מתישהו במהלך השנה הבאה, סיטרואן תחשוף את הדור השני של הקרוסאובר C5 איירקורס וכדי שנדע למה להתכונן סיטרואן הציגה לאחרונה קונספט המספק לנו הצצה אל העיצוב, המידות ויחידות ההנעה של ה- C5 איירקרוס הבא.
בקצרה, כמו הדגם הנוכחי גם הדור הבא של ה- C5 איירקרוס יתבסס על המכלולים של פיג'ו 3008 החדש וזה אומר שימוש בפלטפורמת SLTA, גידול מסוים במידות, שימוש ביחידות הנעה 1.2 טורבו 48V ושלוש יחידות הנעה חשמליות עם טווח נסיעה של עד כ-700 ק"מ לצד שדרוג טכנולוגי מקיף.
לקונספט אורך של 4.65 מטר, וגובה של 1.66 מטר, כך שסיטרואן מכינה אותנו לדגם שהוא ארוך יותר ב-150 מ"מ מהדגם הנוכחי אך נמוך יותר ב-40 מ"מ, זה אומר פרופורציות של רכב שנראה מוארך ודינאמי יותר לעומת המראה הזקוף והגבוה יחסית של הדגם הנוכחי. כנראה שזה חלק בלתי נפרד מהצורך להשיג מקדם גרר נמוך יותר עבור הגרסאות החשמליות של הדגם. הגידול המשמעותי באורך יאפשר לסיטרואן להגדיל את תא המטען, לא שחסר ממש בדגם הנוכחי לו תא מטען בנפח של 580 ליטר. אם אתם רוצים לקבל מושג למראה הפרופיל של הדגם, אתם יכולים להסתכל על אופל גרנדלנד החדש לו פרופורציות דומות למדי.
אם הזכרנו את נושא יחידות ההנעה, סביר להניח שהדגם ישווק עם אותן יחידות הנעה של פיג'ו 3008 החדש, יחידת הנעה בסיסית עם הנעה קדמית 210 כ"ס וסוללת 73kWh לטווח נסיעה של כ-525 ק"מ ודגם הנעה כפולה 320 כ"ס עם אותה הסוללה וטווח נסיעה דומה בזכות העבודה שיחידת ההנעה האחורית מנותקת מרבית הזמן ומתחברת רק בעת הצורך - האצות חזקות או בהתאם לתנאי האחיזה. מעל גרסאות אלו נמצא את גרסת הטווח הארוך של הדגם עם מנוע חשמלי קדמי 230 כ"ס וסוללה בקיבולת של 98kWh שתאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-700 ק"מ.
למי שעדיין לא מוכן למעבר להנעה חשמלית תהיה אופציה לבחור במנוע ה-1.2 טורבו 136 כ"ס החדש של סיטרואן (וקבוצת סטלנסטיס) עם סיוע חשמלי 48V ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים.