ניסאן מציגה את החזון שלה בתחום הניידות תחת תוכנית הנקראת "Ambition 2030". עיקרי התוכנית הם האצה של המעבר לחישמול דגמי החברה (היברידי עד חשמלי מלא) בחמש השנים הקרובות באמצעות השקעה כ-15.6 מיליארד אירו בחמש השנים הבאות, השקה של 23 דגמים מחושמלים - מתוכם 15 דגמים חשמליים מלאים - עד לשנת 2030 והגעה לתמהיל של 50% דגמים מחושמלים מסך המכירות והתחלת השימוש בסוללות מצב מוצק בשנת 2028.
לפני שנצלול לפרטים של התוכנית, הכוללת הצגה של 4 דגמי קונספט במגוון סגמנטים, יש לציין כי ניסאן פעילה מאוד במדינות מתפתחות במזרח אסיה (תאילנד או ויאטנם לדוגמה) שם עוד אפילו לא חולמים על מעבר המוני להנעה חשמלית וזו הסיבה שבחברה צופים כי תמהיל הדגמים המחושמלים שלה עד לסוף העשור יעמוד על כ-50% בלבד.
ניסאן היא מחלוצות הרכב החשמלי והדור הקודם של הליף שהשוק עוד בשנת 2010 היה הרכב החשמלי הנמכר ביותר בעולם אך מאז ניסן לא הציגה רכב חשמלי משמעותי נוסף, עד אשתקד אז ניסאן הציגה את האריה, הקרוסאובר החשמלי של החברה שהחל לאחרונה להימכר באירופה. כאמור, עד לשנת 2030 ניסאן מתכננת לשווק 23 דגמים מחושמלים, מתוכם 15 דגמים חשמליים מלאים, אך את מרבית הדגמים האלו ניסאן תשווק כבר בשנת 2026, אז ניסאן מתכננת לשווק 20 דגמים היברידיים (e-POWER) או חשמליים מלאים.
בחברה צופים כי הדגמים המחושמלים יהוו מעל ל-75% מסך המכירות של המותג באירופה, מעל ל-55% ביפן ומעל ל-40% בסין. בשוק האמריקאי החברה צופה כי מכירות הדגמים החשמליים של החברה יהוו כ-40% מסך המכירות של המותג עד לשנת 2030.
בשנת 2024 ניסאן מתכננת להתחיל בניסוי שדה רחב היקף בסוללות מצב מוצק שלפי החברה יהיו מוכנות לשימוש מסחרי במהלך שנת 2028. את הסוללות האלו ניסאן תייצר במפעל חדש שהיא בונה ביפן. לפי ניסאן סוללות מצב מוצק, שהן סוג של הגביע הקודש של תעשיית הרכב החשמלי, יאפשרו לקצר את זמן הטעינה לשליש לעומת הזמן הנוכחי (כ-10 דקות) ומעבר לשלל היתרונות של סוללות מסוג זה (בטיחות, אורך חיים, צפיפות אנרגטית גבוהה ועוד) הסוללות האלו יאפשרו לניסאן לייצר רכבים חשמליים זולים יותר באופן משמעותי, היעד של החברה הוא להגיע לעלות של $75 לכל kWh בשנת 2028 ובהמשך לעלות של $65 שלפי ניסאן זו העלות שתאפשר לייצר רכבים חשמליים במחיר מקביל לרכבי בנזין.
עם המעבר לשימוש בסוללות מצב מוצק, ניסאן תשיק פלטפורמה חדשה שביחד עם תכנון מוקפד של כל רכיבי ההנעה, התקשורת והאינטגרציה בין הרכיבים השונים היא תוכל לשמש מגוון רחב של רכבים מסיגמנטים שונים, כולל רכב ספורט פתוח, טנדר פיק-אפ, רכב SUV גדול ממדים או קרוסאובר קופה אפנתי.
בכדי לממש את התוכניות שלה בתחום הרכב החשמלי ניסאן תפתח שרשרת אספקה וייצור שתאפשר לה להגיע לקיבולת ייצור סוללות שנתית של 52GWh עד לשנת 2026 וקיבולת של 130GWh עד לשנת 2030. בחישוב גס מאוד מדובר בכושר ייצור של כ-900,000 רכבים חשמליים בשנה עד לשנת 2026 וכושר ייצור של כ-2.1 מיליון עד לשנת 2030.
ניסאן מציינת כי היא תמשיך בפיתוח מערכת הנהיגה האוטונומית שלה ProPILOT ובחרה מתכננים שהחל משנת 2030 כל הרכבים החדשים של החברה יצוידו בדור הבא של חיישני LIDAR שיהיו קטנים ובעיקר זולים יותר כך שניתן יהיה לשלב אותם גם ברכבים פשוטים וזולים.