מרצדס חושפת את הסיטאן החדש לשנת 2022, דור שני לטנדרון המסחרי של החברה שכמו הדגם היוצא, שהוצג לראשונה בשנת 2012, מבוסס על רנו קנגו ובמקרה הזה מדובר על הדור השלישי של הקנגו שהוצג מוקדם יותר השנה. מרצדס סיטאן החדש יהווה את הבסיס לשני דגמים נוספים של מרצדס, מרצדס T קלאס שהיא גרסת נוסעים מהודרת לדגם ומרצדס EQT שהיא הגרסה החשמלית של ה- T קלאס.
לא תופתעו לגלות שהסיטאן החדש מצויד באותן יחידות הנעה של רנו קנגו החדש, ההיצע כולל מנוע 1.3 ליטר טורבו בנזין בהספקים של 100 כ"ס ו-20.4 קג"מ או 130 כ"ס ו-24.5 קג"מ, מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 75 כ"ס ו-23.4 קג"מ, 95 כ"ס ו-26.5 קג"מ או 115 כ"ס ו-27.5 קג"מ. כל המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית, את המנועים החזקים יותר ניתן לקבל גם עם תיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים.
את הגרסה החשמלית של מרצדס סיטאן, הזהה לקנגו E-TECH החשמלי, מרצדס תשיק רק במחצית השנייה של שנת 2022. הגרסה הזו מצוידת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 45kW המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-285 ק"מ בתקן WLTP. המנוע החשמלי כאן חזק משמעותית מזה של הדגם היוצא, 122 כ"ס ו-25 קג"מ לעומת 60 כ"ס ו-23 קג"מ בדגם היוצא. טעינה מהירה DC של הסוללה אפשרית עד להספק של 75kW, שימוש במטען מהיר מאפשר טעינה של 10% עד 80% בזמן של 40 דקות. רוכשי הדגם יוכלו לבחור בין מטען פנימי בהספק של 11kW המאפשר טעינה 0-100 אחוז בזמן של כ-4 וחצי שעות או מטען 22kW המאפשר טעינה מלאה בזמן של כשעתיים.
מרצדס מציעה את הסיטאן בשתי גרסאות מרכב, קצרה עם אורך של 4,498 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,716 מ"מ. את הגרסה הארוכה יותר של הדגם מרצדס תחשוף בהמשך השנה. את הדגם ניתן לקבל בגרסה מסחרית סגורה או גרסת נוסעים (סיטאן טורר 5 מושבים) ועם דלת הזזה אחת או שתיים. נפח תא המטען עומד על עד 2,900 ליטר ולדגם כושר העמסה של כ-780 ק"ג בדגמי הבנין או 650 ק"מ בדגמי הדיזל וכושר גרירה של עד 1,500 ק"ג.
כמו כל רכב מסחרי מודרני גם הסיטאן מצויד במגוון רחב של אבזור נוחות ובטיחות, זה כולל לדוגמה בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטח מת, מולטימדיה "7 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים, שליטה מלאה מההגה ועוד.