דגמי סקאוט החשמליים של פולקסווגן עבור השוק האמריקאי
דגמי סקאוט החשמליים של פולקסווגן.
דגמי סקאוט החשמליים של פולקסווגן עבור השוק האמריקאי
דגמי סקאוט החשמליים של פולקסווגן.

במאי 2022 פולקסווגן הכריזה על הקמת מותג משנה סקאוט (Scout) תחתיו היא תשווק רכב 4X4 חשמליים ייעודיים לשוק האמריקאי, עברו קצת יותר משלוש שנים וכעת פולקסווגן חושפת לראשונה את שני הדגמים הראשונים של המותג: את הטנדר החשמלי סקאוט טרה (Terra) ורכב ה- SUV החשמלי סקאוט טרוולר.  (Traveler). 

 

לפולקסווגן מעולם לא היו רכבי SUV או טנדרים גדולים עבור השוק האמריקאי, שני סגמנטים פופולריים במיוחד בשוק זה, המעבר להנעה חשמלית פתח לראשונה עבור פולקסווגן את היכולת להציג מתחרים בשוק זה וזו למעשה המטרה של השקת המותג העצמאי סקאוט. שני הדגמים מבוססים על שלדת סולם ייעודית להנעה חשמלית שפותחה במיוחד עבור המותג ועושה שימוש בארכיטקטורת 800V המאפשרת טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350kW וטעינה דו כיוונית. 

 

סקאוט טרה
סקאוט טרה - טנדר פיקאפ קלאסי עם הנעה חשמלי.

בשלב זה מדובר רק בחשיפת הדגמים ופחות בפירוט טכני מלא שכן השיווק בפועל יחל רק בשנת 2027, אך פולקסווגן מציינת כי לגרסאות החשמליות טווח נסיעה של כ-563 ק"מ, מערכת הנעה כפולה עם מומנט מרבי של 136.7 קג"מ ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.7 שניות. לצד הגרסאות החשמליות, פולקסווגן תשווק את הדגמים גם בגרסה עם מאריך טווח המצוידת במנוע בנזין קטן שיאפשר להגדיל את טווח הנסיעה ל-800 ק"מ. 

 

לסקאוט טרה יהיה כושר גרירה של 4,535 ק"מ ולטרוולר כושר גרירה של 3,175 ק"ג, לשני הדגמים סרן חי אחורי וניתן לקבל אותם עם צמיגי "35 המאפשרים לדגמים להשיג מרווח גחון גדול של 33 ס"מ לצד כושר מעבר מים בגובה של 1 מטר. כיאה לרכבים מודרניים המיועדים גם לנסיעת שטח, לשני הדגמים מערכת לניתוק מוט המייצב הקדמי לטובת הגדלת טווח התנועה של המתלים יחד עם נעילה אחורית וקדמית. 

 

סקאוט טרוולר
סקאוט טרוולר - SUV חשמלי גדול ממדים.

זה לא בכדי שדגמי סקאוט החשמליים של פולקסווגן וייב רטרו, בשנת 2021 פולקסווגן רכשה את הזיכיון לעשות שימוש בשם Scout (חברת בת של International Harvester) חברה אשר שיווקה בשנים 1961–1980 טנדר ורכב SUV שכיום נחשבים לאייקון מוטורי בשוק האמריקאי. עם רכישת הזיכון לשם פולקסווגן הקימה חברת בת בשם Scout motors תחתה היא תשווק את הרכבים של מותג סקאוט. 

 

כצפוי, שני הדגמים הם דגמים גדולי מידות כאשר לטרוולר בסיס גלגלים של 3,058 מ"מ, אורך של 5,280 מ"מ, רוחב של 2,326 מ"מ וגובה של 1,938 מ"מ. לטנר סקאוט טרה רוחב זהה אך בסיס גלגלים של 3,774 מ"מ, אורך של 5,821 מ"מ וגובה של 1,995 מ"מ יחד עם אורך ארגז של 1,821 מ"מ. אם נשווה לדגמים אחרים, אז ה- טרוולר דומה בגודלו לרכבים מסדר הגודל של קאדילק אסקלייד והטרה דומה בגודלו לטנדר פיק-אפ אמריקאי קלאסי כדוגמת שברולט סילברדו. לשני הדגמים תא מטען קדמי ענק בו הם ימצאו מספר שקעי 110V לתפעול מכשירי חשמלי. 

 

סקאוט טרוולר תא הנוסעים
סקאוט טרוולר.

חלל תא הנוסעים של הדגמים ממשיך את אווירת הרטרו מודרני, בין אם זה שילוב הצבעים והחומרים, הדשבורד האופקי או ממשק הכפתורים מתחת למסך המרכזי שמזכיר תפעול של רדיו אך בפעול מהווה ממשק קיצורים לבקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים. אווירת הרטרו מקבל חיזוק נוסף במקרה של הטרה שם נמצא ספסל קדמי מלא וללא קונסולה מרכזית, בדיוק כמו טנדרים של שנות ה-60-70. אמנם הכל נראה כמו משהו שדי מוכן לייצור, אך קחו את הכל בערבון מוגבל שכן הייצור עוד רחוק ולדוגמה, אף אמריקאי לא יוותר על מחזיקי כוסות שלא קיימים בתא הנוסעים של הטנדר סקאוט טרה. 

 

סקאוט טרה תא הנוסעים
באווירת רטרו - סקאוט טרה.

כמו כל רכב חשמלי מיוחד כיום, למרות שהשיווק בפועל יחל רק בעוד כשנתיים כבר כעת ניתן לרשום הזמנה מוקדמת לדגמים כאשר מחיר הבסיס של הדגמים יעמוד על פחות מ-$60,000 לפני הטבת מס מקומית כך שמחיר הבסיס לאחר הטבת מס יחל מ-$50,000.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 16

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.