טלקאר, יבואנית דגמי סרס (Seres) בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של סרס M5, הקרוסאובר פרימיום החשמלי של סרס שהוא למעשה מתיחת פנים מקיפה מאוד לסרס 5 שהושק בישראל לפני כשנה ותכף נעשה לכם סדר בנושא. סרס M5 ישווק בישראל בשני דגמים, הנעה אחורית או כפולה, המציעים טווח נסיעה של 450-480 ק"מ, אבזור עשיר ומחיר תחרותי של החל מ-224,900 שקל - 5,000 שקל יותר לעומת הסרס 5 המקביל.
סרס M5 בקצרה:
- קרוסאובר 5 מושבים חשמלי המחליף את סרס 5
- א/ר/ג: 4.78 מ'/1.93 מ'/1.62 מ'
- בסיס גלגלים: 2.88 מטר
- הנעה אחורית: 268 כ"ס ו-36.7 קג"מ
- 0-100 קמ"ש 7.1 שניות, טווח 480 ק"מ
- הנעה כפולה: 489 כ"ס ו-68.8 קג"מ
- 0-100 קמ"ש 4.5 שניות, טווח 450 ק"מ
- סרס M5 RWD מחיר 224,900 שקל
- סרס M5 AWD מחיר 244,900 שקל
אז מי זה בכלל סרס M5? בשוק הסיני הדגם מוכר כ- AITO M5 כאשר מותג AITO הוא תולדה של שיתוף פעולה בין סרס לבין ענקית התקשורת הסינית וואווי ( Huawei) כאשר סרס אחראית על הפיתוח והייצור וחברת וואווי על הצד הטכנולוגי. הדגם הראשון שיצא תחת המיזם הזה הוא AITO M5 המבוסס על הסרס 5 אך עם מגוון רחב של שינויים ואם תרוצה, סרס 5 הוא גרסת קופה לסרס M5. בסין שני הדגמים שווקו במקביל אך בישראל סרס M5 מחליף כעת את סרס 5.
סרס M5 הוא קרוסאובר 5 מושבים חשמלי גדול ומרווח ועם אורך של 4.78 מטר, רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.88 מטר, הדגם ארוך יותר ב-75 מ"מ מסרס 5 (זהה בשאר המידות) ודומה לדגמים מתחרים כגון BYD סיל U, טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ועוד. המושב האחורי בדגם מאוד מרווח אך זה בא על חשבון נפח תא המטען שעומד על 367 ליטר בלבד, נפח של סופרמיני קטנה, אבל לפחות יש עוד תא מטען קדמי בנפח של 80 ליטר.
סרס M5 מצויד אמנם באותה סוללת LFP בקיבולת של 80kWh המוכרת לנו מהסרס 5, אך שתי יחידות ההנעה של הדגם שונות וקצת חלשות יותר. לדגם ההנעה האחורית סרס M5 RWD מנוע אחורי בהספק של 268 כ"ס ומומנט מרבי של 36.6 קג"מ (לעומת 295 כ"ס ו-42.8 קג"מ בסרס 5) והשילוב עם הסוללה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.1 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וטווח נסיעה של 480 ק"מ.
דגם ההנעה הכפולה סרס M5 AWD מוסיף מנוע חשמלי קדמי בהספק של 221 כ"ס לכדי הספק משולב של 489 כ"ס (571 כ"ס בסרס 5) ומומנט מרבי של 68.8 קג"מ, השילוב הזה מאפשר לסרס M5 להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וטווח נסיעה של 450 ק"מ. טווח הנסיעה של סרס 5 ארוך יותר בכ-30 ק"מ למרות השימוש בסוללה זהה ומנועים חזקים יותר, כנראה שזו תוצאה של עיצוב הקופה האווירודינמי יותר. לסרס M5 כושר גרירה של 750 עד 1500 ק"ג.
אם העיצוב החיצוני של הדגמים, סרס 5 וסרס M5, שונה למדי, חלל תא הנוסעים לעומת זאת כבר זהה לחלוטין. רשימת האבזור של סרס M5 עשירה כצפוי וכוללת, בין היתר: מערכת שמע עם 11 רמקולים, מולטימדיה "15.6 עם שיקוף לסלולרי, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, חימום למושבים מאחור, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, חלון גג פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מפתח חכם, ריפודי עור נאפה, חישוקי "20 מערכת בישום לחלל תא הנוסעים, מערכת חניה אוטומטית, מצלמת דרך מובנית, מצלמת 360 מעלות, תאורת LED מלאה, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד. דגם M5 AWD מוסיף לרשימה הזו תצוגה עילית ועיסוי למושבים הקדמיים.
בתחום הבטיחות סרס M5 מצויד בבלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת ערנות נהג, מערכת יציאה בטוחה, ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור, שש כריות אוויר ועוד. סרס M5 - מפרט טכני מלא להורדה.
לסיכום, סרס M5 נכנס לנעליים גדולות יחסית שכן בשנה אחת של שיווק בלבד נמסרו בישראל כ-1,500 יחידות מסרס 5. למעט עיצוב קצת שונה, עם מרווח ראש משופר לנוסעים מאחור, ועוד קצת שינויים קלים סרס M5 לא מביא בשורה חדשה לעומת הדגם היוצא ולמעשה קצת מפחית בתחומים מסוימים כמו יחידות ההנעה החלשות יותר או הטווח שקצת קצר יותר (למרות שזה דבר שצריך למדוד בפועל).
סרס M5 מחירון:
- סרס M5 RWD - מחיר 224,900 שקל
- סרס M5 AWD - מחיר 244,900 שקל
הטבת השקה: חבילת השקה אטקרטיבית במיוחד בשווי 6,670 שקל תוצע ללקוחות שיבצעו הזמנה עד ל- 25.10: הנחה של 3,000 שקל ממחיר המחירון (לא תקף לעסקאות טרייד אין), 3 טיפולים חינם, חבילת אפליקציות מקומיות + גלישה סלולרית לשנה ועמדת טעינה במחיר מסובסד.