ORA, מותג הלייף סטייל לרכבים חשמליים של גרייט וול אותו נפגוש בקרוב גם כאן בישראל, מציג בתערוכת פריז את הרכב החשמלי השני של המותג המיועד לאירופה, ORA NEXT CAT שהיא משפחתית סדאן חשמלית גדולה. הדגם יצטרף במהלך השנה הבאה אל הסופרמיני החשמלית ORA פאנקי קט כדגם המתחרה מול טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 ועוד. עדכון: הדגם ישווק באירופה תחת השם ORA 07.
הדגם Next Ora Cat אמנם מוצג בתערוכה כקונספט אך מה שאתם רואים כעת זה בדיוק מה שנפגוש על הכבישים בשנה הבאה, הדבר היחידי שעדיין לא סגור הוא השם בו הדגם ישווק. לדגם אורך של 4871 מ"מ, רוחב של 1862 מ"מ, גובה של 1500 מ"מ ובסיס גלגלים של 2870 מ"מ, ארוכה יותר משמעותית ב-177 מ"מ מטסלה מודל 3 אך מקבילה לה בשאר המידות.
כמו האורה פאנקי קט, גם הנקסט אורה קט זכתה לעיצוב בסגנון רטרו וגם כאן נוכל למצוא אלמנטים המזכירים לנו דגמים אחרים, במקרה של הנקסט זה העיצוב האחורי שמזכיר את הדגמים של בנטלי או מבנה הקונסולה המרכזית וסידור הכפתורים שם שמאוד מזכיר את הקונסולה המרכזית של דגמי בוגאטי. גם אם לא הכל מקורי, התוצאה מאוד נעימה לעין, ייחודית ומיוחדת ובהחלט לא שגרתית.
תא הנוסעים נעים לעין, עטוף בהמון עור מלאכותי ובמרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה "14.9 הכוללת את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני כגון חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עדכוני OTA, תפעול קולי ואף זיהוי פנים המאפשר הפעלה אוטומטית של פרופיל הנהג. על הקונסולה המרכזית נמצא מספר כפתורים פיזיים המאפשרים שליטה מהירה על בקרת האקלים, מצבי הנהיגה והפשרת האדים - ברור נקי ושימושי. לוח המחוונים הוא מסך "10.25 עליו הולבשה מסגרת טבעות המעניקה לו מראה של לוח מחוונים אנלוגי - רטרו או לא?!
בכוונתה של ORA לשווק את הדגם עם מערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 403 כ"ס ומומנט מרבי 69.3 קג"מ, מספיק לפי החברה לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.3 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש.
הדגם מצויד בסוללה בקיבולת של 83.5kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 430 ק"מ, לא נתון מרשים במיוחד לאור הקיבולת של הסוללה וגם צריכת אנרגיה משולבת של 20.5kWh לכל 100 ק"ג ממחישה את זה. גם הטעינה לא מרשימה במיוחד, אמנם יש מטען פנימי AC המאפשר טעינה בהספק של 11kW אך טעינה מהירה DC אפשרית רק בהספק של 80kW.
כמו הסופרמיני ORA פאנקי קט גם כאן נוכל למצוא אבזור עשיר כסטנדרט כולל מצלמת 360 מעלות, חימום ואוורור למושבים הקדמיים החשמליים הכוללים גם עיסוי, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, גג פנורמי כפול, מפתח חכם או כניסה באמצעות הסלולרי, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד ועוד, כל זה לצד מפרט מלא של מערכות בטיחות מתקדמות ואם הציון המרשים של ORA פאנקי קט במבחני הריסוק של NCAP הם אות לבאות, אז ניתן לצפות שגם דגם זה ישיג ציון בטיחות גבוה במבחני הריסוק.
ORA מכוונת יותר לשוק הפרימיום עם הדגמים שלה, אז אל תצפו למחיר עממי במיוחד כאשר הדגם ישווק באירופה ובישראל. עד שנפגוש בדגם זה, בקרוב נפגוש בישראל בסופרמיני ORA פאנקי קט עליה תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור.