רנו קולאוס החדש 2024
רנו קולאוס החדש.
רנו קולאוס החדש 2024
רנו קולאוס החדש.

רנו חושפת בתערוכת הרכב של בוסאן בדרום קוריאה את הקולאוס 2024 החדש, דור שלישי לקרוסאובר הראשון של רנו שנולד בדרום קוריאה ומיוצר שם עד היום, משם הוא גם מגיע אלינו. הקולאוס החדש, שעד לאחרונה שווק בקוריאה כרנו QM6, זכה לתוספת גרנד לשם הדגם וזאת כדי להדגיש כי הדגם הפך לגדול יותר משמעותית אך למרות זאת, הוא עדיין משווק עם 5 מושבים בלבד. 

 

הקולאוס החדש מבוססת על פלטפורמת CMA שהיא הפלטפורמה החדשה של רנו לרכבים גדולים המיוצרת ברישיון מקבוצת ג'ילי, זו הפלטפורמה שמשמת, בין היתר, גם את הדגמים של וולוו. עם אורך של 4,780 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,820 מ"מ הקולאוס החדש ארוך יותר בכ-100 מ"מ מהדגם היוצא ועם תוספת משמעותית של 115 מ"מ לבסיס הגלגלים שמרביתה נוצלה לטובת שורה שנייה מרווחת במיוחד. עם מידות אלו, הקולאוס החדש דומה בגודלו לרכבים כגון קיה סורנטו ועוד. לא רק השורה השנייה מרווחת מאוד אלא גם תא המטען עם נפח של 633 ליטר ועד ל-2034 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

 

2024 רנו קולאוס החדש
רנו קולאוס החדש.

הקולאס החדש מצויד במערכת הנעה היברידית E-TECH בהספק משולב של 245 כ"ס המבוססת על מנוע 1.5 ליטר טורבו, סוללת 1.64kWh ושני מנועים חשמליים, האחד בהספק של 135 כ"ס המשמש להנעת הדגם באופן ישיר ומשולב בתיבת ההילוכים של הדגם והשני בהספק של 80 כ"ס ומשמש בעיקר כגנרטור. כמו הפלטפורמה שמקורה ב-וולוו, גם מערכת ההנעה ההיברידית הזו מגיעה מ-וולוו או ליתר דיוק קבוצת ג'ילי. לקוחות הדגם יוכלו לבחור גם במנוע 2.0 ליטר טורבו 211 כ"ס עם תיבת 7 הילוכים EDC בדגמי הנעה קדמית או עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית בדגמי הנעה כפולה. 

 

רנו קולאוס החדש תא הנוסעים
רנו קולאוס החדש.

לקולאוס החדש עיצוב הנשען על שפת העיצוב העדכנית של רנו המעניקה לדגם מראה מודרני ושרירי וכמו בכל הדגמים העדכניים של רנו, הרוכשים יוכלו לבחור גם ברמת הגימור הבכירה Esprit Alpine המעניקה לדגם מראה דינאמי יותר, חיצוני ופנימי. אם הייתם מכירים את השוק הסיני, הייתם מבינים שרנו קולאוס הוא בעצם לא דגם מפיתוח של רנו אלא למעשה גרסה של רנו לקרוסאובר ג'ילי Monjaro. 

 

חלל תא הנוסעים נלקח בשלמותו מג'ילי מונג'ארו והוא מציג מראה שונה מהמוכר לנו משאר דגמי רנו העדכניים, מצד אחד סטנדרטי יותר ומצד שני עם יותר מסכים, שלושה בגודל של "12.3 האחד, ואם זה לא מספיק אז יש גם תצוגה עילית המדמה מסך בגודל "25.6 בטכנולוגיית מציאות רבודה. מערכת openR panoramic השולטת על המסכים מצוידת ב- eSim 5G וכוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שירותי הזרמת מדיה למסך של הנוסע (Youtube, Apple TV ועוד) תפעול קולי, אפליקציה לשליטה מרחוק כולל מפתח דיגיטלי ועוד. המערכת תומכת בעדכוני OTA לא רק למערכת עצמה אלא לכ-80% ממערכות הרכב כולל מערכות הבטיחות, התאורה ועוד. 

 

רנו קולאוס החדש 2024
רנו קולאוס החדש.

בנוסף לכך הקולאוס החדש במצויד במערכת שמע מבית BOSE עם 10 רמקולים, במערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות, מצלמת 360 מעלות חיצונית  ועוד אחת פנימית, תצוגת מכסה מנוע שקוף ומערכת חניה אוטומטית מתקדמת המסוגלת להחנות את הרכב גם באלכסון ולא רק בניצב או במקביל למדרכה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.