את חברת PowerCo SE הגרמנית אתם כנראה לא מכירים, אך זו חברת בת של קבוצת פולקסווגן שלמעשה אחראית על כל המחקר והפיתוח של טכנולוגיות חדשות בתחום הסוללות ובנוסף היא אחראית על ניהול כל הייצור של סוללות בקבוצה, החל מניהול שרשרת האספקה של חומרי הגלם, עובר בפיתוח שיטות ייצור חדשות ועד לפיתוח ובנייה של מפעלים לייצור סוללות.
מבלי להיכנס לפרטים טכניים מורכבים, על סוללות מצב מוצק סביר להניח שכבר שמעתם, אלו סוללות המאפשרות להשיג צפיפות אנרגטית גבוהה יותר על אותה יחידת נפח או משקל לעומת סוללות ליתיום יון (NMC) מהדור הנוכחי. הטכנולוגיה הזו מוכרת כבר שנים רבות אך עד היום לא הושגה פריצת דרך משמעותית בכל הקשור ביכולת לקחת את מה שניתן לעשות במעבדה לייצור המוני. לפי קבוצת פולקסווגן וחברת PowerCo SE הן השיגו את פריצת הדרך הזו - ייצור המוני של סוללות מצב מוצק.
בכל סוללה נמצא אלקטרודה/הדקים (קתודה ואנודה) שהם למעשה החלק החשוב ביותר בסוללה הקובע את צפיפות האנרגיה והביצועים של הסוללה. בדור הנוכחי של ייצור סוללות ליתיום-יון תהליך הייצור של האלקטרודה מתחיל מערבוב של חומרי היסוד וממיסים (מזהמים מאוד) לכדי תמיסה המשמשת לציפוי של יריעות דקיקות של אלומיניום ונחושת ואז מתבצע תהליך יישוב מורכב הדורש שימוש בהמון אנרגיה - תהליך יקר ובעיקר לא ידידותי לסביבה. לאחר השלב הזה מתקבלות יריעות עם ציפוי מהן מרכיבים את הסוללה.
התהליך הייצור אותו PowerCo SE מציגה כעת, שדומה למעשה לתהליך של הדפסת לייזר, מאפשר ליישם את חומרי הגלם היבשים ישירות על אותן יריעות אלומיניום ונחושת וכך מאפשר לדלג על כל השלבים המאוד יקרים ומזהמים בתהלך הייצור של הסוללות. את התהליך הזה פיתחה חברת Koenig & Bauer הגרמנית, עוד חברה שעליה, כמוני, כנראה לא שמעתם דבר עד היום אך החברה הזו למעשה אחראית על כל המכונות להדפסת שטרות כסף בעולם, כך שאתם יכולים להבין כי החברה הזו מבינה דבר או שניים בהדפסות מורכבות.
מעבר ליתרונות עבור הצרכן הסופי בסוללות מסוג זה, כמו האפשרות לרכוש בעתיד רכבים חשמליים במחיר נגיש יותר עם סוללות להן אורך חיים גדול יותר וטעינה מהירה יותר, עבור קבוצת פולקסווגן, כיצרן, זה אומר הוזלה משמעותית בתהליך הייצור של הסוללות. פולקסווגן מציינת כי הטכנולוגיה הזו מאפשרת להקטין את שטח פס הייצור הנדרש בכ-15% ולאור העבודה שאין צורך בתהליך ייבוש יקר, מדובר בחיסכון של 30% בצריכת האנרגיה לעומת תהליך ייצור רגיל, חיסכון שנתי השווה לצריכת החשמל השנתית של 40,000 בתי אב!. כל זה בנוסף לעבודה שכבר אין צורך להשתמש בממיסים מזהים הדורשים תהליך יקר של מחזור לפני שניתן להיפטר מהם.
קבוצת פולקסווגן רכשה בלעדיות על תהליך הייצור הזה שאת הפירות שלו, נפגוש בדגמים החשמליים של הקבוצה בשנים 2026/2027.