בתחילת שנת 2021 פולקסווגן הציגה את "פרויקט Trinity", קונספט שלמעשה מציג את הדור הבא של החשמליות של קבוצת פולקסווגן המיישם שיטות ייצור חדשות לחלוטין, פלטפורמה חדשה (SSP) נשלטת תוכנה באופן מלא ויכולת נהיגה אוטונומית ברמה 4. כל זה היה אמור להתממש החל משנת 2026.
בזמן הקצר מאז התחוללו לא מעט שינויים בהנהלת הקבוצה ולאחרונה נשמעו רמיזות על דחייה של "פרויקט Trinity". כעת, פולקסווגן מציגה את פלטפורמת MEB+ החדשה והמשמעות של זה בפועל היא שפולקסווגן דוחה את "פרויקט Trinity" למועד מאוחר יותר. למתי בדיוק? כנראה לסוף העשור הנוכחי. פלטפורמת MEB+ היא שדרוג מקיף לפלטפורמת MEB הייעודית לרכבים חשמליים אותה פולקסווגן הציגה לראשונה בשנת 2018 והכניסה לייצור בשנת 2019 עם הצגתה של פולקסווגן ID3.
כמו פלטפורמת MEB, שעל בסיסה קבוצת פולקסווגן כבר יצרה מעל ל-670,000 רכבים חשמליים (500,000 מתוכם ממשפחת דגמי ID החשמליים של פולקסווגן) גם פלטפורמת MEB+ מיועדת לשמש את מרבית הדגמים ה"עממיים" יותר של קבוצת פולקסווגן כפלטפורמה מודולרית שיכולה לשרת מגוון רחב של רכבים בגדלים ובסגמנטים שונים.
פלטפורמת MEB+ תעשה שימוש בדור הבא של הסוללות של החברה, unit cell, ולפי פולקסווגן הרכבים החשמליים אשר יתבססו על הפלטפורמה המשודרגת הזו יציעו טווח נסיעה של עד 700 ק"מ, זאת לעומת 550 ק"מ בדור הנוכחי. גם תחום הטעינה יזכה לשדרוג עם המעבר לפלטפורמת MEB+ ואת הסוללה יהיה ניתן להטעין בהספקים של 175kW עד 200kW, זאת לעומת 135kW עד 175kW בדור הנוכחי.
הדגמים המבוססים על פלטפורמת MEB הנוכחית מצוידים בסוללה בקיבולת (נטו) של 58kWh או 77kWh, פולקסווגן לא מציינת האם יהיה שינוי בקיבולת הסוללה כך שהשאלה המעניינת היא האם הגדלת הטווח עליה פולקסווגן מדברת הושגה רק או בעיקר המעבר לסוללות unit cell החדשות או שגם הקיבולת גדלה בהתאם לטווח הארוך יותר. הספק טעינה מרבי של 200kW אומר לנו שגם פלטפורמת MEB+ תמשיך להתבסס על ארכיטקטורת 400V ולא על ארכיטקטורת 800V כמו בדגמים הבכירים יותר של קבוצת פולקסווגן - פורשה, הדגמים הבכירים של אודי ועוד.
לצד זה פולקסווגן מציינת כי פלטפורמת MEB+ תתבסס על תוכנה משופרת ותציג יכולות אוטונומיות משודרגות משמעותית לעומת הדור הנוכחי - נהיגה אוטונומית ברמה 3.
פולקסווגן לא חושפת מתי בדיוק נפגוש דגמים חשמליים על פלטפורמת MEB+, אך על בסיס פלטפורמת MEB הנוכחית החברה מתכננת להציג עוד 10 דגמים חשמליים חדשים עד לשנת 2026, כולל סופרמיני חשמלית שתוצג בשנת 2025 במחיר של כ-25,000 אירו ותשווק תחת המותגים קופרה, פולקסווגן וסקודה. פולקסווגן מתכננת לייצר כ-10 מיליון רכבים חשמליים על בסיס פלטפורמת MEB ופלטפורמת MEB+.