מספר שעות לפני שרנו חושפת בבכורה עולמית את האספאס 2023 החדש, תמונה של הדגם הספיקה לדלוף לרשת, כך שאנחנו זוכים להצצה ראשונה אל העיצוב החיצוני של האספאס החדש, הקרוסאובר 7 מושבים החדש של רנו.
רנו אוסטרל XL, זה מה שציפינו לפגוש וזה אכן מה שאנחנו מקבלים שכן האספאס החדש הוא פשוט גרסת 7 מושבים לרנו אוסטרל. לאספאס החדש אורך של כ-4.74 מטר, כלומר ארוך יותר משמעותית מהאוסטרל (23 ס"מ), ארוך יותר ב-10 ס"מ מפיג'ו 5008 (שיוחלף השנה) ודומה באורכו למיצובישי אאוטלנדר, דגם החולק עם האספאס החדש את אותה פלטפורמת CMF-CD.
האורך דומה לאאוטלנדר, אך כדגם שמחליף מיניוואן בגודל מלא, ניתן לצפות כי לאספאס החדש בסיס גלגלים ארוך יותר מה-2.70 של האאוטלנדר. רנו לפחות מבטיחה כי האספאס החדש יספק מקום מרווח ל-7 נוסעים בוגרים.
אם העיצוב החיצוני דומה לזה של האוסטרל, אתם יכולים לצפות כי גם זה הפנימי יהיה דומה ושונה רק בניואנסים, כלומר איכותי למדי, מודרני למראה ומתקדם טכנולוגית. בתחום ההנעה, הדגם צפוי להיות משווק עם אותן יחידות הנעה של האוסטרל, כלומר 1.3 טורבו בהספקים של 130-160 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים רציפה, ויחידת הנעה היברידית על בסיס מנוע 1.2 טורבו בהספק כולל של 200 כ"ס.
עם האספאס החדש, רנו מפסיקה מסורת של 40 שנה בה האספאס תפקד כמיניוואן בגודל מלא של החברה - והמיניוואן הראשון של אירופה. למעט הדור האחרון של הדגם שהיה מיניוואן די סטנדרטי, הדורות הקודמים של האספאס, במיוחד השלישי והרביעי, היו אולי קצת מוזרים למראה אך עם תכנון תא נוסעים שהוא מופת לחשיבה מקורית מהסוג שהופך כל נסיעה ארוכה עם המשפחה לחוויה יוצאת דופן ונעימה במיוחד.