של 95-140 כ"ס.

2017 יונדאי i30 החדשה
יונדאי i30 החדשה - גולף מול העיניים.

יונדאי הסירה הערב בדרום קוריאה את הלוט מעל יונדאי i30 החדשה לשנת 2017, הדור השלישי למשפחתית האצ'בק האירופאית של המותג. את הופעת הבכורה לקהל הרחב תעשה ה-i30 החדשה, אותה אנו מצפים לראות אצלנו ברבעון הראשון של 2017, בסוף החודש בתערוכת פריז.

 

ה-i30 החדשה נשענת על פלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא, קלה וקשיחה יותר ב-22%. לפי יונדאי, בפיתוח הצד הדינאמי של הדגם הם ביצעו לא פחות מ-20,000 הקפות של מסלול הנורבורגרינג, כלומר מעל ל-400,000 ק"מ רק על המסלול. ל-i30 החדשה אורך של 4,340 מ"מ, רוחב של 1,795 מ"מ, גובה של 1,455 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,650 מ"מ. לעומת הדגם היוצא, יונדאי i30 החדשה ארוכה יותר ב-40 מ"מ, רחבה יותר ב-15 מ"מ ונמוכה ב-15 מ"מ כאשר בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי.

 

נפח תא המטען בדגם עומד על 395 ליטר, תוספת של 15 ליטר לעומת הדגם היוצא ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח הטענה של 1,301 ליטר. משקל הדגם עומד על החל מ-1169 ק"ג ועד ל-1,441 ק"ג כתלות במנוע המותקן בחזית, תיבת ההילוכים ורמת הגימור. כמו בדגם היוצא, הדגם נשען על מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור. 

 

וויזואלית, ה-i30 נשענת על שפת העיצוב העדכנית של יונדאי – בטוחה ושקטה יותר ומכוונת לתחושת פרימיום וכן, אי אפשר שלא לראות שהמעצבים ראו לנגד עיניהם את הגולף של פולקסווגן, כפי שפיג'ו עשתה עם העיצוב של ה-308 החדשה. הגולף היא המלכה הבלתי מעורערת של הסגמנט באירופה ולשם, כולם מנסים לשאוף.

 

יונדאי i30 החדשה תא הנוסעים
תא הנוסעים מרשים למראה ומהווה קפיצת מדרגה משמעותית מהדגם היוצא.

גם תא הנוסעים אולי עושה שימוש באלמנטים עיצוביים אותם פגשנו אצל המתחרים, כמו המסך המרכזי "הצף" אך בסך הכל מדובר בשדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא, העיצוב מרשים ותא הנוסעים עושה שימוש נרחב בחומרים רכים ואיכותיים למראה. ביונדאי מבטיחים שיפור ניכר בתחומי בידוד הרעשים, הרעידות ואיכות הנסיעה הכוללת.

 

במרכז תא הנוסעים אנחנו פוגשים מסך "8 האופציונאלי הכולל אפל CarPlay ואנדרואיד Auto וכן משטח טעינה אלחוטי למכשירים סלולריים בתחתית הקונסולה המרכזית. בדגמי הבסיס נמצא מסך "5 קטן יחסית, יחד עם מצלמה אחורית, דיבורית BT ועוד. ברשימת האבזור נמצא את המקובל בסגמנט: בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה, מחשב רכב מורחב בלוח המחוונים, שליטה מההגה, בקרת שיוט ועוד. 

 

 

2017 יונדאי i30 החדשה – המנועים:

שלושה מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל ישרתו את ה-i30 החדשה. היצע מנועי הבנזין כולל: 1.4 ליטר MPI אטמוספרי בהספק מרבי של 100 כ"ס ו-13.66 קג"מ, מעליו נמצא את מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו T-GDI החדש בהספק מרבי של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 17.3 קג"מ ומנוע הבנזין הבכיר הוא מנוע 1.4 טורבו T-GDI בהספק מרבי של 140 כ"ס ומומנט מרבי של 24.7 קג"מ.

 

היצע מנועי הדיזל מתבסס על מנוע 1.6 ליטר טורבו בשלוש גרסאות הספק:95 כ"ס ו-28.5 קג"מ, 110 כ"ס ו-28.5 קג"מ ו-136 כ"ס ו-30.6 קג"מ. מנוע ה-1.4 ליטר ו-1.0 ליטר טורבו וכן מנוע הדיזל הבסיסי משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, שאר המנועים משודכים בנוסף לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמד DCT. בשוק הקוריאני הדגם ישווק גם אם מנוע 1.6 טורבו 204 כ"ס ובהמשך, יונדאי תציג את גרסת הביצועים של הדגם, ה-i30N, שתתחרה בגולף GTI, לאון קופרה ועוד. 

 

ביצועים: 

יונדאי חושפת את נתוני הביצועים של הדגם עם המנועים השונים, אך עדיין לא חושפת את נתוני צריכת הדלק. 

יונדאי i30 החדשה - מנועי הבנזין
מנוע 1.4 T-GDI  1.0 T-GDI  1.4 MPI
תיבת הילוכים 6MT/6MT Eco/7DCT 6MT/6MT Eco 6MT
מהירות מרבית (קמ”ש) 205 / 208 / 210 187 / 190 183
0-100 קמ”ש (שניות) 9.2 / 9.1 / 8.9 11.3 / 11.1 12.7

 

יונדאי i30 החדשה - מנועי הדיזל
מנוע 1.6 (95) 1.6 (110) 1.6 (136)
תיבת הילוכים 6MT 6MT/6MT Eco/7DCT 6MT/7DCT
מהירות מרבית (קמ”ש) 186 190 / 188 / 190 200 / 200
0-100 קמ”ש (שניות) 12.2 11.2 / 10.7 /11.0 10.6 / 10.2

מקרא: 6MT - שישה הילוכים ידנית (ECO גרסת חיסכון), 7DCT - שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד.

 

בתחום הבטיחות, יונדאי ציידה את ה-i30 החדשה במגוון של מערכות בטיחות מתקדמות: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התראה על עייפות הנהג, בקרת שיוט חכמה (ללא עצירה מלאה), התראה על עצמים באזורים מתים ותנועה חוצה מאחור, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, אור גבוה אוטו' ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.