טויוטה אירופה חושפת את דגמי 2023 החדשים של היאריס המציגים עדכון טכנולוגי מקיף ושדרוג מערך הבטיחות בדגם לצד מערכת הנעה היברידית החדשה שתשווק בדגם יאריס הייבריד 130 חדש. לצד זה טויוטה משיקה עם היאריס 130 שתי מהדורות מיוחדות לדגם, מהדורת השקה Premiere ומהדורת GR SPORT.
כמו הקורולה 2023 המחודשת אשר זכתה לדור החמישי והחדש של מערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה, גם היאריס זוכה כעת ליחידת הנעה מהדור הזה אלא שכאן, בשלב זה לפחות, היא לא מחליפה את המערכת הנוכחית אלא תשווק לצידה כגרסה בכירה יותר.
הבסיס למערכת ההנעה ההיברידית של היאריס 130 הוא אותו מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים אטמוספרי שנותר ללא שינוי (91 כ"ס ו-12.2 קג"מ) אליו משודך כעת מנוע חשמלי חדש וחזק יותר עם מומנט מרבי של 18.8 קג"מ לעומת 14.4 קג"מ ביאריס 115 המוכרת לנו. התוצאה היא הספק משולב של 130 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.2 שניות זאת לעומת 116 כ"ס ו-9.7 שניות ביאריס ההיברידית הרגילה. בשני המקרים המהירות המרבית עומדת על 175 קמ"ש.
השיפור בביצועים יורגש לא רק ביציאה מהמקום אלא גם בעקיפה בכביש המהיר לדוגמה, כל זה בזכות המומנט הגבוה יותר של המנוע החשמלי החדש המושג בטווח רחב יותר של סל"ד. התשלום על תוספת הביצועים קטן, עם צריכת דלק של 23.8 ק"מ לליטר בדגם יאריס הייבריד 130 לעומת 24.4 ק"מ לליטר ביאריס הייבריד 115.
תא הנוסעים זכה לשדרוג טכנולוגי מקיף עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל "12.3 ולצד זה נמצא מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר עם מסך מגע "10.5. כל זה ברמות הגימור הגבוהות, ברמות הגימור הנמוכות יותר נמצא מסך "7 בלוח המחוונים ומולטימדיה עם מסך "9. לוח המחוונים הדיגיטלי מאפשר בחירה מבין מספר סגנונות תצוגה ומערכת המולטימדיה החדשה מציעה תגובה מהירה יותר, תפעול קולי, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עדכוני OTA ועוד. המערכת החדשה תומכת גם באפליקציה לשליטה מרחוק ובמפתח דיגיטלי, אותו ניתן לחלוק עם עד 5 נהגים שונים והשליטה מתבצעת דרך אפליקציית MyT של טויוטה.
גם תחום הבטיחות זכה לשדרוג מקיף עם תוספת של מערכת T-MATE העדכנית אותה פגשנו בקורולה המחודשת, כך שגם כאן ניתן יהיה לשדרג בעתיד את יכולות מערכות הבטיחות באמצעות עדכון OTA. המערכת העדכנית כוללת מצלמות חדשות עם טווח ראיה גדול יותר וזווית ראייה רחבה יותר וכל זה מאפשר זיהוי מוקדם ומדויק יותר הגורר גם פעולה טבעית ומעודנת יותר של מערכות הבטיחות.
מעבר לפעולה מהירה ומדויקת יותר נמצא גם מגוון מערכות חדשות, כגון הבאת הרכב לכדי עצירה מלאה ובטוחה במידה והנהג לא הגיב לכל התראה, מערכת למניעת תאוצה לא רצויה, כמו מול קיר בחניון, מגביל מהירות חכם המשולב במערכת זיהוי תמרורים, מערכת PROACTIVE DRIVING ASSIST הפועלת במהירויות נמוכות (כמו בעיר) המפעילה את הבלמים ברגע שהנהג עזב את דוושת התאוצה אם הרכב מזהה התקרבות לרכב איטי או כניסה לעיקול כך שהרכב כבר החל להאט לפני שהנהג מספיק להעביר את הרגל לדוושת הבלימה. המערכת הזו משנה גם את תגבור ההיגוי בזיהוי עיקול בהמשך הדרך.
כאופציה, נוכל למצוא מערכות נוספות כגון מערכת יציאה בטוחה, ניטור שטח מת וניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית ועוד.