רנו קפטור יוצע עם מנועי טורבו חסכוניים, תא נוסעים פרקטי ואפשרויות רבות להתאמה אישית.
רנו קפטור (Captur), הקרוסאובר העירוני הראשון והחדש של רנו, הוצג הערב בבכורה עולמית בתערוכת ז'נבה ויגיע לישראל לקראת סוף השנה/תחילת שנה הבאה.
רנו קפטור, המבוסס על הקליאו 4 החדשה (בקרוב בישראל), הוא לפי רנו: פרקטי כמו רנו סניק, מעוצב כמו רכב פנאי ומתנהג כמו האצ'בק משפחתית. הקפטור מצטרף לקטגוריה הכי חמה השנה, שם הוא יתמודד בקרוב בפיג'ו 2008, שברולט טראקס ואופל מוקה התאומים וכמובן באח מבית - ניסאן ג'וק המצליח.
הקפטור גדול יותר מהקליאו 4 עם אורך של 4.12 מטר, רוחב של 1.77 מטר וגובה של 1.57 מטר. בסיס הגלגלים נשאר זהה על 2.59 מטר ומרווח הגחון עומד על 20 ס”מ. נפח תא המטען עומד על 377 ליטר שניתן להגדיל ל-455 ליטר בהתאם למיקום המדף ברצפת תא המטען. בנוסף, ישנם עוד שני תאי אחסון לצידו של הגלגל הרזרבי.
הצרפתים אולי לא מוצלחים תמיד כאשר הם נדרשים לתכנן דברים סטנדרטיים, אך כאשר הם נדרשים להיות מקוריים, כמו במקרה של רנו סניק, הם עושים זאת בהצלחה. כך למשל במקום תא כפפות רגיל, רנו התקינה מגירה נשלפת בנפח של 11 ליטר כך שלנהג קל יותר לראות את התוכן (אך לא בטוח שלנוסע זה היה נוח).
עוד בצד הפרקטי: בדלתות מלפנים ניתן להכניס בקבוקים בנפח של עד 1.5 ליטר, תא אחסון סגור ממוקם בחלקו העליון של הדשבורד (כולל אחד פתוח תחתון) ושורת המושבים מאחור נעה על מסילה עם טווח כיוון של 160 מ"מ לפנים/אחור. בנוסף, את ריפוד המושבים ניתן להסיר ולכבס (אופציה-Zip Collection) והמדף בתא המטען בעל שני צדדים, צד אחד מרופד והשני בציפוי פלסטיק כך שהנהג יכול לבחור באיזה צד להשתמש כאשר את צד הפלסטיק אפשר כמובן לנקות בקלות.
רנו קפטור – מנועים וצריכת דלק:
רנו קפטור יוצע עם שני מנועי בנזין ומנוע טורבו דיזל אחד, כולם מסדרת המנועים החדשה והחסכונית של רנו -ENERGY. כל המנועים משודכים למערכת עצור/סע.
מנועי הבנזין:
קפטור TCe90: מנוע בנפח 0.9 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 90 כ"ס ב-5,250 סל"ד ומומנט מרבי של 13.76 קג"מ ב-2,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבה ידנית בלבד ומציע צריכת דלק של 20.4 ק"מ לליטר.
קפטור TCe120: מנוע בנפח 1.2 ליטר טורבו בהספק המספק 120 כ"ס ומומנט מרבי של 19.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיב EDC כפולת מצמדים בלבד ומציע צריכת דלק של 18.5 ק"מ לליטר.
מנועי הדיזל:
קפטור dCi 90: מנוע נפח 1.5 ליטר טורבו דיזל בהספק 90 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית ומציע צריכת דלק של 27.0 ק"מ לליטר. אותו מנוע יוצע בהמשך גם עם תיבת EDC וצריכת דלק של 24.4 ק"מ לליטר.
הקפטור יוצע עם הנעה קדמית בלבד, אך ברנו התקינו מערכת בקרת נסיעה העושה שימוש במערכת ה-ESP ובקרת המשיכה בכדי לספק מקסימום אחיזה על פני משטחים שונים כגון כורכר, שלג, חול וכו'.
בתחום העיצוב וכמו במקרה של הקליאו החדשה, הקפטור ניתן לאפיון אישי כולל שילוב של שני צבעים מהחוץ- לגג ולגוף הרכב, צבעים שונים לחישוקי הגלגלים ופס הקישוט המרכזי בגריל הקדמי וחלקי פלסטיק שונים הן מהחוץ והן בתא הנוסעים.
הקפטור יהיה נדיב באבזור כבר מרמת הגימור הבסיסית ויכלול בין היתר: חישוקי "16 קלים (או "17 כאופציה), כפתור התנעה, מערכת סיוע לזינוק בעליה, קישורית BT עם סטרימינג, כניסת USB, חיישני נסיעה לאחור, מערכת בקרת שיוט ומגביל מהירות ומערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה. רמות הגימור הגבוהות יותר יציעו את מערכת R-LINK המתקדמת הכולל אפליקציות שונות על מסך המגע, תאורת אווירה וכניסה, מצלמת רוורס ועוד.
בתחום הבטיחות, הקפטור מוצע עם 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות עיגוני isofix ועוד. הדגם עדיין לא נבחן במבחני הריסוק של EuroNCAP.