לאחר שחשפה את הדגם בתמונות והוסיפה בהמשך קצת פרטים טכניים, קיה משיקה בשוק הבית הקוריאני את הסורנטו 2020 החדש, דור רביעי לקרוסאובר 7-5 מושבים הגדול של החברה, אך כבר לא הבכיר מאז שהוצג הטליורייד. את המפרט לשוק האמריקאי והאירופאי קיה תחשוף ביום חמישי הקרוב.
אנחנו כבר יודעים שהסורנטו החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה, קשיחה יותר מזו של הדגם היוצא עם רמה גבוהה יותר של בטיחות פאסיבית. הסורנטו החדש מרווח יותר לנוסעים ומטען בזכות התכנון החדש של תא הנוסעים ועם אורך של 4,810 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ, גובה של 1,700 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,815 מ"מ הסורנטו החדש זכה לתוספת סמלית של 10 מ"מ לכל כיוון ולתוספת משמעותית יותר של 35 מ"מ לבסיס הגלגלים.
כפי שכבר נחשפנו בעבר, הסורנטו החדש ישווק לראשונה עם מערכת הנעה היברידית, אותה נפגוש בהמשך השנה גם בסנטה פה של יונדאי. זו מערכת שמלבת מנוע 1.6 ליטר טורבו smart stream שהותאם להנעה היברידית בהספק של 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 60 כ"ס ומומנט של 26.9 קג"מ. המנוע החשמלי משולב בתיבת 6 הילוכים אוטו', כמו באופטימה ההיברידית, וההספק הכולל של המערכת עומד על 230 כ"ס ו-35.7 קג"מ. לדגם סוללה בקיבולת קטנה של 1.49kWh אך בשלב מאוחר יותר, קיה צפויה להציג גם גרסת פלאג-אין למערכת ההנעה הזו עם סוללה גדולה יותר.
בשלב זה קיה מספרת לנו על שלושה יחידות הנעה אשר ישרתו את הדגם, בהמשך נפגוש יחידות הנעה נוספות. מנוע ה-2.2 ליטר טורבו דיזל של הדגם הנוכחי מוחלף במנוע בעל נתונים זהים, 2.2 ליטר עם 202 כ"ס ו-45.0 קג"מ, אך מדובר במנוע חדש לחלוטין מסדרת smart stream החדשה של קיה-יונדאי. חידוש משמעותי הוא השידוך של מנוע זה עם תיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים (מצמד רטוב) המחליפה את תיבת ה-8 הילוכים אוטו' עם ממיר מומנט של הדגם הנוכחי. התיבה החדשה מאפשרת להשיג שיפור בביצועים ובצריכת הדלק העומדת על 14.3 ק"מ לליטר (בתקן הקוריאני לדגם הנעה קדמית 5 מושבים).
מנוע נוסף עליו קיה מדווחת הוא מנוע 2.5 ליטר טורבו החדש של החברה, שהוצג לאחרונה עם האופטימה K5 החדשה. מדובר במנוע בעל הספק מרבי של 290 כ"ס ומומנט מרבי של 43 קג"מ, הוא משודך לתיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה AWD כסטנדרט. מנוע זה ישווק עם הסורנטו החדש החל מהרבעון השלישי של השנה. מנוע זה צפוי להחליף בשוק האמריקאי את מנוע ה-3.0 ליטר V6 עם 277 כ"ס של הדגם הנוכחי.
אל העיצוב החסון של הדגם קיה הצמידה תא נוסעים באווירת רכב פנאי מתוחכם המציג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם הנוכחי, באיכות החומרים והגימור וכן בצד הטכנולוגי. את לוח המחוונים הסטנדרטי מחליף מסך "12.3 אליו צמודה מערכת מולטימדיה "10.25 הכוללת מגוון רחב של שירותי רשת של יהיו זמינים עם הדגם בישראל.
לראשונה, קיה תאפשר לרוכשים לבחור בגרסת שישה מושבים, בנוסף לחמישה או שבעה, עם שני מושבים נפרדים ונוחים בשורה השנייה. מפרט הבטיחות בדגם שודרג עם מערכות עדכניות ומספר מערכות חדשות, כולל מערכת המפעילה את הבלמים לאחר תאונה בכדי למנוע תאונה משנית או מערכת ליציאה בטוחה מהרכב. בנוסף נמצא כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע, מצלמת 360 מעלות (כולל אפשרות צפייה מרחוק), הוצאות הרכב מתוך החנייה באמצעות המפתח ועוד.