קבוצת פולקסווגן מדווחת על מסירות של 141,000 רכבים חשמליים במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023, מדובר בגידול מרשים של 42% לעומת התקופה המקבילה אשתקד אך זה עדיין מעט יחסית למסירות של טסלה שסיימה את הרבעון הראשון של 2023 עם שיא של 422,875 רכבים.
למרות הגידול המרשים, כושר הייצור של קבוצת פולקסווגן עדיין נמוך והקבוצה סובלת מצוואר בקבוק ענק של 260,000 הזמנות במערב אירופה. גם המצב בשוק הסיני, שוק הרכב החשמלי הגדול בעולם כיום, לא חיובי עבור הקבוצה שכן עם מסירות של 21,500 רכבים חשמליים בשוק זה מדובר בירידה של 25% לעומת הרבעון הראשון אשתקד זאת בזמן שטסלה, בזכות מלחמת מחירים בה היא פתחה, רשמה בתקופה המקבילה גידול של מעל ל-50% בשוק זה.
מסירות רכב חשמלי לפי שוק |
|||
שוק | מסירות Q1 2023 | מסירות Q1 2022 | שינוי |
---|---|---|---|
אירופה | 98,300 | 58,500 | 68.1% |
ארה"ב | 15,700 | 7,900 | 98.0% |
סין | 21,500 | 28,800 | 25.4%- |
שאר העולם | 5,600 | 4,100 | 37.1% |
סה"כ | 141,000 | 99,200 | 42.1% |
כדי להתמודד טוב יותר בשוק הרכב החשמל ולהגדיל את האטרקטיביות של דגמי המותג, קבוצת פולקסווגן חשפה לאחרונה יחידת הנעה חשמלית חדשה לחלוטין והיישום הראשון שלה הוצג לאחרונה בפולקסווגן ID7 לה טווח נסיעה מרשים של עד 700 ק"מ. יחידת ההנעה החדשה הזו, עם הספק גבוה יותר של 286 כ"ס לעומת 204 כ"ס ביחידה הנוכחית, היא חלק בלתי נפרד מהמעבר של פולקסווגן לפלטפורמת MEB+ המציעה בנוסף סוללות חדשות (unit cell) עם צפיפות אנרגטית גבוהה יותר וטעינה מהירה בהספקים גבוהים יותר של 175kW עד 200kW - לעומת 135kW עד 175kW בדור הנוכחי.
הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר בקבוצת פולקסווגן:
- פולקסווגן ID4/ID5 - 41,900 יח'
- פולקסווגן ID3 - 23,600 יח'
- אודי Q4 e-tron - 21,300 יח'
- סקודה אניאק - 12,400 יח'
- אודי Q8 e-tron - 9,700 יח'
בשלב קצת מאוחר יותר, החל משנת 2026, קבוצת פולקסווגן תשיק בצפון אמריקה את הרכב החשמלי הראשון של מותג סקאוט (Scout), מותג משנה תחתיו פולקסווגן תייצר טנדרים ורכבי SUV גדולים ייעודיים עבור השוק הצפון אמריקאי. לצד זה, החל משנת 2025 פולקסווגן תחל לשווק באירופה רכבים חשמליים קטנים יותר, בסדר הגודל של סופרמיני, במחיר הצפוי להיות מקביל לזה של דגמי בנזין מאותו הסגמנט.
מסירות לפי קבוצת רכב/מותג |
|||
קבוצת רכב | מסירות Q1 2023 | מסירות Q1 2022 | שינוי |
---|---|---|---|
פולקסווגן נוסעים | 70,000 | 53,300 | 31.2% |
סקודה | 12,400 | 8,800 | 40.6% |
קופרה/סיאט | 9,200 | 2,200 | 318.9% |
פולקסווגן מסחריות | 5,500 | 700 | 642.2% |
אודי | 34,600 | 24,200 | 42.7% |
למבורגיני ובנטלי | - | - | - |
פורשה | 9,200 | 9,500 | 3.4%- |
טראטון | 300 | 400 | 38.8%- |
MAN | 150 | 270 | 44.7%- |
פולקסווגן משאיות/אוטובוסים | 20 | 110 | 83.8%- |
סקניה | 70 | 20 | 208.3% |
נאביסטאר (ארה"ב) | 10 | 20 | 13.3%- |
סה"כ | 141,000 | 99,200 | 42.1% |
כדי להתמודד עם כושר הייצור המוגבל פולקסווגן מקימה מספר מפעלים חדשים לייצור סוללות, כולל אחד חדש וייעודי עבור השוק הצפון אמריקאי. המפעל אותו קבוצת פולקסווגן תבנה בקנדה יוקם תחת חברת הבת PowerCo שנוסדה עבור עסקי הסוללות של הקבוצה והוא יהיה המפעל הגדול ביותר של הקבוצה עם כושר ייצור שיעמוד על- 90GWh לשנה. במפעל זה יצאו מפס הייצור סוללות הדור הבא של קבוצת פולקסווגן ( unit cell) ובחישוב גס זו קיבולת שתאפשר לייצר כ-1.3 מיליון רכבים חשמליים בשנה, אך כל זה יקרה רק בשנת 2030 כאשר המפעל יגיע לכושר ייצור מלא. עד שהמגה ממפעל הזה בקנדה יחל לפעול, לפולקסווגן כבר יהיו שני מפעלים חדשים לסוללות באירופה בכושר ייצור של 40GWh לכל מפעל, האחד בגרמניה והשני בספרד.