רנו חושפת לראשונה את הקאפצ'ור, קרוסאובר עירוני ראשון לחברה המבוסס על הקליאו החדשה.
לאור ההצלחה של השותפה שלה לדרך עם הג'וק, גם רנו מציגה קרוסאובר עירוני חדש העונה לשם קפטור במבטא צרפתי או קאפצ'ור במבטא אנגלי (Captur). רנו מתארת את הקפטור כרכב המציע עיצוב ותנוחת נהיגה של רכב פנאי, מרווח ושימושיות של מיניוואן והתנהגות כביש וחדוות ניהוג של מכונית סדאן קומפקטית.
הקפטור, המבוסס על הקליאו החדשה, הוא עוד דגם חדש הנכנס לסגמנט החם של 2013 - קרוסאוברים עירוניים - והוא יאלץ להתחרות בעתיד הקרוב ברכבים כגון פיג'ו 2008, אופל מוקה, שברולט טראקס וכמובן, באח החורג לבית ניסאן ונושא הדגל של הסגמנט, הג'וק.
רנו אמנם לא הלכה רחוק עם העיצוב כמו הקונספט קפטור עליו עקרונית מבוסס הדגם, אך העיצוב בשורה התחתונה מוצלח למדי, רענן וצעיר, אך קל לעיכול שלא ניסאן ג'וק - המתחרה מבית. תא הנוסעים של הקפטור מעוצב בהשראת זה של הקליאו החדשה, אך ברנו לא התעצלו וייצרו תא נוסעים ייחודי לדגם המספק את האווירה התואמת את העיצוב החיצוני – גברית וקשוחה יותר מהקליאו האצ'בק.
כמו במקרה של הקליאו החדשה, הרוכשים יוכלו לבצע התאמה אישית של העיצוב, פנים וחוץ, באמצעות שלל אפשרויות בחירה שרנו תציע לרוכשים, כולל צביעה בשני גוונים שונים של הגג וגוף הרכב.
רנו לא חושפת פרטים טכניים על הדגם, למעט מידת האורך שתעמוד על 4.12 מטר. לפי רנו, כבר מרמת הגימור הבסיסית הקפטור תציע אבזור עשיר כולל כניסה ללא מפתח, מערכת סיוע לזינוק בעליה, חיישני נסיעה לאחור ועוד. ברמות הגימור הגבוהות יותר תוצע מערכת R-Link עם מסך מגע מרכזי הכולל אפליקציות, קישורית BT ומשמש כמעט כטאבלט רגיל לכל דבר ועניין (מסך המגע מגיע גם בתצורה בסיסית יותר ללא מערכת זו).
הקפטור יוצע עם מנועי בנזין ודיזל, כאשר הדגם החסכוני ביותר יציע פליטת CO2 נמוכה של 96 גרם/קילומטר.
רנו תייצר את הקפטור במפעלי רנו בויאדוליד בספרד ואת הופעת הבכורה העולמית שלו הדגם יעשה בתערוכת ז'נבה הקרובה במרץ 2013.