פחות משנה לאחר שהציגה את הקונספט אריה (Ariya), ניסאן חושפת את גרסת הייצור של הדגם. ניסאן אריה הוא קרוסאובר חשמלי מרשים ומתקדם עם טווח נסיעה של עד 500 ק"מ ומנועים בהספקים של עד 390 כ"ס בדגמי הנעה כפולה. את ניסאן אריה אנחנו נפגוש בישראל במהלך השנה הבאה.
ניסאן אריה לא שונה במיוחד למראה, מהחוץ ומהפנים, מהקונספט לדגם שניסאן הציגה אשתקד וזה כולל עיצוב חיצוני עתידני דמוי קופה שלפי ניסאן מציג את שפת העיצוב הבאה של המותג וזה כולל גם תא נוסעים מינימליסטי העטוף באלקנטרה למראה יוקרתי ונעים וכפתורי מגע ייחודיים שהם חלק אינטגרלי מהדקורציה/גימור היוצרים מראה עתידני ומתקדם במיוחד.
מול הנהג ישנם שני מסכי "12.3 גדולים עבור מערכת המולטימדיה המתקדמת ולוח המחוונים וגלגל ההגה החדש של ניסאן משלב כפתורים פיזיים ומשטחי מגע. לרשות הנהג והנוסעים שפע של שקעי USB טייפ C וטייפ A, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, ניסאן מדווחת שלדגם תצוגה עילית עם התצוגה הגדולה ביותר בסגמנט. יש כמובן מי שיתלונן על חוסר הנוחות שבכפתורי מגע וגם על המיקום הנמוך של פתחי המיזוג.
ניסאן אריה מבוסס על פלטפורמת CMF-EV המודולרית הייעודית לרכב חשמלי והשימוש בפלטפורמה הזו אפשר לניסאן לייצר רכב חשמלי מרווח ושימושי במיוחד למרות מידות קומפקטיות יחסית עם אורך של 4,595 מ"מ, רוחב של 1,850 מ"מ, גובה של 1,660 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,775 מ"מ המאפשר מרווח מצוין ליושבי השורה השנייה בזכות ההנעה החשמלית. אלו מידות דומות למדי לאחד המתחרים הישירים של הדגם, פולקסווגן ID.4 שיוצג בהמשך השנה. נפח תא המטען הדגם עומד על 468 ליטר (414 ליטר בדגמי הנעה כפולה).
ניסאן אריה ישווק בחמש גרסאות הנעה לבחירת הרכושים עם הנעה קדמית או כפולה (נתוני הטווח לא סופיים):
הנעה קדמית 63kWh עם מנוע חשמלי בהספק של 215 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ וטווח נסיעה של 360 ק"מ.
הנעה קדמית 87kWh עם מנוע חשמלי בהספק של 239 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ וטווח נסיעה של 500 ק"מ.
הנעה כפולה e-4orce עם סוללה בקיבולת 63kWh ושני מנועי חשמליים בהספק כולל של 275 כ"ס ומומנט של 57.1 קג"מ וטווח נסיעה של 340 ק"מ.
הנעה כפולה e-4orce עם סוללה בקיבולת של 87kWh ושני מנועים חשמליים בהספק כולל של 302 כ"ס ומומנט של 61.2 קג"מ וטווח נסיעה חשמלי של 460 ק"מ.
הנעה כפולה e-4orce עם סוללה בקיבולת של 87kWh ושני מנועים חשמליים בהספק כולל של 390 כ"ס ומומנט של 61.2 קג"מ וטווח נסיעה חשמלי של 400 ק"מ.
לדגמי ההנעה הקדמית נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.5 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. לדגמי ההנעה הכפולה, עם מנוע חשמלי אחורי נוסף, נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.1 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. הדגמים מצוידים בבורר מצבי נהיגה עם שני מצבים, אקו וספורט, ודגמי ההנעה הכפולה כוללים מצב שלג נוסף. לחיצה עם כפתור e-Pedal מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת ברוב מצבי הנהיגה, במצב זה מערכת הבלימה הרגנרטיבית פועלת בעוצמה מלאה.
את הסוללה שבדגם ניתן לטעון באמצעות מגוון מטענים, הדגמים המצוידים בסוללה בקיבולת של 63kWh מצוידים במטען פנימי בהספק של 7.4kW והדגמים עם סוללה בקיבולת של 87kWh במטען תלת פאזי המאפשר טעינה בהספק של עד 22kW. טעינה באמצעות עמדת טעינה ציבורית מהירה אפשרית עד להפסק של 130kW.
ניסאן ציידה את האריה במערכת ProPilot 2.0 המתקדמת שלה הכוללת יכולות נהיגה אוטונומיות ברמה 2, עם בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה ושימוש במידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית בכדי להתאים את מהירות הנסיעה. בזכות חיישנים המותקנים על גלגל ההגה. מערכת המולטימדיה כוללת חיבור קבוע לרשת האינטרנט כך שהיא תזכה לעדכוני אונליין שונים בעתיד והיא כוללת בנוסף תפעול קולי טבעי מתקדם. לרשות הנהג אפליקציה המאפשרת שליטה מרחוק על הטעינה, הפעלה מרחוק של בקרת האקלים, הכנסת יעדים למערכת הניווט מהספה בבית ועוד.