2024 פורשה מקאן החשמלי
פורשה מקאן החשמלי.
2024 פורשה מקאן החשמלי
פורשה מקאן החשמלי.

אורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה בישראל, החלה בשיווק פורשה מקאן 2024 החדש, דור שני לקרוסאובר הקומפקטי של פורשה שהפך לקרוסאובר חשמלי ונקרא כעת מקאן EV. פורשה מקאן EV ישווק בישראל בארבעת גרסאות ההנעה של הדגם בהספקים של 360 כ"ס עד 639 כ"ס, טווח נסיעה של 587 ק"מ עד 637 ק"מ ובמחירים החל מ-635,000 ₪. 

 

פרסומת יונדאי וניו

פורשה מקאן EV החשמלי מבוסס על פלטפורמת PPE 800V החדשה המשותפת לפורשה ואודי, עליה מבוסס גם הדגם המקביל של אודי, ה- Q6 e-tron. לפורשה מקאן EV אורך של 4.78 מטר, רוחב של 1.95 מטר ובסיס גלגלים של 2.89 מטר, תא מטען אחורי של 540 ליטר וקדמי בנפח של 84 ליטר, עם נתונים אלו המקאן EV גדול יותר המדגם היוצא עם תוספת של 6.0 ס"מ לאורך ו-8.5 ס"מ לבסיס הגלגלים. 

 

2024 פורשה מקאן החשמלי
פורשה מקאן EV טורבו.

פורשה מקאן EV ישווק כאמור עם ארבע יחידות הנעה שונות, כולן עם אותה סוללה בקיבולת גדולה של 100kWh (נטו:95kWh). כל נתוני ההספק הם נתוני פיק למשך של עד 10 שניות בשימוש עם בקרת יציאה מהמקום. למקאן החשמלי טעינה מהירה בהספק של 270kW שאורכת 21 דקות וטעינה ביתית בהספק של 11kW. הדגם מצויד במערכת בלימה רגנרטיבית בהספק גבוה של 240kW כך שגם בנהיגה נמרצת אין חובה להשתמש במערכת הבלימה המכאנית.

 

מקאן EV הבסיסי מצויד במנוע אחורי בהספק של 360 כ"ס ומומונט מרבי 57.4 קג"מ, לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 5.7 שניות, מהירות מרבית של 220 קמ"ש וטווח נסיעה של 637 ק"מ. מחיר החל מ-635,000 ₪


מקאן EV 4 מצויד כבר בהנעה חשמלית כפולה בהספק מרבי של 408 כ"ס ומומנט מרבי של 66 קג"מ, לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 5.2 שניות, מהירות מרבית של 220 קמ"ש וטווח נסיעה של 607 ק"מ. מחיר החל מ-665,000 ₪


מקאן EV 4S מצויד בהנעה חשמלית כפולה בהספק מרבי של 516 כ"ס ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ, לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 4.1 שניות, מהירות מרבית של 240 קמ"ש וטווח נסיעה של 602 ק"מ. מחיר החל מ-795,000 ₪


מקאן EV טורבו הבכיר מצויד בהנעה חשמלית כפולה בהספק מרבי של 639 כ"ס ומומנט מרבי של 115 קג"מ, לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות, מהירות מרבית של 260 קמ"ש וטווח נסיעה של 587 ק"מ. מחיר החל מ-945,000 ₪

 

פורשה מקאן החדש תא הנוסעים
פורשה מקאן החדש.

קחו בחשבון שנתוני טווח הנסיעה הם לקונפיגורציה בסיסית, כרגיל בפורשה לרוכשים עומד קונפיגורטור עשיר עם אין ספור אופציות ושינויים, כגון הגדלת חישוקי הגלגלים מקוטר של "20 בדגם הבסיס לקוטר של "22, יכולים להשפיע משמעותית על טווח הנסיעה המתקבל. 

 

כסטנדרט, המקאן והמקאן 4 נשענים על בולמים רגילים וקפיצי פלדה, המקאן 4S מוסיף בולמים אדפטיביים והמקאן טורבו מוסיף קפיצי אוויר, היגוי אחורי ודיפרנציאל מוגבל החלקה. כיול כמו של המקאן טורבו לא תקבלו בדגמים האחרים אך עדיין תוכלו לצייד אותם בבולים אדפטיבים, קפיצי אוויר, מערכת היגוי אחורית ועוד ועוד. 

 

פורשה מקאן החשמלי החדש
פורשה מקאן החדש.

חלל תא הנוסעים של המקאן החדש מיישר קו עם שאר דגמי פורשה העדכניים, הרבה פחות כפתורים בקונסולה בין המושבים אך עדיין עם אפשרות שליטה באמצעות כפתורים על בקרת האקלים ומגלגל ההגה גם על בורר מצבי הנהיגה. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי קמור בגודל של "12.6, במרכז נמצא מערכת מולטימדיה חדשה מבוססת אנדרואיד עם מסך מגע "10.9. כאופציה ניתן להוסיף מסך זהה עבור הנוסע ותצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה המדמה צפייה במסך ענק בגודל "84. כדי לשמור על המסורת כפתור ההדלקה של הרכב נמצא בצד שמאל ולצד לוח המחוונים נמצא את בורר ההילוכים האלקטרוני. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.