BYD השיקה היום (ב’) בסין שני דגמים חדשים, BYD האן L ו- BYD טאנג L, ולמרות השמות המוכרים לנו אלו לא גרסאות ארוכות (L) או משהו כזה לדגמים המוכרים אלא שני דגמים חדשים המהווים את דגמי הדגל של BYD המצוידים בכל הטכנולוגיה המתקדמת והעדכנית ביותר של BYD, כולל את הטעינה המהירה בעולם, עד 1000kW, מנועים חדשים ומתקדמים, סוללות LFP מתקדמות יותר, פלטפורמה חדשה ועוד ועם מחיר (בסין) של החל מ-$37,300 בלבד, מדובר בדגמים במחיר תחרותי במיוחד עם מפרט מרשים.
שני הדגמים מבוססים על פלטפורמה חדשה (Super e-platform) העושה שימוש בסוללות בלייד LFP חדשות התומכות בטעינה במתח של עד 1000V ובהספק של עד 1000kW כך שטעינה של 5 דקות תאפשר תוספת של כ-400 ק"מ לטווח הנסיעה בדגם האן L או 385 ק"מ בדגם טאנג L. נכון להיום, זו הטעינה המהירה בעולם לרכב חשמלי ולמעשה די מקבילה לזמן התדלוק של רכב בנזין ממוצע. הבעיה? זה כמובן מחייב שימוש בעמדות הטעינה הייעודיות של BYD שהחברה השיקה במקביל וכדי לקבל את הספק הטעינה המרבי יש צורך לחבר שני כבלי טעינה, אחאת הספק הטעינה המרבי עומד על עד 800kW, עדיין מהיר במיוחד.

בשני הדגמים הותקנו יחידות הנעה חדשות שפותחו במקור עבור מותג היוקרה Yangwang של BYD ומאז עברו עוד מקצה שיפורים ושדרוגים. בגרסאות ההנעה האחורית של הדגמים מותקן מנוע אחורי המייצר הספק מרבי של 675 כ"ס ובדגמי הנעה כפולה המנוע הזה מייצר הספק של 780 כ"ס ויחד עם המנוע הקדמי ההספק המרבי עומד על 1090 כ"ס. בגרסת ההנעה הכפולה לדגם האן L נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.7 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 270 קמ"ש (במבחנים החברה השיגה מהירות מרבית של 305 קמ"ש) ובדגם טאנג L נתון התאוצה עומד על 3.6 שניות והמהירות המרבית על 265 קמ"ש. בדגמי ההנעה האחורית המהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש.
מה שמייחד את המנוע האחורי זה לא רק ההספק יוצא הדופן העומד על עד 780 כ"ס אלא גם סל"ד מרבי של עד 30,511, נתון יוצא דופן בפני עצמו וזה שמאפשר לדגמים להשיג מהירות מרבית גבוהה, למרות שבפועל ברכב המנוע הוגבל לסל"ד נמוך יותר.

BYD האן L היא מכונית סאלון חשמלית גדולה מסדר הגודל של טסלה מודל S ועוד (רק בחצ מחיר) עם אורך של 5,050 מ"מ, רוחב של 1,960 מ"מ, גובה של 1,505 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,970 מ"מ. העיצוב החיצוני דומה לשאר דגמי סדרת dynasty של BYD אך תא הנוסעים כבר מציג משהו חדש עבור המותג, זה עדיין עממי ולא מנסה להראות יוקרתי אך זה מוקדם ועשיר יותר מדגמי החברה הנוכחיים. בין היתר נוכל למצוא בחלל תא הנוסעים חימום ואוורור למושבים הקדמיים והאחוריים כולל מסך שליטה ליושבים מאחור, מקרר/מחמם משקאות, משטח טעינה כפול, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מערכת שמע מבית dynaudio, תצוגה עילית מבוסס מציאות רבודה, מולטימדיה "15.6, את מערכת הבטיחות החדשה Eye of God C, בולמים אדפטיביים ועוד.

BYD טאנג הוא קרוסאובר 7 מושבים גדול ומרווח יותר מהטנג המוכר לנו ועם אורך של 5,040 מ"מ, רוחב של 1,996 מ"מ, גובה של 1,760 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,950 מ"מ הוא ארוך יותר ב-70 מ"מ מהטאנג הרגיל ועם תוספת נכבדה של 130 מ"מ לבסיס הגלגלים. רוכשי הדגם, בהתאם לרמת הגימור, יוכלו לבחור בגרסאות עם 7 מושבים או 6 מושבים עם שני מושבי קפטן בשורה השנייה.

לצד הגרסאות החשמליות שני הדגמים ישווקו בנוסף עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין DM-i המשלבת מנוע 1.5 ליטר טורבו 156 כ"ס המשמש בעיקר כגנרטור לטעינת הסוללה של הדגם. לגרסת ההנעה הקדמית מנוע חשמלי בהספק של 272 כ"ס ולגרסת ההנעה הכפולה הספק משולב של 544 כ"ס. בתקן הסיני, לדגם טווח נסיעה חשמלי של 170 ק"מ או 145 ק"מ בהתאמה ולגרסת ההנעה הכפולה נתון 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות.