טסלה טעינה מהירה
טסלה פותחת את מתחם הטעינה המהירה הראשון בישראל.
טסלה טעינה מהירה
טסלה פותחת את מתחם הטעינה המהירה הראשון בישראל.

טסלה ישראל משיקה את עמדות הטעינה המהירות של טסלה, סופרצ'ארג'ר (Supercharger) וחושפת לראשונה גם את עלות הטעינה בעמדות אלו העומדת על שקל אחד לכל קוט"ש (kWh) שזה מחיר זול יותר מהמחיר במרבית עומדת הטעינה המהירות כיום בישראל המופעלות ע"י מגוון חברות פרטיות.

 

תחנת הטעינה נמצאת בחניון של קניון עזריאלי וכוללת 6 עמדות טעינה מהירות. טסלה תשיק בקרוב מתחם טעינה בחיפה ובמהלך המחצית השנייה של 2021 היא תוסיף מתחמי טעינה מהירה גם בבאר שבע ואילת.

 

טסלה אמנם לא מפרסמת באופן רשמי את קיבולת הסוללות שבדגמים השונים שלה, אבל הנחה היא שמודל 3 SR לדוגמה מצוידת בסוללה בקיבולת של כ-50kWh, כלומר טעינה 0-100 תעלה לכם רק 50 שקל, זה רק פי 2 מעלות טעינה ביתית. צריך לזכור שאין טעם להטעין בעמדה כזו מעבר ל- 80% שכן מעל לכך הטעינה כבר הופכת לאיטית מאוד (זה פרופיל הטעינה של סוללות ליתיום-יון). גם טסלה ממליצה על שימוש בעמדת סופרצ'ארג'ר רק לנסיעות ארוכות או למקרה חירום, הטעינה המומלצת ביותר מבחינת עלות, וחשוב לא פחות בריאות הסוללה, היא טעינה איטית בבית.

עמדות הטעינה המהירות Supercharger שטסלה התקינה בישראל הן מהדור השלישי של החברה (V3) המאפשרות טעינה עד להספק של 250kW. צריך לזכור שזה לא ההספק לאורך כל הטעינה, למעשה מרבית הטעינה מתבצעת בהספקים נמוכים משמעותית. טעינה של הסוללה מקיבולת של 20% עד 80% תדרוש המתנה של כ-25 דקות. בגלל שהטעינה מהירה מאוד בהתחלה, אם תיגשו לעמדה כאשר מצב הטעינה הוא על 20%, טעינה של 5 דקות תאפשר לכם תוספת של כ-120 ק"מ לטווח הנסיעה. משך הטעינה מופיע על המסך המרכזי ברכב או באפליקציה במכשיר הסלולרי, ניתן באמצעות האפליקציה או המסך ברכב לקבוע את הקיבולת המרבית לטעינה (80% לדוגמה). 

 

תצוגת טעינה המסך המרכזי
תצוגת טעינה מהירה במסך המרכזי.

טעינה של הרכב בעמדת טעינה מהירה לא אומרת שאתם יכולים לחבר את הרכב לטעינה, להיכנס לקניות בקניון ולחזור לאחר כשעתיים. מעבר לעבודה שמדובר בחוסר נימוס וחוסר התחשבות מוחלט בזולות, במידה והטעינה הסתיימה ולא חזרתם לרכב בזמן (עד 5 דקות מגמר הטעינה בתפוסה של מעל ל-50% מעמדות הטעינה), טסלה תגבה קנס "עמלת אי פעילות בגין טעינת Supercharging". טסלה לא פרסמה את גובה העמלה בישראל אך בארה"ב לדוגמה היא גובה $0.50 לכל דקה של איחור בשחרור הרכב מהעמדה ועד ל- $1.0 לכל דקה במידה וכל שאר העמדות תפוסות. במידה ותמשיכו שוב ושוב במנהג המגונה, טסלה תוכל לסגור לכם את האפשרות לעשות שימוש בעמדות הטעינה שלה. האמת? רעיון מצוין. 

כאמור, עלות הטעינה בעמדת הטעינה המהירה של טסלה, הזמינה רק ללקוחות החברה, זולה יותר מרוב חברות הטעינה כיום בישראל, למעט חברת ג'ינרג'י המציעה מחיר של 0.75 שקל לכל קוט"ש אך צריך לזכור שאלו גם עמדות טעינה פחות מהירות. מרבית עמדות הטעינה המהירות כיום בישראל הן עמדות טעינה בהספק של 50kW ויש רק מספר קטן של עמדות אולטרה מהירות בהספק של 175kW שיכולת לספק זמן טעינה דומה מאוד לעמדות של טסלה (הפרשים של לא יותר מ-5 דקות).

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.