בחסות המשרד לרישום רכב חדש בסין אנחנו זוכים להצצה מוקדמת לקרוסאובר החדש של BYD, טאנג L, ולמכונית הסדאן החדשה, האן L, אותם BYD תחשוף באופן רשמי בעוד מספר ימים. BYD טאנג L לא מחליף את הטאנג הנוכחי אלא הוא קרוסאובר ארוך (L) וגדול יותר ובעיקר, מספק לנו הצצה אל הדור הבא של הטאנג הנוכחי שהוצג לראשונה עוד בשנת 2018. יחד עם BYD האן L, די ברור כי BYD מתכננת להתחרות באופן ישיר בדגמי טסלה מודל X ומודל S.
BYD טאנג L מציג עיצוב מודרני ונעים לעין שהוא אבולוציה לעיצוב המוכר של הטאנג הנוכחי. לדגם אורך של 5,040 מ"מ, רוחב של 1,996 מ"מ, גובה של 1,760 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,950 מ"מ, כך שמדובר בדגם שהוא גדול יותר משמעותית מהטאנג הרגיל המשווק אצלינו ורכב גדול למדי בפני עצמו, מסדר הגודל של רכבים כגון קיה EV9 או יונדאי איוניק 9 (להם בסיס גלגלים ארוך יותר משמעותית). כמו שני דגמים אלו, גם הטאנג L ישווק בגרסת 7 מושבים בתצורה של 2+2+3.
BYD טאנג L ישווק עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין DM-i 5.0 או בגרסה חשמלית מלאה ולפי הנתונים שנחשפו הדגם ישווק עם שתי יחידות הנעה חשמליות חזקות במיוחד, 675 כ"ס לגרסת ההנעה האחורית וגרסת הנעה כפולה המשלבת מנוע אחורי בהספק של 780 כ"ס ומנוע קדמי בהספק של 310 כ"ס. ההספקים גבוהים מאוד אך כך גם המשקל עצמי העומד על 2675 ק"ג או 2882 ק"ג בהתאמה.
לא תתקשו לזהות שבקצה השמשה הקדמית, על הגג, הותקן חיישן LiDAR, זו לא הפעם הראשונה בה BYD עושה שימוש בחיישן הזה אך בשלב זה מדובר רק באופציה בתוספת תשלום ללקוחות שרוצים יכולות אוטונומיות גבוהות יותר הרלוונטיות יותר לשוק הסיני שגם הרגולציה גמישה יותר בכל הקשור למערכת נהיגה אוטונומיות בשימוש ציבורי.
BYD האן L היא מכונית הסדאן החשמלית החדשה של BYD שכאמור, מיועדת להתחרות בטסלה מודל S. לדגם אורך של 5,050 מ"מ, רוחב של 1,960 מ"מ, גובה של 1,505 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,970 מ"מ, כלומר מכונית גדול יותר מ- BYD האן הנוכחית והרגילה.
שילוב המנועים של הגרסה החשמלית זהה למה שנמצא בטאנג L, כלומר גרסת הנעה אחורית עם 675 כ"ס וגרסת הנעה כפולה המשלבת מנוע אחורי בהספק של 780 כ"ס ומנוע קדמי בהספק של 310 כ"ס. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש של הדגמים טרם נחשף אך המהירות המרבית תעמוד על 240 קמ"ש או 270 קמ"ש בהתאמה.
כאמור, בעוד מספר ימים BYD תחשוף את כל הפרטים על שני הדגמים.