רנו סופגת את העלייה בדגמי הדיזל עקב השינוי במיסוי הירוק, כך שדגמי הדיזל התייקרו בשיעור של 1000-3000 ש"ח, נמוך משמעותית מהצפי.
קרסו מוטורס, יבואנית רנו, מפרסמת השבוע את המחירון החדש שלה לחודש ספטמבר 2013 לאחר השינוי במיסוי הירוק. השינוי במס הירוק אשר נכנס לתוקפו בראשון לאוגוסט, הוריד את זיכוי המס ובכך העלה באופן משמעותי את המסים המשולמים במיוחד על דגמי הדיזל.
ברנו בחרו לספוג את מרבית העלייה והעלו את המחירים על מספר דגמים מצומצם ורק בשיעור של בין 1,000 ל-3,000 ש”ח. בכך רנו משאירה את דגמי הדיזל, ובפרט הפלואנס דיזל - אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל ב-2013 - לאטרקטיביים לאור צריכה הדלק הנמוכה שלהם.
מחירי חלק מהדגמים לא השתנו כלל כאמור כמו במקרה של הקפצ'ור ששיווקו החל רק לאחרונה. הקליאו החדשה מתייקרת ב-3,000 ש"ח בגרסת 1.2 הידנית שמחירה החדש עומד על 77,900 שקל. גרסת ה-0.9 ליטר טורבו מתייקרת ב-2,000 ש"ח וגרסת ה-1.2 טורבו אוטו' מתייקרת ב-1000 ש"ח.
מחירים נוספים לדוגמא:
פלואנס דיזל 1.5 ברמת גימור קומפורט החל מ – 134,900 ש"ח, עלייה של 3,000 ש"ח במחיר הדגם.
פלואנס דיזל 1.5 ברמת גימור פריבליג' החל מ – 135,900 ש"ח, ללא שינוי במחיר.
מגאן האצ'בק דיזל 1.5 ברמת גימור פריבליג' החל מ – 132,900, עלייה של 3,000 ש"ח במחיר.
מגאן אסטייט 1.5 טורבו-דיזל ברמת גימור אקספרסיון החל מ- 133,900 ש"ח, עלייה של 1,000 ש"ח בלבד.
לדברי אלחנן יהב סמנכ"ל השיווק ומהכירות של רנו וניסאן: " התמחור החדש משקף את ההחלטה האסטרטגית של קרסו מוטורס להמשיך לקדם רכבים חסכוניים בדלק. הפלואנס דיזל מהווה היום את הרכב המשפחתי החסכוני בישראל ונמכר באלפים מדי שנה ללקוחות פרטיים ומוסדיים והוא נמצא במגמת עליה בביקושים."
לדבריו:"ברמת עלות האחזקה הכוללת (מחיר הרכב, עלויות הדלק, עלויות הביטוח) הפלואנס הוא הרכב הזול ביותר בישראל מבין כלל המשפחתיות בשילוב בין המחיר האטרקטיבי לחיסכון בדלק. בשל כך ארגונים רבים עם נסועה שנתית ממוצעת, ולאו דווקא גבוהה במיוחד, בחרו לציי שלהם את הפלואנס דיזל".