משלוח ראשון של כמה עשרות יחידות מדגם ליפ-מוטור T03 יצא לדרך מסין בדרכו לישראל לקראת תחילת ההשקה של מותג ליפ מוטור (Leapmotor) בישראל. את המותג תשווק בישראל מטרו מוטור (קרסו מוטורס) המוכרת לנו יותר כיבואנית אופנועים מתוצרת ימאהה, קוואסקי וסאן יונג.
ליפ מוטור הוקמה בסין לפני כשש שנים כחברה לייצור ושיווק רכבים חשמליים בלבד וכיום החברה משווקת בסין ארבעה רכבים חשמליים, החל מדגם C01 שהוא רכב סאלון פרימיום חשמלי עם ביצועים מרשימים ועד למיני העירונית החשמלית T03 שהיא כמובן המכונית הקטנה, הפשוטה והזולה ביותר של ליפ מוטור. סביר להניח שזו עניין של שמרנות ואי לקיחת סיכונים עם מותג חדש, אך בשורה התחתונה זו בשורה מעניינת עבור השוק הישראלי בו אין כמעט היצע של רכבים חשמליים קטנים במחיר נגיש והכניסה עם דגם T03 מעניינת מאוד.
מהתמונות של הדגם מתקבל הרושם של רכב קטן מאוד אך זה רק עניין של פרופורציות שכן עם אורך של 3,620 מ"מ, רוחב של 1,652 מ"מ, גובה של 1,592 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,400 מ"מ, ליפ מוטורס T03 דומה בגודלה לקיה פיקנטו, למעשה קצת גדולה יותר למעט בסיס הגלגלים הזהה כך שאתם יכולים לצפות למכונית עירונית מרווחת למדי. נפח תא המטען צנום ועומד על 210 ליטר בלבד, לפיקנטו לדוגמה נפח תא מטען של 255 ליטר.
ליפ מוטור T03 משווק עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 108 כ"ס ומומנט מרבי של 16.1 קג"מ, זה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 12 שניות והמהירות המרבית בדגם, בשוק הסיני לפחות, מוגבלת ל-100 קמ"ש אך עם נתוני מנוע כאלו סביר להניח שלדגם אין כל בעיה להשיג מהירות מרבית גבוהה יותר באמצעות הסרה של הגבלת התוכנה. הנתון שאולי חשוב יותר לרכב שיבלה את עיקר זמנו במרחב האורבני הוא נתון התאוצה 0-50 קמ"ש העומד על 4 שניות בלבד, כך שמדובר ברכב זריז למדי עבור תנועה עירונית ולהזכירכם, לקיה פיקנטו לדוגמה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 15.7 שניות מאז שעברה לתיבת הילוכים רובוטית.
דגם T03 מצויד בסוללה גדולה יחסית בקיבלות ברוטו של 41kWh ובתקן NEDC האופטימי והמיושן לדגם טווח נסיעה של 403 ק"מ. גם אם במציאות זה יהיה קרוב יותר לכ-330-350 ק"מ, זה טווח מצוין לרכב שעיקר הייעוד שלו עירוני ומי שיעשה בו שימוש כזה כנראה שיוכל להסתפק בטעינה אחת לשבוע והמשמעות של זה היא שניתן להסתמך גם על טעינה ציבורית בלבד. לדגם אפשרות לטעינה מהירה DC ושימוש במטען כזה מאפשר טעינה של 30% - 80% בזמן של 36 דקות, טעינה AC ביתית דורשת המתנה של 3.5 שעות ל-80%. הסוללות בדגם הן מסוג LFP.
יש לציין כי ליפ מוטורס משווקת בסין את דגם T03 גם בגרסה נוספת עם מנוע חשמלי 75 כ"ס וסוללה קטנה יותר בקיבלות של 32kWh המספקת טווח נסיעה של 301 ק"מ.
העיצוב החיצוני מודרני אך שגרתי למראה, אם תרצו זה פשוט ללכת על בטוח עם עיצוב הפונה למכנה משותף רחב, זאת למרות שלשאר הדגמים החברה עיצובים מעניינים ואולטרה מודרניים או ייחודיים כמו בדגם הקופה הקומפקטי S01, המזכיר במידה מסוימת את הונדה CRZ ההיברידית.
גם תא הנוסעים מעוצב בגישת Keep it simple, אין כאן ניסיון לייצר משהו מיוחד אלא משהו פונקציונאלי. תא הנוסעים נקי מכפתורים וכל השליטה מתבצעת דרך מערכת המולטימדיה המרכזית עם מסך "10, מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "8 המציג בצורה ברורה וגדולה את כל המידע החיוני בזמן נהיגה. האבזור בסך הכל כולל את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני.
בשלב זה לא יודע האם הדגם ישווק בישראל עם מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, אך אלו מוצעות עם הדגם בסין, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי תמרורים, בקרת ערנות נהג, מערכת חנייה אוטומטית ועוד.