אז לאחר כל ההדלפות והפרטים שנחשפו, פורשה חושפת היום (ה') בבכורה עולמית את המקאן EV החשמלי החדש, דור שני לקרוסאובר הקומפקטי של פורשה בגרסה חשמלית ייעודית. את המקאן החשמלי נפגוש בישראל במהלך הרבעון השלישי של 2024 ומאורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה בישראל, נמסר כי מחירי הדגם יעמדו על החל- 665,000 שקל למקאן 4 והחל מ-930,000 שקל למקאן טורבו.
מכיוון שכבר נחשפנו אל מרבית הפרטים על הדגם, נתחיל מיחידות ההנעה החשמליות של המקאן EV. דגם הבסיס, המקאן 4, מצויד במערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 402 כ"ס ומומנט מרבי של 66 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.2 שניות ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש. אלו נתוני בוסט זמני בשימוש בבקרת יציאה מהמקום, ההספק הקבוע עומד על 387 כ"ס.
המקאן טורבו מעלה את ההספק הכולל ל-639 כ"ס ואת המומנט המרבי ל-115 קג"מ, כאן זה כבר מאפשר נתון 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ"ש (הספק קבוע: 584 כ"ס). בשני הדגמים נמצא מצב הנעה המאפשר להפוך את הדגמים לדגמי הנעה אחורית בלבד והמערכת פועלת תמיד רק על המנוע האחורי, לטובת חיסכון באנרגיה, כאשר זה הקדמי מצטרף בהתאם לדרישות האחיזה או התאוצה.
המקאן החשמלי נשען על פלטפורמת PPE הייעודית להנעה חשמלית, פלטפורמת 800V שתשרת בקרוב גם את אודי Q6 e-tron המקביל. כל דגמי המקאן החשמלי מצוידים בסוללה בקיבולת של 100kWh (נטו:95kWh) המאפשרת למקאן 4 טווח נסיעה של 613 ק"מ וטווח של 591 ק"מ במקרה של המקאן טורבו.
ובזכות טעינה מהירה בהספק של עד 270kW, טעינה של 10% עד 80% אורכת 21 דקות בלבד. כאשר הדגם פוגש בתחנת טעינה המאפשרות טעינה של 400V בלבד, הוא מפצל את הסוללה לשתי סוללות של 400V כל שכל בלוק סוללות נטען בצורה יעילה בהספק של עד 135kW. טעינה ביתית אפשרית באמצעות מטען 11kW, תמוהה שבחברה לא בחרו במטען 22kW עבור סוללה גדולה שכזו.
פורשה ציידה את המקאן החשמלי במערכת בלימה רגנרטיבית בעוצמה גבוהה במיוחד של 240kW, זאת לעומת פחות מ-100kW במרבית הדגמים החשמליים. בפועל זה אומר שגם בנהיגה נמרצת במיוחד אין צורך להשתמש במערכת הבלימה המכאנית הרגילה. זה כמובן גם מאפשר לנצל עוד יותר את אנרגיית הבלימה לטובת טעינה חוזרת של הסוללה.
המקאן טורבו נשען כסטנדרט על מתלי אוויר עם בולמים אדפטיביים בעלי שני שסתומים לשליטה נפרדת על תנועת הבולם מעלה/מטה. כאופציה, רוכשי הדגמים יוכלו להוסיף מערכת היגוי אחורית המאפשרת הטייה של הגלגלים מאחור בזווית של עד 5.5 מעלות.
למקאן החשמלי אורך של 4,784 מ"מ, רוחב של 1,938 מ"מ, גובה של 1,622 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,893 מ"מ, כך שלעומת המקאן היוצא מדובר בתוספת משמעותית של כ-87 מ"מ לאורך ולבסיס הגלגלים. המידות החדשות הן שמעניקות לדגם את הפרופורציות החדשות שלו ויחד עם העיצוב החדש ואווירודינמיקה אקטיבית, זה אפשר לפורשה להקטין את מקדם הגרר של הדגם מ-0.35 ל-0.25 בלבד. לדגם נפח תא מטען אחורי של 540 ליטר וקדמי של 84 ליטר וכן כושר גרירה של עד 2000 ק"ג.
תא הנוסעים של המקאן EV מעוצב בהשראת תא הנוסעים של הקאיין המחודש וזה אומר הרבה פחות כפתורים ויותר מסכים. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי קמור בגודל של "12.6, במרכז נמצא מסך מגע "10.9 המשרת את מערכת המולטימדיה החדשה של הדגם המבוססת על אנדרואיד אוטומוטיב וכאופציה, ניתן להוסיף מסך "10.9 עבור הנוסע הקדמי ומערכת תצוגה עילית המדמה מסך "87 הנמצא כ-10 מטר מהנהג. בין המושב נמצא מערך מצומצם של כפתורים לשליטה על בקרת האקלים, חימום/אוורור המושבים והשמע וכמו בכל דגמי פורשה העדכניים השליטה על בורר ההילוכים עברה לצד ההגה.